ip webcam op iphone hotspot

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tok Tok
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-08 15:39
Hoi,

Oke dus ik probeer iets wat nog niet veel mensen hebben geprobeerd en ik ben een aardig eindje op weg.

Ik heb een Dlink DCS-2121 ip camera gekocht om te verbinden met mijn iphone hotspot, zodat ik de webcam
direct kan bekijken zonder een netwerk of router oid voor nodig hebben. Nu lukt het om de ip camera te verbinden met mijn hotspot, dat gaat allemaal prima. Het probleem is alleen dat ik geen enkele app mijn camera kan vinden op mijn hotspot netwerkje. Ik nu ook niet precies wat het ip adres van de camera is... Als ik mijn laptop verbindt krijg ik een ip toegewezen van 172.20.10.2. Aannemelijk lijkt het mij dat mijn webcam dan 172.20.10.3 krijgt, maar dit werkt niet.

Ik vraag me dus af of de iphone dit niet gewoon allemaal blokkeerd..? Of moet ik een speciale poort invoeren om te verbinden, nu gebruik ik poort 80.

Heeft iemand een idee hoe dit zou kunnen werken? Want in theorie zou het niet zo moeilijk meer moeten zijn als de cam verbonden is met de iphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Hmm, ik neem aan dat je dit test wanneer je laptop ook verbonden is? Anders zou het wellicht 172.20.10.2 kunnen zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tok Tok
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 29-08 15:39
Ja dat heb ik gedaan, ik heb alle ip adressen tot en met .10 bijna gehad. Je zou zeggen dat .2 of .3 is aangezien hij miss verbindingen onthoudt. Maar dat is het dus allemaal niet. Als ik het op het normale draadloze netwerk probeer kan ik met mijn iphone zonder problemen de camera vinden en streamen.

Het is dus, of het ip adres is niet goed, of apple gebruikt niet poort 80 om hotspot dataverkeer doorheen te loodsen. Of Apple laat geen apps communiceren met andere apparaten op de hotspot..

Is er een manier om te zien welke ip adressen er in gebruik zijn op je hotspot?

[ Voor 6% gewijzigd door Tok Tok op 30-04-2011 01:17 ]