• Zeppo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-06-2022
Toen ik een vriend van me vertelde dat ik naar een digitale refelxcamera aan het kijken was, stelde hij voor dat ik zijn spullen mocht overnemen. Hij heeft er nauwelijks mee gefotografeerd, omdat hij het bij nader inzien 'toch allemaal te moeilijk vond'

Wat is het pakket?

Sony A350 body
Minolta 50 mm 1.4
Sony 18 – 70 mm F3.5 – 5.6 met B&W UV-filter
Sigma 28 – 300 mm incl. UV – Filter en Hama lensbuidel
2 x Extreme 3 Sandisk CF
2 stuks originele Sony FM500 accu’s
BatteryGrip voor twee accu’s en Infra rood
Sony HVL F42AM Flitser
Fotorugzak

Nieuwprijs was 1830 euri (bonnen aanwezig)

Het geheel is nog geen 10 keer gebruikt (en daar wil ik hem best op z'n woord geloven)

Ik mag de nieuwe eigenaar worden voor 950 euro.

Wat is jullie mening over dit pakket tegen deze prijs?

-

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-01 14:40

Praetextatus

the dutch_paki

Als je beginner bent, denk je dan dat je alles meteen gaat gebruiken? l. Kijk ook wat je van de camera zelf vindt. of deze lekker in je hand ligt en zoek wat reviews op. Ik zou zelf voor een nieuwe camera gaan in dit geval. Gewoon een nieuwe D90 bijvoorbeeld met lens: pricewatch: Nikon D90 + AF-S DX 18-105mm G ED VR. Heb je nog geld voor een tas en wat geheugen. Alles nieuw en met garantie.

Kun je eventueel in de toekomst (als je interesse hebt) een flitser e.d. bij kopen.

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• Zeppo
Geinig dat je met de D90 aankomt. Daar was ik ook al naar aan het kijken. Interessant uitloopmodel.
Je zit dan wel tegen een fors hogere prijs aan te kijken wanneer je een extra objectief wilt kopen (in verband met de stabilisatie in de lens)

[ Voor 42% gewijzigd door Zeppo op 29-04-2011 16:19 ]

-

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:48
Ik vind het eerlijk gezegd wat aan de prijs. Het is een tamelijk oud beestje. Een prijs van 350-400 voor camera plus 18-70 zou voor mij de limiet zijn. De 28-200 is, zeer waarschijnlijk, nog uit het film tijdperk en tenzij je een hele goeie hebt waren het geen hoogvliegers, ik taxeer 'm op 75 euro. De grip is 3rd party die dingen gaan voor 65 euro nieuw. De 50mm, aangenomen dat het een AF versie is, doet rond de 200. De flitser is 200 nieuw dus 150 2e hands.

Kleine spul erbij zou ik 800 veel redelijker vinden.

Dan ga je alsnog met een oude camera aan de gang en lenzen waarvan je geen idee hebt of het bij je past.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• Praetextatus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-01 14:40

Praetextatus

the dutch_paki

Zeppo schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 16:18:
Geinig dat je met de D90 aankomt. Daar was ik ook al naar aan het kijken. Interessant uitloopmodel.
Je zit dan wel tegen een fors hogere prijs aan te kijken wanneer je een extra objectief wilt kopen (in verband met de stabilisatie in de lens)
Dat klopt. Maar jij lijkt mij op dit moment een beginner en dan zijn er andere zaken waar je op moet letten. Je kunt natuurlijk een heel pakket kopen en dan daarmee aan de slag gaan, maar denk je dat je meteen alles gaat gebruiken? De grip? De extra accu's? de flitser? Vergis je niet dat t allemaal zo makkelijk is. Ook is t handig als je garantie hebt en natuurlijk een beter model.

Dus had ik je een nieuwere/stukken betere camera geadviseerd met een toch goede kitlens. :)
En ben t ook met Wijnands eens dat de a350 een oud beestje aan t worden is. :)

edit/ als je extra lens wilt kijk dan eens naar de bovenstaande kit samen met : Nikon AF-S DX 55-200mm f/4-5.6 VR

[ Voor 6% gewijzigd door Praetextatus op 29-04-2011 16:33 ]

How that must belive unsaid suffer don't ask to get Nothing too all...

• Zeppo
... wellicht even nog wat achtergrond-info (had ik natuurlijk meteen even moeten doen): ik ben wel een beginner qua digitale reflexfotografie, maar ben wel een old-skool real-raw fotograaf.
Ik heb vroeger erg veel gefotografeerd, zelf ontwikkeld/afgedrukt. En ik kan bij wijze van spreken nog het scherptediepte gebied uitrekenen met de gegevens brandpuntsafstand-afstand-diafragma.

Er is alleen teveel keus, en het is lastig de sweet-spot te bepalen voor mezelf.
@Praetextatus: die lens is niet zo duur, valt me mee, maar dat komt waarschijnlijk door die 4.0/5.6

[ Voor 9% gewijzigd door Zeppo op 29-04-2011 16:42 ]

-

• Wijnands
Als je in de film tijd bezig bent geweest dan zou ik je zeker aanraden om 's wat camera's vast te gaan houden. Goede kans dat je je veel prettiger voelt met een camera die lekker degelijk in de hand ligt.

Anyway, misschien verder in het starters dslr topic?

• Phehistyr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-01 10:58

Phehistyr

De Epische Lurker

Zeppo schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 16:18:
Als ik jou was zou ik even prijzen gaan vergelijken. Jouw argument blijkt in de praktijk vaak niet te kloppen. Wel is het zo dat er nog genoeg Nikon lenzen zijn waar geen stabilisatie voor is, waar je met Sony wel altijd stabilisatie hebt. Aan de andere kant is de in-body stabilisatie vooral bij de kortere brandpuntsafstanden effectief omdat de sensor maar zover uit kan wijken.

Kortom: kritisch blijven kijken naar de marketingverhalen en niet direct een merk afwijzen zonder je erin te verdiepen. Bedenk wat je wil en zoek uit welk merk dat het beste kan bieden. :)

Give a man a fire and he will be warm for a day. Set fire to him and he will be warm for the rest of his life. Terry Pratchett - Jingo

• Wijnands
Ik dacht dat ik die mythe van de sony verkopers met deze post toch aardig ondermijnt had. Wijnands in "[starters] Ik wil een dSLR, wat nu? Deel 5" maar zie net dat het alleen canon en nikon is.

Goed.

pricewatch: Sony DT 55-200 mm f/4-5.6
versus
pricewatch: Nikon AF-S DX 55-200mm f/4-5.6 VR
en
pricewatch: Canon EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS

Goh, goh, nou nou!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:51

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Sorry, dit soort topics staan we hier niet toe.
Voor prijsindicaties kun je kijken naar V&A van tweakers, marktplaats.nl en meer van dergelijke sites.

Algemeen bij camera spullen wordt als indicatie gegeven dat 70% of minder van nieuwprijs een nette prijs is voor niet gedateerde spullen.

[ Voor 6% gewijzigd door Nomad op 29-04-2011 17:21 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.