cross of gewoon utp ??

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airbrain
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 13:55
Hoi, ik heb vandaag 2 100mbit kaartjes gekocht, een 5 ports hub en 15m utp kabel. De kabel zou 1 op 1 moeten zijn, maar ik weet niet zeker of dat zo is. Als ik de kabel vanuit een computer naar de hub laat lopen, gaat er geen lampje branden dat er signaal is, maar als ik de computers rechtstreeks verbind, zonder hub dus, dan vinden de computers elkaar gemakkelijk...
Overigens is het een stackable hub, en er zat een stack kabeltje bij, dit is volgens mij ook gewoon utp, dus ik dacht, die gebruik ik voor de computer met 2 netwerkaarten (1 internet, 1 netwerk), om de computer met de hub te verbinden, en vervolgens de hub weer met de client computer via de 15 m kabel. Dit lukt dus niet, als er iemand is die kan helpen ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je de hub wilt gebruiken moet je gewoon UTP hebben en geen cross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airbrain
Op Saturday 17 March 2001 20:44 schreef dredge het volgende:
Als je de hub wilt gebruiken moet je gewoon UTP hebben en geen cross
Ja, dat snapte ik, sorry voor de topic name, maar hoe kan je zien of het cross dan wel 1op1 is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat het cross is, net normale utp werkt het direct verbinden met 2 pc's niet.
En jij zegt dat het wel werkt.dus is het waarschijnlijk cross.

Probeer eens de kabel in de uplink van je hub te gooien, als het dan wel werkt. is het zeker een crosscable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:06

Yucko

One clown to rule them all !

als je de stekkers naast elkaar houdt, moeten de kleuren in precies dezelfde volgorde liggen. Dit is een gewone patch (1:1)

Als de ene stekker de kleuren in een andere volgorde heeft liggen, is het een cross.

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airbrain
Op Saturday 17 March 2001 20:57 schreef JaJoah het volgende:
als je de stekkers naast elkaar houdt, moeten de kleuren in precies dezelfde volgorde liggen. Dit is een gewone patch (1:1)

Als de ene stekker de kleuren in een andere volgorde heeft liggen, is het een cross.
Ik heb nu de stekkertjes met elkaar vergeleken. Dit is het resultaat:
stekker 1: wit-groen-wit-blauw-wit-rood-wit-bruin
stekker 2: wit-rood-wit-blauw-wit-groen-wit-bruin

Betekent dit dan dat ie cross is ?

Ik heb overigens net sygate geinstalld en nu doet internet connectie sharen het ook, naast het delen van schijven wat eerder al lukte. Dit alles zonder hub, nog meer aanwijzingen dat het een cross-cable is ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airbrain
Op Saturday 17 March 2001 20:56 schreef Nephilium het volgende:
Ik denk dat het cross is, net normale utp werkt het direct verbinden met 2 pc's niet.
En jij zegt dat het wel werkt.dus is het waarschijnlijk cross.

Probeer eens de kabel in de uplink van je hub te gooien, als het dan wel werkt. is het zeker een crosscable.
Ehm, ik ben niet zo'n ervaren netwerker, een uplink, is dat de in-stackport ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:06

Yucko

One clown to rule them all !

ja is cross .... en al helemaal omdat het rechtstreeks tussen 2 pc's kan worden gebruikt zonder hub. Dan heb je idd. een cross kabel.

wil je nog iets weten :Y)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• airbrain
Ok, bedankt voor jullie reacties, ik ben weer wijzer en ik ga dus maandag ff naar de winkel terug, want een derde computer kan er zo niet bij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 2 nieuwe 100MB kaartjes gekocht.
Maar ze hadden alleen 5meter UTP. Dus ik naar de Elektronica winkel. UTP gehaald.
Ze hadden alleen voor ISDN.
Dus ik meegenomen. Draad getrokken.
Doet het netwerk het niet.

Kan elkaar niet pingen.

Maar ik kan de draden niet goed zien in de connector is een soort wit spul ingedouwd.

Komt het door de kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 07:58
voor zover ik weet staat het op een gekochte kabel altijd erop of het patch/straight of crosscable is.

erm, voor utp heb je maar 4 draadjes nodig in principe (1,2,3,6) dacht ik.
en anders zou ik ff nieuwe schoentjes eraan knijpen, want wit spul??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit staat erop:

PEWC AWG24X2PR CAT.5 PATCH ISDN CABLE 100MHZ TYPE CM 2000 233M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-09 14:27
ISDN wordt alleen wel ff wat anders bedraad dan Netwerk, ISDN gebruikt net als netwerk 4 aders alleen gebruikt isdn de middelste 4 connectoren van een RJ 45 stekker en netwerk pin 1, 2, 3 en 6 dus dat zou wel eens niet kunnen werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus ik kan hem helemaal niet gebruiken??
Ook niet wat draadjes omdraaien??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-09 14:27
als de pinnen 3-6 gebruikt worden in de stekker niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De kleuren van de draden als het klipje boven zit:

w = wit
b = blauw
O = oranje

w-w-o-b-w-w-w-w
Pagina: 1