Pakketje bezorgen bij afhaalpunt?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Als het goed is zijn velen er wel mee bekend. Je besteld wat op internet en dat moet naar je huisadres verzonden worden. Echter kan je (en ook iemand anders) niet thuis de hele dag op het pakje wachten. Zelfde geldt voor de tweede levering de volgende dag dus uiteindelijk moet je hem ophalen bij een afhaalpunt, wat snel een week later kan beteken als er ook een weekend, feestdag of andere vrijde dag of dagen tussen zit of zitten. Zelf vraag ik me al tijdje af of het pakketje niet direct afgeleverd kan worden een afhaalpunt, waarna ik het ophaal wanneer ik zelf tijd heb. TNT blijkt met Pakjegemak een dergelijke service te bieden.

Ik vraag me echt af waarom dergelijke services niet meer wordt aangeboden bij webshops. Ik zeg niet de de het bezorgen aan huis moet worden afgeschaft, want uiteraard is het ook wel eens makkelijk, als het slecht weer is of het een groot pakket betreft ben je blij dat je de deur niet uit hoeft en het pakje zelf moet halen. Ik ben eigenlijk ook benieuwd of er een reden is dat bezorgen naar afhaalpunt minder worden aangeboden, wat betreft kosten lijkt me dat deze juist lager zijn. Aangezien de bezorger niet tweemaal voor niets naar een huis adres moet en ik vermoed altijd wel langs een afhaalpunt moet. Ook als meer klanten gebruik gaan maken van het bezorgen naar een afhaalpunt, hoeft er minder gereden hoeft te worden naar verschillende adressen.

Kortom keuze in de twee diensten ben ik zeker voorstander van, maar ik heb zelf wel een sterke voorkeur heb voor het bezorgen bij een afhaalpunt. Echter aangezien ik zeker niet voor iedereen kan spreken, ben ik erg benieuwd hoe anderen hierover denken. Ook ben ik benieuwd naar de kant van de webshop. Stem op de poll en/of geef je mening in een reactie. :)

[Poll iets aangepast (werk bezorgen opties toegevoegd) na enkele suggesties]

Poll: Waar gaat je voorkeur naar uit, bij bezorging van een pakketje?
Ga bij deze poll er even van uit dat alle methoden aangeboden worden bij webshops.

Sterke voorkeur afhaalpunt - (Bijna altijd gebruik van afhaalpunt)
Lichte voorkeur afhaalpunt - (Vaker gebruik van afhaalpunt)
Sterke voorkeur thuis bezorgen - (Bijna altijd gebruik van thuis bezorgen)
Lichte voorkeur thuis bezorgen - (Vaker gebruik van thuis bezorgen)
Sterke voorkeur werk bezorgen - (Bijna altijd gebruik van werk bezorgen)
Lichte voorkeur werk bezorgen - (Vaker gebruik van werk bezorgen)
Geen echte voorkeur
Tussenstand:
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=371156&layout=6&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

[ Voor 36% gewijzigd door Regeneration op 05-05-2011 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-04 19:23

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Geen van bovenstaande. Ik wil het gewoon afhalen op het postkantoor (zit op de begane grond van mijn werk), want ik ben bijna nooit thuis overdag. Pakjesgemak heb ik wel eens geprobeerd. Echter was die Spar het er totaal niet mee eens dat ik gebruik van maakte en dus lag de dure PC hardware ook gewoon in een hoek van de winkel omdat ze geen voorzieningen hadden.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100588

Wat ik hier nog mis als optie is op het werk laten bezorgen.
Zeker voor kleinere pakketten vind ik dat heel handig.
Overdag (als er bezorgt wordt) is er altijd iemand.
En aangezien je er (waarschijnlijk) toch bent, hoef je er niet eens voor om te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Ik mis 1 hele belangrijke optie in je poll: bezorgen op je werk. Als ik iets snel wil hebben dan zorg ik dat het bezorgd wordt op mijn werk, omdat daar 14 uur per dag iemand aanwezig is. ;)

Edit: sneller typen dus...

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 29-04-2011 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
ajhaverkamp schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 15:52:
Geen van bovenstaande. Ik wil het gewoon afhalen op het postkantoor (zit op de begane grond van mijn werk), want ik ben bijna nooit thuis overdag.
Ja, maar behoord het postkantoor ook niet in de categorie "afhaalpunt"?
Anoniem: 100588 schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 15:53:
Wat ik hier nog mis als optie is op het werk laten bezorgen.
Anoniem: 22659 schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 15:53:
Ik mis 1 hele belangrijke optie in je poll: bezorgen op je werk.
Ah, inderdaad. Is dat momenteel niet mogelijk? Factuur naar huis adres en pakketje bezorgen naar werk adres?

Zal even kijken hoe ik dat snel in een nieuwe poll kan doen. Done :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ajhaverkamp schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 15:52:
Geen van bovenstaande. Ik wil het gewoon afhalen op het postkantoor (zit op de begane grond van mijn werk), want ik ben bijna nooit thuis overdag. Pakjesgemak heb ik wel eens geprobeerd. Echter was die Spar het er totaal niet mee eens dat ik gebruik van maakte en dus lag de dure PC hardware ook gewoon in een hoek van de winkel omdat ze geen voorzieningen hadden.
Bestaan die nog dan? :?
(En nee, ik bedoel dus niet die servicebalies @ AKO/AH/etc.)

