Macbook pro bestanden delen

Pagina: 1
Acties:

• Pablo11392
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-08-2024
Ik wil graag op mijn (nieuwe) macbook pro bestanden delen van en naar mijn pc (met windows 7) Nu heb ik het wel al voor elkaar om van de mac naar de pc bestanden te krijgen. Maar andersom wilt maar niet lukken. Ik heb op de macbook onder het kopje "delen" al van alles en nog wat aangezet en ook ingesteld dat administrators, iedereen (etc) kan lezen en schrijven. Nu kwam ik op de site van apple zie: http://support.apple.com/kb/HT4011
Nu volg ik dat bovenste stappen plan, maar ik krijg nergens iets te zien van inloggen of de "volume(s)" die ik in systeemvoorkeuren moet slepen... Wat o wat doe ik verkeerd?

RTX 4070 Ti SUPER 16G GAMING SLIM WHITE | AMD Ryzen 7 7800X3D | MAG B650 TOMAHAWK | Kingston Fury 32GB | NZXT H5 Flow All White

• Thasquealer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-01 12:48
Wat je kan proberen is even met Verbind met Server(appeltje+k in finder)->vul "smb://ipadress".
Als het goed is zou je dan een inlogvenster moeten krijgen waar je de inloggegevens van je win7 kan invullen.

Zie hier

Wanneer de schijven zijn gekoppelt kan je ze naar je dock slepen of in je finder venster.
Waarschijnlijk kan je dan ook de schijven die gekoppelt zijn naar je systeemvoorkeuren slepen.

Edit:
De handleiding is iets veroudert maar werkt hetzelfde behalve dat je nu meerdere schijven tegelijk kan koppelen dmv te control-klikken.

[ Voor 24% gewijzigd door Thasquealer op 29-04-2011 16:50 . Reden: Extra info ]

Steam

• Pablo11392
Thasquealer schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 16:35:
Wat je kan proberen is even met Verbind met Server(appeltje+k in finder)->vul "smb://ipadress".
Als het goed is zou je dan een inlogvenster moeten krijgen waar je de inloggegevens van je win7 kan invullen.

Zie hier

Wanneer de schijven zijn gekoppelt kan je ze naar je dock slepen of in je finder venster

Edit:
De handleiding is iets veroudert maar werkt hetzelfde behalve dat je nu meerdere schijven tegelijk kan koppelen dmv te control-klikken.
Misschien een best wel domme vraag hoor, maar wat kan de naam en wachtwoord zijn..?? Als ik de inloggegevens geef van mn macbook dan pakt die dit niet. Moet het een wachtwoord zijn van mn pc?

RTX 4070 Ti SUPER 16G GAMING SLIM WHITE | AMD Ryzen 7 7800X3D | MAG B650 TOMAHAWK | Kingston Fury 32GB | NZXT H5 Flow All White

• Thasquealer
pablo11392 schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 16:50:
[...]

Misschien een best wel domme vraag hoor, maar wat kan de naam en wachtwoord zijn..?? Als ik de inloggegevens geef van mn macbook dan pakt die dit niet. Moet het een wachtwoord zijn van mn pc?
Het moeten de inloggegevens van je pc zijn inderdaad. Dus de gebruikersnaam en eventueel wachtwoord (mag ik hopen ;) ) van de pc.

[ Voor 9% gewijzigd door Thasquealer op 29-04-2011 16:52 ]

Steam

• Pablo11392
Thasquealer schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 16:52:
[...]

Het moeten de inloggegevens van je pc zijn inderdaad.
Ik kan mij echt niet herinneren dat ik dit ooit heb opgegeven :/ Met de pc aanzetten gaat die direct door naar bureaublad. En een ander wachtwoord.. hm.. Niet van de router toch of wel? Want dat bestaat alleen uit een wachtwoord, maar niet uit een gebruikersnaam.

Verwijderd

pablo11392 schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 16:54:
[...]

Ik kan mij echt niet herinneren dat ik dit ooit heb opgegeven :/ Met de pc aanzetten gaat die direct door naar bureaublad. En een ander wachtwoord.. hm.. Niet van de router toch of wel? Want dat bestaat alleen uit een wachtwoord, maar niet uit een gebruikersnaam.
vul gewoon je gebruikersnaam (van de pc) in om te verbinden en een eventueel wachtwoord

• Thasquealer
pablo11392 schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 16:54:
[...]

Het moet echt je account van je pc zijn.
Kijk even in je configuratiescherm bij je gebruikeraccounts.
Kan zijn dat je geen wachtwoord heb ingesteld. Dan kan het alleen met gebruikernaam inloggen

Steam

• Pablo11392
Thasquealer schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 17:02:
[...]

