Hoi, ik heb vandaag 2 100mbit kaartjes gekocht, een 5 ports hub en 15m utp kabel. De kabel zou 1 op 1 moeten zijn, maar ik weet niet zeker of dat zo is. Als ik de kabel vanuit een computer naar de hub laat lopen, gaat er geen lampje branden dat er signaal is, maar als ik de computers rechtstreeks verbind, zonder hub dus, dan vinden de computers elkaar gemakkelijk...
Overigens is het een stackable hub, en er zat een stack kabeltje bij, dit is volgens mij ook gewoon utp, dus ik dacht, die gebruik ik voor de computer met 2 netwerkaarten (1 internet, 1 netwerk), om de computer met de hub te verbinden, en vervolgens de hub weer met de client computer via de 15 m kabel. Dit lukt dus niet, als er iemand is die kan helpen ???
Overigens is het een stackable hub, en er zat een stack kabeltje bij, dit is volgens mij ook gewoon utp, dus ik dacht, die gebruik ik voor de computer met 2 netwerkaarten (1 internet, 1 netwerk), om de computer met de hub te verbinden, en vervolgens de hub weer met de client computer via de 15 m kabel. Dit lukt dus niet, als er iemand is die kan helpen ???