Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuw systeem van Afuture

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

ik heb bij Afuture een PC gekocht. Feitelijk, qua onderdelen, is het de BestBuyGuide, basis systeem, met flink wat meer schijfruimte (in totaal 2,5 Tb). Afuture leverde die voor 485 euro, compleet gemonteerd.
Toen de Pc kwam was ik eerst heel enthousiast, wat een ruimte, en (vergeleken met mijn oude Pc) wat een snelheid. Helaas waren er al snel 2 probemen:
- Soms startte de Pc helemaal niet op, alleen 't powerlampje, verder helemaal niets.
Je kon 'm zelfs niet uitzetten, echt de stekker er uit was de enige oplossing.
De keer daarna startte hij probleemloos. dit kwam meerdere keren voor.
- als ik m'n USB hub in een van de achterste USB poorten doe, start de PC helemaal niet op
zodra ik 'm eruit haal, start de PC meteen op. De voorste poorten doen het wel goed.
(m.i hangen de achterste poorten rechtreeks aan het moederbord, de voorste niet )

Aan de Pc hangen overigens:
1 Ricoh Laserprinter
1 Canon inkjet printer
1 Canon Scanner met USB voeding
1 Samsung 1,5 Tb schijf
1 Lacie 500 Gb schijf
USB hub is een Sitecom met voeding

uiteraard muis, toetsenbord, soms nog een USB stick of zo

Overigens krijg je geen enkele foutboodschap, geen BSOD, niets in de event log o.i.d.

De aangesloten USB apparaten draaien probleemloos op mijn 4 1/2 jaar oude YS computer, dus die werken toch ook wel goed mag je aannemen. Met name de YS heeft geen sterke voeding, dus een 'slurper' zou juist daar problemen geven.

Ik heb de Pc teruggestuurd naar Afuture, die hebben 'm nu al een dag of 8, maar tot op heden .. geen enkel resultaat. Zij beweren dat ze 'm helemaal volgestopt hebben met USB apparaten, ondertussen al zo'n 40 x gestart, geen enkel probleem.
Ik wil ze graag geloven, maar desalniettemin: .. bij mij deden de problemen zich WEL voor.

Heeft er iemand misschien een idee wat het kan zijn ? Dan kan ik dat aan Afuture doorgeven.

Zelf denk ik aan OF 't moederbord, OF de voeding, met 't moederbord als meest waarschijnlijke 'dader'.

Ik zit er uiteraard niet op te wachten de PC ongewijzigd terug te krijgen, en dan 3 dagen later 'm weer op te moeten sturen (a raison van ong. 13 euro, op mijn kosten..), en dan weer 2 weken op mijn oude beestje te zitten..

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Zou zeggen probeer eens een andere USB hub die dingen zijn bijna gratis. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Klinkt als een hub waar het bordje gek van is geworden, of je windows install koeroe van is geworden.
Kan je niet de pc thuis weer gaan gebruiken zonder al die "meuk" erop ?, en kijken of die dan blijft werken ?.
En vervolgens alles 1 voor 1 aansluiten en testen ?.

Misschien zit er een printer bij die niet geschikt is voor Windows 7 ?, zal niet de 1e zijn.
Maar ik denk nog steeds je USB hub gaat is.

[ Voor 5% gewijzigd door Mektheb op 29-04-2011 14:59 ]

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Hij zei volgens mij dat zijn PC niet boot, dan heeft het heel weinig met Windows nodig. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Je mobo wordt gewoon gek van één van die USB apparaten...

Verwijderd

Topicstarter
Ook zonder de hub gaat 't mis, en ik zou niet weten waarom ik de apparaten af moet koppelen, als ze nu op m'n oude Pc wel goed gaan.
De hub zou best stuk kunnen zijn, maar .... zie hierboven.
Op m'n oude Pc draait ook win 7, dus dat heeft er niets mee te maken.
Hij start overigens niet op, dus hij komt niet eens bij Windows terecht.