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 29-04-2011 16:09 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-05 17:59
Anoniem: 22659 schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 15:53:
Ik mis 1 hele belangrijke optie in je poll: bezorgen op je werk. Als ik iets snel wil hebben dan zorg ik dat het bezorgd wordt op mijn werk, omdat daar 14 uur per dag iemand aanwezig is. ;)

Edit: sneller typen dus...
Idd, zo gebeurt het hier massaal. Volgens allerlei webshops is mijn huisadres mijn werkadres :)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:49

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik vind wel dat je de keuze moet hebben. Gelukkig wonen mijn ouders in de buurt; en mijn moeder is bijna altijd thuis. Kan dus makkelijk daar iets laten bezorgen.
Maar ik zou het wel een pré vinden als ik wat vaker de keuze zou hebben om het pakketje bij een afhaalpunt op te halen. Dan moet het natuurlijk wel zo zijn dat zo'n afhaalpunt ook 's avonds open is. En das natuurlijk ook nogal vaak een uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EoG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-11-2024

EoG

BOFH

Ik laat het liefst gewoon alles thuis bezorgen, mocht het zo zijn dat ik er niet ben, dan hebben wij hier in de buurt een vrouw wonen die altijd thuis is en de postbode weet dit! (krijgt zelfs kopjes koffie en dergelijke aangeboden :')) echt ideaal! Bij mijn vorige woning had ik dit echter niet en liet ik het doorgaans op mijn werk bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
MikeyMan schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 16:09:
Ik vind wel dat je de keuze moet hebben. Gelukkig wonen mijn ouders in de buurt; en mijn moeder is bijna altijd thuis. Kan dus makkelijk daar iets laten bezorgen.
Maar ik zou het wel een pré vinden als ik wat vaker de keuze zou hebben om het pakketje bij een afhaalpunt op te halen. Dan moet het natuurlijk wel zo zijn dat zo'n afhaalpunt ook 's avonds open is. En das natuurlijk ook nogal vaak een uitdaging.
Een afhaalpunt is dan gewoon het punt waar je normaalgesproken na 3 dagen het pakketje kan ophalen (bij 2mislukte pogingen). De lokale bruna/tabakker... Die zijn vaak tot 18.00 geopend. Zou ideaal voor mij zijn!

@hierboven. Dit werkt natuurlijk niet voor pakketjes met handtekening verplicht

[ Voor 5% gewijzigd door TripleQ op 29-04-2011 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EoG
  • Laatst online: 26-11-2024

EoG

BOFH

TripleQ schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 16:11:
[...]

Dat is waar, in zulk soort gevallen laat ik het ook op mijn werk afleveren. Ik moet zeggen dat ik relatief weinig laat bezorgen waarvoor getekend moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:30
Ik heb wel eens gebruik gemaakt van afhaalpunt van DHL, bij een lokale benzinepomp. De TNT heeft, voor mij dichtstbijzijnde, een Tabakswinkel/postpunt in een winkelcentrum naast de supermarkt. Ik vind dat ideaal aangezien ik zelden thuis ben overdag, en het daar anders toch terecht komt. Voor mij is de keuze van webshop ook gebaseerd op afhaalpunten van de shop zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

TripleQ schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 16:11:
[...]

Een afhaalpunt is dan gewoon het punt waar je normaalgesproken na 3 dagen het pakketje kan ophalen (bij 2mislukte pogingen). De lokale bruna/tabakker... Die zijn vaak tot 18.00 geopend. Zou ideaal voor mij zijn!

Mjah, ik zit toevallig dicht bij een businesspoint wat open is tot 19:00. Maar die luxe heeft niet iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik doe onderzoek naar e-commerce, en uit verschillende studies blijkt dat afhaalpunten nog bijlange niet ingeburgerd zijn en dat het overgrote merendeel ook gewoon thuislevering verkiest. Natuurlijk heeft dit voor een stuk ook te maken met de lage densiteit van afhaalpunten, en het feit dat niet iedere webshop dit type van levering aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nu ja, ik zou liever een afhaalpunt kiezen waar ik ook 's avonds terecht kan dan moeten hopen dat de postbode zo vriendelijk is om goed aan te bellen en te wachten totdat ik beneden ben. Probleem is echter, dat je er zo weinig zaken zijn die hier gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Kun je eigenlijk niet gewoon het adres van het afhaalpunt gewoon als afleverlocatie opgeven, en factuuradres wel je eigen adres?
Dan hoeven al die sites geen pakje gemak optie te implementeren, wat waarschijnlijk een van de redenen is dat het niet zo vaak voor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

defusion schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 16:24:
Kun je eigenlijk niet gewoon het adres van het afhaalpunt gewoon als afleverlocatie opgeven, en factuuradres wel je eigen adres?
Dan hoeven al die sites geen pakje gemak optie te implementeren, wat waarschijnlijk een van de redenen is dat het niet zo vaak voor komt.
Zou er nog niet iets van een vergoeding tegenover het functioneren als afhaalpunt staan? Das in zo'n geval lastig te controleren natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Admiral Freebee schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 16:22:
Ik doe onderzoek naar e-commerce, en uit verschillende studies blijkt dat afhaalpunten nog bijlange niet ingeburgerd zijn en dat het overgrote merendeel ook gewoon thuislevering verkiest. Natuurlijk heeft dit voor een stuk ook te maken met de lage densiteit van afhaalpunten, en het feit dat niet iedere webshop dit type van levering aanbiedt.
Interessant. Hebben ze bij deze studies rekening gehouden met de laatste twee punten (lage aantal afhaalpunten en vooral dat de webshop dit niet aanbiedt) die je noemt?

Lijkt me verder ook een beetje een vicieuze cirkel. Webshops bieden dit nu weinig aan. Bezorg dienst ziet weinig klanten van deze dienst gebruik maken, weinig tot geen investering mogelijk in meer afhaalpunten, langere openingstijden enz, vraag blijft weg => aanbod (van afhaalpunten) blijft hetzelfde of wordt in het ergste geval zelfs minder => vraag blijft hetzelfde (of zelfs minder) enz. Wat ik dan niet heel goed begrijp is waarom webshops dit niet aanbieden, volgens mij is dat voor hen niet heel veel moeite om dat aan te bieden?