Het moet echt je account van je pc zijn.
Kijk even in je configuratiescherm bij je gebruikeraccounts.
Kan zijn dat je geen wachtwoord heb ingesteld. Dan kan het alleen met gebruikernaam inloggen
Nou schiet mij maar af...Ik heet gewoon Pablo verder niets :P Het IP adres van mn pc staat ook goed ingevuld, want met iets ander krijg ik een error. Ik heb ook een profiel die PABLO-PC heet, maar met die werkt het ook niet.

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:26
pablo11392 schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 17:11:
[...]

Nou schiet mij maar af...Ik heet gewoon Pablo verder niets :P Het IP adres van mn pc staat ook goed ingevuld, want met iets ander krijg ik een error. Ik heb ook een profiel die PABLO-PC heet, maar met die werkt het ook niet.
Wel Pablo, Administrator account met geen paswoord hebben ook geen remote access meer, enkel toegang tot de Local Console ( Lees fysiek achter de pc ). ( Linkje : http://www.theeldergeek.c...ssword_network_access.htm ).

Zet op je pc een paswoord, en log dan in met pablo-pc\pablo en je paswoord via je mac.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• Pablo11392
tc982 schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 17:18:
[...]

Wel Pablo, Administrator account met geen paswoord hebben ook geen remote access meer, enkel toegang tot de Local Console ( Lees fysiek achter de pc ). ( Linkje : http://www.theeldergeek.c...ssword_network_access.htm ).

Zet op je pc een paswoord, en log dan in met pablo-pc\pablo en je paswoord via je mac.
Dat gpedit.msc werkt niet. Krijg ik een error. Misschien omdat ik windows 7 heb.. Ik heb nu wel een wachtwoord ingesteld en ff alles gereboot, maar helaas. Het mag niet baten. Ik had gehoopt dat het zo makkelijk zou zijn. Maar op de een of andere manier zit het bij mij nooit eens mee :9

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:52

World Citizen

FreeReef.nl

pablo11392 schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 16:29:
Ik wil graag op mijn (nieuwe) macbook pro bestanden delen van en naar mijn pc (met windows 7) Nu heb ik het wel al voor elkaar om van de mac naar de pc bestanden te krijgen. Maar andersom wilt maar niet lukken. Ik heb op de macbook onder het kopje "delen" al van alles en nog wat aangezet en ook ingesteld dat administrators, iedereen (etc) kan lezen en schrijven. Nu kwam ik op de site van apple zie: http://support.apple.com/kb/HT4011
Nu volg ik dat bovenste stappen plan, maar ik krijg nergens iets te zien van inloggen of de "volume(s)" die ik in systeemvoorkeuren moet slepen... Wat o wat doe ik verkeerd?
Ik heb het echt per toeval net (30min geleden) dit probleem voor mijn MBP opgelost... in 1 google zoek query.
Dat is dan weer jammer mja.

In windows, rechtermuis op de map die je wil delen,
Tabblad " delen en bev"
knop " geavanceerd"
Vinkje delen,
Knop rechten? Permissions op mijn PC.....
gebruiker toevoegen " gast"
geef hem rechten...

Ga naar mac...
open finder
ga in de bovenste balk van je scherm naar. " go " of " ga" denk ik dan... ? en klik op " connect te server" of waarschijnlijk dan " verbinding met server maken"
Type in

smb://192.168.0.2/mapnaam/

192.168.0.2 moet het adres zijn van je windows pc zijn
mapnaam moet de naam van de gedeelde map zijn.

De site was in engels, dus ik type het maar ff in NL... i

FreeReef.nl

• Pablo11392
Dat is een beste handleiding ;) Alleen jammer dat ik blijf steken bij het inlog menu.... Naam en wachtwoord zijn echt niet te achterhalen. Heel bizar... Ik heb inmiddels wel een map "publieke map" waarin ik foto's etc kan slepen (op de mac). Deze verschijnen dan ook op mijn pc. Nu kan ik ook vanaf mijn pc hier bestanden in kopiëren en deze staan dan ook op de mac. Eerst had ik niet de juiste bevoegdheden, maar ineens wel.

Alleen als ik het op de manier doe met "connect to server" (wat nu dus niet werkt), dan kan je dus gewoon een bestand erin zetten zonder dat deze moet laden? Bijvoorbeeld: als ik een bestand van 100mb erin plaats, dan hoeft die niet 30 sec te laden. Maar zit het er in een keer in, en is het gelijk te gebruiken op de MBP. Of zit ik er dan naast met deze theorie?

Pagina: 1