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Omdat één van je USB apparaten niet compatible is met je mobo

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Beatboxx schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 15:08:
Omdat één van je USB apparaten niet compatible is met je mobo
Wat ik dus ook denk.

Daarom zou ik het dus allemaal 1 voor 1 proberen en zo min mogelijk aan je HUB

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:35

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Het niet opstarten met usb apparaten is helaas iets wat ik heel erg vaak tegenkom met nieuwere pc's. Je zou kunnen kijken of de power-opties voor de USB goed staan.

Overigens; het niet opstarten zonder die usb poort, en vervolgens wel opstarten riekt een beetje naar een rotte voeding.

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Veni,vidi,vichi, eindelijk een reactie niet niet aldoor naar de USB apparaten wijst. Mijn moederbord zou incompatibel zijn met een USB apparaat .... vind ik wel ERG raar klinken. Temeer daar de boel helemaal niet start, en dus (m.i.) compatibiliteit nog niet aan de orde is. Maar goed: hoe controleer ik de power settings voor USB ?

• Xerion404
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 03-02-2022
Hmm een USB hub met voeding. Als ik een USB hub met voeding gebruik op mijn moederbord dan start het systeem helemaal niet op (computervoeding schakelt direct weer uit) tenzij ik de voeding van de USB hub afhaal.

Ook blijft het hele moederbord van spanning voorzien door de usb hub wanneer ik de computervoeding van de stroom afhaal.

Volgens mij sturen de meeste usb hubs met voeding de stroom doodleuk door naar de computer terwijl dit niet echt de bedoeling is; mijn voeding detecteert dit als een fout en schakelt zichzelf daarom uit denk ik.

Wellicht dat dit bij jou ook het probleem is?

Verwijderd

Topicstarter
Zou dat het hele probleem zijn .. de voeding v.d. hub ?
Het zou me zo ondertussen niet verbazen, maar dan is 't wel raar dat m'n oude Pc geen probleem heeft.
Maar die heeft misschien een simpeler moederbord, en die kan 't dan n iets schelen dat er prik op staat.

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-11 22:19
Nieuwe moederborden hebben vaak ook van die opties om usb apparaten op te laden (lees telefoons, ipods etc.) terwijl de computer uit staat. Hierdoor blijft het moederbord dus altijd spanning houden op je USB poorten.
Ik heb wel eens gezien dat dit botst met usb hubs die ook zelf gevoed worden door een losse adapter.
Even ervan uit gaande dat je dat asrock bordje uit de BBG erin hebt zitten welke dit ook ondersteund, daar heet het App Charger. Dit is iets relatief nieuws en jou oude PC heeft dit zeker niet.

Wellicht dat je ff in je mobo manual kunt kijken hoe je dit aan of uit kan zetten in de BIOS.

[ Voor 6% gewijzigd door Meekoh op 29-04-2011 18:17 ]

Computer says no

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 't even geprobeerd. Op m'n oude Pc is de hub in elk geval helemaal dood als je de stroom eraf haalt.
Het zou dus kunnen dat dit er mee te maken heeft, alleen .. ik kan 't niet proberen.

Helaas is 't wel zo dat 't vage opstarten daar niets mee te maken heeft: ik heb de hub eruit gehaald, meerdere usb apparaten afgekoppeld, en nog had ik 't probleem. Ik mag toch aan de andere kant eisen dat nieuwe hardware in elk geval met m'n printers, scanner, schijven en .. toetsenbord/muis om kan gaan.

En nog .. power on .. lampje gaat aan, je hoort geen disks spinnen en je kunt 'm ook niet meer uitzetten.
Alleen met de stekker uitzetten, en dan weer aan lost 't op, en ja: dan start hij prima op.

Dat heeft in elk geval niets met USb Hub's te maken.

Verwijderd

Heb je je pc wel in een geaard stopcontact?
Pagina: 1