Toon posts:

[Draadloos] Lannen, geen bereik

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een vriend komt vanavond met zijn laptop, we gaan namelijk een mini lanparty houden :D
Nu was hij hier ook al een vorige keer, maar hij had vrijwel geen bereik.

Nu is de situatie als volgt ; Mijn desktop staat op de zolder (waar we dus ook willen lannen) Dat is 3e verdieping. Elke verdieping is van 40 cm beton. Vrijwel geen bereik daar. Dus heeft mijn desktop een kabel naar de router. Ik zoek nu dus een oplossing zodat mijn maat internet verbinding kan hebben zonder nog een kabel aan te leggen :P Is het mischien mogelijk om verbinding maken via mijn desktop ?

Alvast bedankt !

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Als jouw desktop een tweede netwerkmogelijkheid heeft, kun je een ad-hoc netwerk aanleggen tussen jouw desktop en de laptop van je maat en dan de twee netwerkverbindingen op je desktop bridgen.

[ Voor 14% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 29-04-2011 15:33 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• Bec80
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-01-2025
UTP kabel van jouw computer naar zijn Laptop ( je hebt dan geen internet meer)

Of een hubje kopen en boven zetten

Verwijderd

Topicstarter
Herko_ter_Horst schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 15:33:
Als jouw desktop een tweede netwerkmogelijkheid heeft, kun je een ad-hoc netwerk aanleggen tussen jouw desktop en de laptop van je maat en dan de twee netwerkverbindingen op je desktop bridgen.
Ik heb hier nog een draadloze netwerk kaart, kun je mij mischien wat tips geven over het juist configureren van een adhoc netwerk ?

offtopic:
Hoewel ik me qua kennis zo breed mogelijk orienteer, weet ik veels te weinig van netwerken ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2011 15:36 ]