Poll aangepast, zie TS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:53

Rannasha

Does not compute.

Ik heb tot nu pas 1 keer gezien dat Pakjegemak werd aangeboden door een webshop. Heb er toen gebruik van gemaakt, want het leek wel handig. Probleem was dat het afleverpunt ook een standaard TNT service-balie (of hoe dat ook heet) is in een drogisterij in de buurt. Toen ik mijn pakje wou ophalen, weigerde de medewerker me het mee te geven omdat ik geen ophaalbewijs had (dat ding wat je in de bus krijgt als je niet thuis bent terwijl het pakje bij je thuis afgeleverd wordt). Van Pakjegemak had hij nooit gehoord.

Dus ik terug naar huis, alle informatie van de website van TNT uitgeprint, inclusief de bevestiging van de webwinkel waar ik het pakje kon afhalen. Alle papierhandel meegenomen naar het afhaalpunt, waar toen een andere medewerker was die me direct het pakje meegaf (en dus het systeem wel snapte). Kortom: Een leuk idee, maar het wordt zo weinig gebruikt dat zelfs mensen van de afhaalpunten niet altijd weten wat er aan de hand is.

Tegenwoordig laat ik vrijwel alles op werk bezorgen. Daar ben ik toch de hele dag en als ik er niet ben, dan haal ik het later op bij de receptie.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:37

Rmg

Heb wel vaker gebruik gemaakt van Kiala punten of pakje gemak, zelf vind ik het ideal omdat er nooit iemand thuis is bij ons tussen 9 & 6 en ik dus vaak eerst 2 keer een briefje in de bus krijg en dan pas kan halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:48

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Ik haal het ook liever af, echter ook maar 1 webshop tegengekomen ooit die deze optie gaf. Dus nu is het altijd thuis afleveren. Waarbij met een beetje geluk het bij mn bejaarde buurvrouw wordt afgeleverd, anders is het 3 dagen later ophalen op het postkantoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Laatst online: 02-05 09:40
Ik heb een postbus :) Zolang een webshop via TNT verzend, is leveren daarop geen probleem. 's morgens om 7:30 ligt ie voor me klaar. Zo heb ik wel eens iets om 21:30 besteld (past niet in brievenbus) en precies 10 uur later had ik het in m'n handen, waarvan ik er 7 slaap :+ .

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:02
ik heb er een keer naar gekeken, het vreemde is wel dat als ik niet thuis ben het pakje bij de supermarkt op 10m afstand word gebracht en het pakjegemak punt op 2 km van mijn huis is en minder lang open is. Bij de supermarkt kan ik tot 9 uur het pakje ophalen ipv de 6 uur die het pakjegemak punt aanhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saveljos
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:53
ik heb gekozen voor sterke voorkeur afhaal punt omdat de chauffeur lang onderweg is en de postkantoor toch dicht in de buurt ligt. (bij mij word er pas rond 5 uur bezorgt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kemphaas
  • Laatst online: 29-04 12:44
Ik heb gekozen voor afhaalpunt, ondanks dat ik na 1 ervaring nog niet echt overtuigd ben. Had iets besteld en voor de pakjegemak optie gekozen, ga ik mijn pakje ophalen, is het in de winkel opengemaakt, omdat ze dachten dat het voor hun was, er stond immers op dat het dáár bezorgd moest worden, maar dat mijn naam erop stond boeide blijkbaar niet zoveel...

Als deze optie iets beter uitgewerkt wordt lijkt mij dit echter wel de handigste, dan heb ik het altijd de bezorgdag in huis, kan het altijd zelf gaan halen na werk/schooltijd.

Werk hard als je tijd hebt, dan heb je tijd als je hard moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-03 13:20

basz

Professioneel prutser

dinkelover schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 16:55:
Ik heb een postbus :) Zolang een webshop via TNT verzend, is leveren daarop geen probleem. 's morgens om 7:30 ligt ie voor me klaar. Zo heb ik wel eens iets om 21:30 besteld (past niet in brievenbus) en precies 10 uur later had ik het in m'n handen, waarvan ik er 7 slaap :+ .
Dat heb ik dus ook, briljanter wordt het niet. Pakketronde gaat altijd eerst langs de postbussen, dus je pakketje ligt de hele dag klaar. Met kleine pakketjes waarvoor je niet hoeft te tekenen, gooien ze de sleutel van een grotere 'box' in je postbus. In deze 'box' zit dan je pakketje. Grotere pakketten moet je ophalen als de balie open is, wat vaak rond 'start werktijd' en 'einde werktijd' is.

Bijkomend voordeel is dat DHL en DPD niet kúnnen afleveren in een postbus (vraagt tnt geld voor aan de chauffeur) dus van die prutsers ben ik ook gelijk af. Je merkt het meteen bij je bestelling; geen postbus mogelijk, dan versturen ze niet met tnt (meestal).

Enige probleem is het minimaal geschoolde personeel wat de postbuslocaties bemand. Dat levert nog weleens vreemde gevallen op als een pakketje wat volgens de track&trace klaarligt, maar als je het komt ophalen nog bij de chauffeur in de bus ligt (wel bloemetje voor gekregen overigens nadat ik erover klaagde bij tnt webcare).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:24
Sterke voorkeur thuis bezorgen, vooral omdat de tnt bezorger 9.00-9.30 voor m'n deur staat. komt goed uit als je veelal late diensten werkt.

als webshops niet met tnt versturen laat ik het bij m'n ouders bezorgen of kies voor een afhaalpunt.

laatste keer dat gls iets probeerde te bezorgen hadden ze 3 pogingen nodig om m'n huis te vinden :X

[ Voor 17% gewijzigd door Carfanatic op 29-04-2011 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Regeneration schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 16:32:
Interessant. Hebben ze bij deze studies rekening gehouden met de laatste twee punten (lage aantal afhaalpunten en vooral dat de webshop dit niet aanbiedt) die je noemt?
Ik moet nu door, maar na het weekend kan ik je wel wat meer informatie geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-05 22:32

AlexanderB

7800 rpm

lekker thuis bezorgen, de tnt chauffeur weet dat praktisch iedereen hier overdag weg is, dus die komt lekker om 18.00 hier, en dan ben ik ook gewoon thuis ja. :)

bij gls kwamen ze dus overdag, maar die geven meteen bij de 1e niet thuis melding, de optie om online aan te geven wat je verder wil (een 2e bezorgpoging, gelijk afhalen bij hun depot, of afhalen bij een servicepunt.) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staatslot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-04 22:00
Vroeger had ik een vaste bezorger, die leverde mijn pakjes standaard bij de winkel op de hoek af..
Was prima geregeld, winkelier nam wat pakjes in ontvangst voor mensen uit de buurt en iedereen die het pakje kwam halen nam meteen iets mee uit de winkel wat ze anders ergens anders hadden gekocht..

helaas de laatste tijd steeds andere bezorgers, dus vaak het bekende briefje in de bus.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Laatst online: 16:00
Ik erger me al jaren groen en geel aan die afleverpogingen. Ik ben overdag niet thuis dus ik kan altijd 3 dagen of langer wachten op mijn pakketje. Afleveren op mijn werk wordt hem ook niet omdat dan de interne post waarschijnlijk nog langer duurt.

Wat ik niet snap: mensen die werken bestellen op internet omdat ze geen tijd hebben om naar de winkel te gaan. Die zijn dan dus ook niet thuis op kantooruren. Waarom zou je proberen pakketten thuis te leveren? En waarom in hemelsnaam 2x ?!

En ben je dan toevallig een keer wel thuis, dan heeft de bezorger soms nog het lef om het 1ste papiertje in de brievenbus te mikken zonder aan te bellen.

Dus ja, voor mij graag een afhaalpunt wat ik zelf kan kiezen, zodat ik tijdens de lunch mijn pakketje kan afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Niet online
Die bezorgers hebben eigenlijk ook maar een kutbaantje. Ik heb paar jaar terug gesolliciteerd als pakketbezorger, maar toen ik er achter kwam dat ze blijkbaar per afgeleverd pakket, en niet per uur betaald kregen, haakte ik maar af

ze gaan er dan ook nog van uit dat je 20 pakketten per uur aflevert, en geven je dan een minimum loon (1 uurloon per 20 pakketten). Dus 3min tijd per pakket, nog niet rekening houdende dat mensen 80% (natte-vinger-werk) van de tijd toch niet thuis zijn.

Zo'n afhaalsysteem lijkt me erg relaxt, maar dan moeten daar wel meer webshops de mogelijkheid voor geven, of zoals eerder aangedragen dat je gewoon dat adres op kunt geven, en het alsnog op kunt halen. Dan hoeven de webshops niks te veranderen.

[ Voor 20% gewijzigd door defusion op 02-05-2011 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:39

Pixeltje

Woo-woohoo!

Op mijn werk.

Ik woon in een gebouw waar nog 70 andere appartementen zitten, maar het is kennelijk te lastig om iets af te geven bij de buren. Overigens ben ik daar ook wel blij mee, want het is me een keer gebeurd, en toen ik aan de deur stond bij iemand een paar verdiepingen lager werd de deur opengetrokken tegen mijn pakketje aan, (dat kwam tussen de muur en de deur) en vervolgens met de voet daartussenuit geschopt...

Op mijn werk is altijd iemand aanwezig, dus laat het lekker daar bezorgen. Is ideaal, de damebij de receptie kent me inmiddels goed en zorgt prima voor mijn pakketjes :)

Overigens pakjegemak ook een keer geprobeerd, maar ook bij de AH in de buurt worden de pakketjes gewoon achter de infobalie gedumpt, DOA ftw daar.. 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Pixeltje op 02-05-2011 11:18 ]

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:39
Ik heb gekozen voor thuisbezorgen, al maakt het niet gigantisch veel uit. Er is bijna altijd wel iemand bij mij thuis, zo niet dan kan ik vaak nog wel langs het depot mijn pakje meenemen.

Op de zaterdag nog makkelijker, ik kom mijn pakketjes-bezorgende-collega bij de post redelijk vaak tegen in mijn wijk, dus kan zo doorgeven of iemand thuis is.

*denkt dat de buren blij zijn met een buur met postbesteller als zaterdagbaantje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
  • Laatst online: 05-03 09:01
Ik laat ook altijd alles op m'n werk bezorgen, overdag zijn ik en vriendin vrijwel nooit aanwezig en het postkantoor hier is ook niet echt handig met de auto te bereiken (wat nodig kan zijn bij grotere pakketten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:02

CasGas

.

Ik laat het altijd op het werk bezorgen, er is altijd iemand bij de receptie van 08:30 t/m 17:30, dus mijn pakketjes komen altijd binnen. Schijnbaar ben ik ook wel nummer 1 besteller bij ons op het werk, maar dat komt omdat ik ook veel bestel (goedkopere dingetjes) via ebay of DX :) :)

A7III | 5D3 | 7D | 24 1.4 | 24 TS-E | 40 2.8 | 50 1.4 | 50 1.8 | 60 2.8 | 85 1.8 | 100 2.8 | 135 1.8 | 300 4 | 16-35 4 | 15-85 | 70-200 2.8 II IS | 150-600 G2 | Sony a6300 | 12 2.0 | 16-55 | 16-70 4 | 21 1.4 | 35 2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Regeneration schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 16:32:
In de studies die ik heb gelezen, waaronder één specifiek voor Nederland, worden een aantal redenen vermeld voor het weinig succesvol zijn van afhaalpunten. Een aantal hebben te maken met het aanbod (de webshop biedt het niet aan, het netwerk is niet ontwikkeld genoeg), en een aantal met kenmerken van de shopper (afhaalpunten zijn niet bekend genoeg, er is geen afhaalpunt in de buurt, men verkiest thuislevering).

Nochtans is het leveren bij een afhaalpunt goedkoper voor de winkelier dan thuis leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iooryz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-04 09:38

Iooryz

iooryz

Ik laat het eigenlijk altijd thuis bezorgen. Met 13 studenten is er altijd wel iemand thuis om het pakje aan te nemen en voor de deur te zetten. Mocht ik echter alleen wonen, dan zou ik ook eerder voor afhalen kiezen, omdat je dan overdag toch weinig thuis bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
Admiral Freebee schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 08:48:
[...]

In de studies die ik heb gelezen, waaronder één specifiek voor Nederland, worden een aantal redenen vermeld voor het weinig succesvol zijn van afhaalpunten.
Wat dacht je van de beperkte openingstijden van zo'n afhaalpunt? De meeste zijn in winkels gesitueerd die er gewoon reguliere openingstijden op nahouden. Ja, als je fulltime werkt (en daarom niet thuis bent), lukt het je ook niet om voor 5 uur op zo'n afhaalpunt te zijn.

Of je moet een afhaalpunt selecteren dichtbij je werk, waar je tijdens je pauze dan even naartoe gaat. Maar praktisch is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Hier zijn afhaalpunten vaak gesitueerd bij tankstations en krantenwinkels die meestal wat langer open zijn. In Nederland kan het natuurlijk anders zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-04 11:09
Ik snap niet waarom TNT geen dienst aanbied waarbij je kan aangeven wanneer pakketjes bezorgd moeten worden. Overdag (zakelijke adressen) of 's avonds (thuisadressen), wat mij betreft mogen ze dan ook best differentiëren in tarief, overdag goedkoper dan 's avonds.

Kan me niet voorstellen dat 2 keer langskomen en het dan op postkantoor dumpen goedkoper is. Overigens dumpen ze het bij mij vaak na 1 keer al op postkantoor volgens mij :P.

Ik heb het geluk dat er meestal wel iemand thuis is (of als ik het weet ik zelf thuis kan werken). Toen ik nog geen eigen bedrijf had liet ik pakjes wel vaak op mijn werk bezorgen. Afhaalpunten is op zich goed systeem ware het niet dat dit nog niet echt goed werkt in Nederland (mijn eigen ervaringen);
1) Afhalen bij TNT servicepunt in een winkel; als het geen supermarkt is zit je alsnog met rottijden en ben je als werken aangewezen op koopavond/zaterdag (enorm druk)
2) Afhaalpunt DHL is bij mij in de videotheek, op zich goede voorziening (goede openingstijden ook), niet helemaal ingericht om veel pakjes te bewaren, op zich goede ervaringen.
3) Kiala afhaalpunt, is in een sigarenboer buurtwinkeltje. Niet al te beste openingstijden en mijn pakketjes ruiken naar rook.

Ik heb poosje geleden op GoT gelezen dat ze in Duitsland wel goed systeem hiervoor hebben. Soort van postbus-locaties waar je je pakket kan laten bezorgen, je krijgt dan SMS/mail met een code als het pakket er is. Je gaat naar de afhaallocatie tikt je code in en je kan je pakket uit soort kluis/postbus halen. Zoiets zou wel ideaal zijn, kan ook helemaal geautomatiseerd op elk tijdstip van de dag. Vergt wel flinke investering voor postbezorgers denk ik ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Afhaalpunt, bij voorkeur een afhaalpunt waar je kan parkeren en wat s'avonds tot een uur of acht open is. Videotheek/supermarkt etc.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
McVirusS schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 12:06:
Ik heb poosje geleden op GoT gelezen dat ze in Duitsland wel goed systeem hiervoor hebben. Soort van postbus-locaties waar je je pakket kan laten bezorgen, je krijgt dan SMS/mail met een code als het pakket er is. Je gaat naar de afhaallocatie tikt je code in en je kan je pakket uit soort kluis/postbus halen. Zoiets zou wel ideaal zijn, kan ook helemaal geautomatiseerd op elk tijdstip van de dag. Vergt wel flinke investering voor postbezorgers denk ik ;).
Dat heet PackStation van DHL
Afbeeldingslocatie: http://www.irish-shop.info/images/stories/rezepte/packstation-380.jpg

Overigens is het door de klant laten kiezen van een leverperiode een heel stuk duurder dan gewoon rondrijden en alles volgens de optimale route te beleveren. Het wordt dan alleen interessant als er heel vaak gefaalde leveringen zijn, en het in het alternatief vrijwel gegarandeerd is dat een klant thuis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:20
Thuisbezorgen.
Wat wel vreemd is zijn de tijden waarop bezorgd word. De ene keer is dit al om 8.15, andere keer pas om 16.30. Scheelt wel dat hier vrijwel altijd iemand thuis is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebia
Admiral Freebee schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 12:09:
[...]
Overigens is het door de klant laten kiezen van een leverperiode een heel stuk duurder dan gewoon rondrijden en alles volgens de optimale route te beleveren. Het wordt dan alleen interessant als er heel vaak gefaalde leveringen zijn, en het in het alternatief vrijwel gegarandeerd is dat een klant thuis is.
Ik denk wel degelijk dat er een besparing te halen valt. Want als je van 40% aflevering naar 90% aflevering kunt gaan bij de eerste poging, dan hoef je toch minder vaak voor niks rondjes te rijden en kun je dus per saldo veel meer pakketten laten bezorgen door één bezorger?

Sterker nog, ik denk dat er wereldwijd zoveel bespaart kan worden door meer efficiënte logistiek (en minder protectionisme), dat we daar snel iets aan moeten doen als we minder co2 en meer olie willen behouden op deze planeet de aankomende decennia. Het is toch eigenlijk raar dat ik producten van een Duits bedrijf in bijvoorbeeld de VS bestel omdat ze daar goedkoper zijn dan hier? Terwijl ze zijn gefabriceerd in China... Dus eerst van China naar Dld naar de VS en dan terug naar NL. Eigenlijk is dat belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Admiral Freebee schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 08:48:
[...]

In de studies die ik heb gelezen, waaronder één specifiek voor Nederland, worden een aantal redenen vermeld voor het weinig succesvol zijn van afhaalpunten. Een aantal hebben te maken met het aanbod (de webshop biedt het niet aan, het netwerk is niet ontwikkeld genoeg), en een aantal met kenmerken van de shopper (afhaalpunten zijn niet bekend genoeg, er is geen afhaalpunt in de buurt, men verkiest thuislevering).

Nochtans is het leveren bij een afhaalpunt goedkoper voor de winkelier dan thuis leveren.
Bedankt voor je reactie. Het is momenteel dus enigszins een vicieuze cirkel. Vooral het laatste punt lijkt me een sterk argument als je een "nieuwe" verzendmethode introduceert die goedkoper is, is een grotere groep klanten wel geïnteresseerd, lijkt me. Dan wordt deze methode waarschijnlijk ook meer gebruikt en kan er geïnvesteerd worden in de afhaalpunten.

reiniero schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 12:29:
Thuisbezorgen.
Wat wel vreemd is zijn de tijden waarop bezorgd word. De ene keer is dit al om 8.15, andere keer pas om 16.30. Scheelt wel dat hier vrijwel altijd iemand thuis is.
Ik snap niet waarom TNT geen dienst aanbied waarbij je kan aangeven wanneer pakketjes bezorgd moeten worden. Overdag (zakelijke adressen) of 's avonds (thuisadressen), wat mij betreft mogen ze dan ook best differentiëren in tarief, overdag goedkoper dan 's avonds.
Dit heb ik me ook wel eens afgevraagd, maar ik zou hier wel redenen kunnen bedenken waarom dat minder makkelijk gaat. Veel makkelijker lijkt me dus het afhaalsysteem hoewel je als klant iets meer moeite moet doen, heb ik het best wel voor over. Ik wordt soms helemaal gek van als ik vroeg in de dag op het pakketje wacht en deze pas om 18:15 geleverd wordt. Een andere keer hadden ze voor 9 uur een briefje in de bus gedaan, terwijl ik helemaal niets van een bel had gehoord.

Dat vind ik ook een mooi alternatief. Vraagt inderdaad wel flink wat investering en dat zal je dan merken in de verzendkosten ben ik bang.

De tussenstand van de poll

Poll: Waar gaat je voorkeur naar uit, bij bezorging van een pakketje?
Ga bij deze poll er even van uit dat alle methoden aangeboden worden bij webshops.

Sterke voorkeur afhaalpunt - (Bijna altijd gebruik van afhaalpunt) - 60 - 38%
Lichte voorkeur afhaalpunt - (Vaker gebruik van afhaalpunt) - 21 - 13%
Sterke voorkeur thuis bezorgen - (Bijna altijd gebruik van thuis bezorgen) - 40 - 25%
Lichte voorkeur thuis bezorgen - (Vaker gebruik van thuis bezorgen) - 7 - 4%
Sterke voorkeur werk bezorgen - (Bijna altijd gebruik van werk bezorgen) - 27- 17%
Lichte voorkeur werk bezorgen - (Vaker gebruik van werk bezorgen) - 1- 1%
Geen echte voorkeur - 2- 1%
Totaal aantal stemmen: 158

Ik zeg niet dat deze poll representatief is voor Nederland, maar duidelijk is wel dat ik niet de enige ben die een voorkeur heeft (51%) voor een afhaalpunt. Dus ik zou zeggen: webshops doe er wat aan! :)

[ Voor 14% gewijzigd door Regeneration op 05-05-2011 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Deze poll is helemaal niet representatief voor Nederland, aangezien je op GoT vooral mensen gaat vinden die veel ervaring hebben met online aankopen én vaak werkend of studerend zijn. En laat dat nu net de groep zijn die het meeste gebruik maakt van afhaalpunten :)
ebia schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 12:47:
Ik denk wel degelijk dat er een besparing te halen valt. Want als je van 40% aflevering naar 90% aflevering kunt gaan bij de eerste poging, dan hoef je toch minder vaak voor niks rondjes te rijden en kun je dus per saldo veel meer pakketten laten bezorgen door één bezorger?
Natuurlijk valt er nog veel te besparen. Echter blijkt uit onderzoek dat het hebben van leveruren de kosten en het aantal gereden kilometers zo hard verhoogt, dat het een dure manier van beleveren is. De meeste winkels die dit aanbieden doen dit dan ook eerder vanuit service oogpunt.

De enige manier om de kosten van dit type van levering naar beneden te krijgen is om ervoor te zorgen dat er (veel) meer klanten wonen in een bepaald gebied. Maar zelfs dan nog blijft het een dure manier van thuisleveren.

[ Voor 62% gewijzigd door Admiral Freebee op 05-05-2011 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koploper
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:48
De bedoeling is dat TNT binnenkort een nieuwe dienst aanbied. Intern heet het "Nieuwe Ontvangerservice". Als iemand niet thuis is, kan men met de kennisgeving online een afspraak maken (uit m'n hoofd tot 22.00 uur) voor de tweede levering.Hierbij kan men drie keuze's maken:
  1. Bezorgen bij buren op een bepaald nummer (ook als er getekend moet worden)
  2. Naar het dichtsbijzijnde afhaalpunt brengen
  3. Bezorgen op een specifieke dag en tijdstip. Aan dat laatste moet men overigens niet te veel waarde hechten. Want iedereen kiest een ander tijdstip, waardoor de chauffeur geen logische route meer kan rijden. En als ik om 15.00 klaar ben met m'n ronde ga ik echt niet 4 uur wachten omdat iemand had aangegeven het pakket om 19.00 te willen hebben. :P
Als er niks wordt opgegeven wordt het pakket de volgende dag gewoon opnieuw aangeboden.

De bedoeling was dat deze service afgelopen 5 april zou beginnen, maar doordat de software niet af is is dit tot nader order uitgesteld.
defusion schreef op maandag 02 mei 2011 @ 11:11:
Ze gaan er dan ook nog van uit dat je 20 pakketten per uur aflevert, en geven je dan een minimum loon (1 uurloon per 20 pakketten). Dus 3min tijd per pakket, nog niet rekening houdende dat mensen 80% (natte-vinger-werk) van de tijd toch niet thuis zijn.
Stom van je dat je dat niet hebt gedaan! Het verdient namelijk prima!
Ik kan meestal 90-95% van de pakketten afleveren, op een hele slechte dag daalt dat naar 80%.
Ten opzichte van m'n tijd als postbode (wat al beter verdiende dan postbezorger) verdien ik nu 3x zoveel! Daarnaast heb ik nog geen één mede-student gehoord die per uur meer verdient! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Laatst online: 19:37

Rmg

Koploper schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 17:32:
[...]

• Bezorgen op een specifieke dag en tijdstip. Aan dat laatste moet men overigens niet te veel waarde hechten. Want iedereen kiest een ander tijdstip, waardoor de chauffeur geen logische route meer kan rijden. En als ik om 15.00 klaar ben met m'n ronde ga ik echt niet 4 uur wachten omdat iemand had aangegeven het pakket om 19.00 te willen hebben. :P

Oftewel die service wordt om zeep geholpen door de bezorgers ondanks wat de klant wil 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koploper
Ja klopt! Ze kunnen wat mij betreft bij TNT ook doordrijven met hun 'service' voor de klant.

Als we moeten rijden zoals de klant het wil doen we er zeker twee keer zo lang over. De logica van de route is dan namelijk ver te zoeken!
Ten eerste is de sortering in je auto één grote bende, en ten tweede blijf je dan steeds aan het heen en weer rijden van de ene kant van je wijk naar de andere kant.
Soms rij ik ook in twee verschillende woonplaatsen, en dan is het echt niet handig om steeds tussen die plaatsen te rijden omdat de klant dat wil. :P
Dus dat men een tijdstip kan kiezen gaat zeker niet werken, maar gelukkig zijn ze daar in de distributiecentra al achter en wordt je ook totaal niet aangemoedigd om je daar aan te houden (want we werken al wel met zogenaamde tijdvakken). Alleen in de hogere kantoren heeft men nog niet door dat het totaal niet praktisch is. :)

Verder moeten we vaak ook wel zo vroeg mogelijk klaar zijn, want aan het eind van de middag moeten we weer brievenbussen legen, zakelijke post ophalen bij bedrijven etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koploper
Inmiddels heb ik te horen gekregen dat de software af is. De planning is nu dat de nieuwe TNT-dienst aanstaande woensdag 11 mei gaat beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Koploper schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 17:32:
Hierbij kan men drie keuze's maken:
  1. Bezorgen bij buren op een bepaald nummer (ook als er getekend moet worden)
  2. Naar het dichtsbijzijnde afhaalpunt brengen
  3. Bezorgen op een specifieke dag en tijdstip. Aan dat laatste moet men overigens niet te veel waarde hechten. Want iedereen kiest een ander tijdstip, waardoor de chauffeur geen logische route meer kan rijden. En als ik om 15.00 klaar ben met m'n ronde ga ik echt niet 4 uur wachten omdat iemand had aangegeven het pakket om 19.00 te willen hebben. :P
Nu moet men alleen nog even leren dat het dichtsbijzijnde punt niet altijd een gewenste optie is. Op mijn vorige plek was het dichtsbijzijnde punt een wijk waar ik nooit kwam en een winkel die zelfs tussen de middag een uur dicht ging |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

BOL.com heeft een oplossing:
Persbericht
Utrecht, 19 mei 2011

Bestellingen sneller in huis of bij ophaalpunt naar keuze
Bol.com nu snelst leverende webwinkel van Nederland

Bol.com is vanaf vandaag de snelst leverende webwinkel van Nederland. Klanten kunnen nu tot 22.30 uur bestellen en krijgen hun bestelling dan al de volgende dag thuisbezorgd. De winkel biedt daarmee een significante serviceverbetering, want eerder was de uiterste besteltijd 17.00 uur voor veel Nederlandse boeken en 21.30 uur voor de meeste andere artikelen. De winkel versnelt niet alleen de levertijd, maar biedt vanaf komende week ook de mogelijkheid om pakketjes te laten bezorgen of retour te zenden bij een Kiala-punt naar keuze.

Boeken, muziek, dvd’s, games, speelgoed, elektronica, computers en ook huishoudelijke artikelen: bol.com gaat deze artikelen vanaf vandaag nog sneller leveren. De winkel verschuift de uiterste besteltijd van 21.30 uur naar 22.30 uur. Voor ‘lezend Nederland’ betekent de latere bestelmogelijkheid een nog grotere verbetering. Tot voor vandaag werden alleen boeken die voor 17.00 uur werden besteld, de volgende dag thuisbezorgd. Met deze serviceverbetering verandert bol.com in de snelst leverende webwinkel van het land. Michel Schaeffer, marketing directeur bij bol.com: “Wij investeren met onze partners al jaren in gemak, waarvan snelle levering een belangrijk onderdeel is. Al in 2005 introduceerden we onze vandaag besteld, morgen in huis-service. Toen moest je nog wel voor 13.00 uur bestellen. We merken nu dat een groeiend aantal bestellingen laat in de avond wordt gedaan. Vooral als je een drukke baan of een gezinsleven hebt, kom je pas later op de dag aan winkelen toe. Daarom bieden we je vanaf nu de mogelijk om tot nóg later op de dag van onze vertrouwde vandaag besteld, morgen in huis-service te profiteren.”

Gemakkelijk bezorgen en retourneren
Naast de latere bestelmogelijkheid, biedt bol.com de keuze om bestellingen – voor het vaste bedrag van € 1,95 – thuis, op het werk en (vanaf komende week) te laten bezorgen bij één van de honderden Kiala-punten. Deze servicepunten zijn te vinden in onder meer winkels en benzinestations en hebben ruime openingstijden. Schaeffer: “Als je niet thuis bent, wordt een pakketje indien mogelijk bij buren afgegeven. Maar, ook zij kunnen natuurlijk buiten de deur zijn. Als je op bol.com aangeeft bij welk Kiala-punt je een bestelling op wilt halen, dan bezorgen wij het daar. Daarvan is er altijd wel één bij je in de buurt. Vervolgens bepaal je zelf wanneer je het ophaalt.” Ook het retourneren van pakketjes kan (binnen 14 dagen) kosteloos via de servicepunten van Kiala, de agentschappen van TNT en via de brievenbus.

[einde bericht]
Nu bestel ik daar niet zo heel vaak, en meestal past de bestelling door de brievenbus, maar dit is toch waar de nodige mensen interesse bij hebben?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:20
En een 'me-too!' reactie: ook Azerty biedt iets vergelijkbaars aan, TNT PakjeGemak.

Pasgeleden gebruik van gemaakt: op maandag kreeg ik het mailtje met de verzendmelding & track&trace info; dinsdag kon ik 'm volgen en zag dat 'ie bezorgt was bij het PakjeGemak servicepunt. Print-out gemaakt van die track&trace info en dinsdagmiddag ook meteen bij dat servicepunt opgehaald.

Ik had eigenlijk verwacht dat de postbode bij mij een afleverbevestiging in de bus zou gooien (waarmee ik het pakje had moeten ophalen), maar eigenljk vind ik dit zo helemaal prima. Sneller dan dit kan haast niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:45

Wildfire

Joy to the world!

Het rottige met TNT PakjeGemak is dat bij veel postkantoren en balies (in bv. supermarkten) niet of niet goed op de hoogte is van hoe dit systeem werkt. Had ik dus de eerste keer toen ik er gebruik van maakte. Ze moest de handleiding erbij pakken om te kijken welke procedure ze moest volgen.

@ Hieronder: wellicht werd Alternate bedoeld? Die bied iig zeker PakjeGemak, paar keer gebruik van gemaakt bij hun.

[ Voor 16% gewijzigd door Wildfire op 22-05-2011 15:46 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Begint de adaptatie dan toch aan te slaan? :) Misschien wel door dit topic? :P

Wellicht is het gewoon dat webshops het nu ook beginnen in te zien dat thuis afleveren niet altijd de voorkeur geniet. Volgens de Poll in de TS is dat eigenlijk maar 30%.
vanaalten schreef op zondag 22 mei 2011 @ 00:11:
En een 'me-too!' reactie: ook Azerty biedt iets vergelijkbaars aan, TNT PakjeGemak.
Overigens zie ik het TNT PakjeGemak service niet bij Azert aangeboden. Ik zie enkel Afhalen, Track & Trace en Rembours staan als ik een bestelling wil plaatsen. Of moet je dat verder in het bestel proces aangeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Regeneration schreef op zondag 22 mei 2011 @ 15:35:
Overigens zie ik het TNT PakjeGemak service niet bij Azert aangeboden. Ik zie enkel Afhalen, Track & Trace en Rembours staan als ik een bestelling wil plaatsen. Of moet je dat verder in het bestel proces aangeven?
Op de website van Azerty, Klantenservice => Afhalen & Verzenden => Verzenden => TNT-Post => PakjeGemak:
Kies uw PakjeGemak locatie
Zodra u bij Azerty een bestelling heeft geplaatst, moet u beslissen waar de zending naar toe moet worden gestuurd. U kunt kiezen voor een huis/werkadres, maar ook voor een PakjeGemak locatie. Op basis van postcode, plaatsnaam of regio worden de dichtstbijzijnde locaties getoond, inclusief openingstijden. U maakt een keuze en vervolgt het bestelproces op de website.
Ik heb het niet volgens deze procedure gedaan. Bij mij ging het om een RMA, moederbord omruilactie, waarbij ik per mail vroeg om verzending naar een PakjeGemak locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
vanaalten schreef op zondag 22 mei 2011 @ 18:06:
[...]

Op de website van Azerty, Klantenservice => Afhalen & Verzenden => Verzenden => TNT-Post => PakjeGemak:

[...]

Ik heb het niet volgens deze procedure gedaan. Bij mij ging het om een RMA, moederbord omruilactie, waarbij ik per mail vroeg om verzending naar een PakjeGemak locatie.
Duidelijk, bedankt voor je toelichting. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
Ik let er nu wat meer op, en het viel mij net op dat FlevoWebwinkel ook PakjeGemak als bezorgmethode aanbiedt. Mooi, het lijkt aan te slaan! :)
Pagina: 1