Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Mozilla Poort policy

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een frustrerend feit met, en Mozilla Namoroka, en Mozilla Lanikai. Het geval: Wanneer ik in m'n firewal de benodigde regels creeer welke de internet-verbinding voor de boven genoemde applicaties tot stand brengt, worden die na luttele minuten abrubt gewist en zit ik met het issue dat voor beide applicaties alle poorten zoals in het plaatje alle poorten open zijn gaan staan. Wie doet dit? En heb ik het zo goed uitgelegd?

Afbeeldingslocatie: http://img41.imageshack.us/img41/7945/screeniey.jpg

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-11 17:06
Het lijkt me in ieder geval makkelijk als je aangeeft over welke firewall je het hier hebt, en dat het om Mozilla FireFox en Mozilla Thunderbird gaat in plaats van ontwikkel namen te gebruiken.

Hail to the king baby!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Leuk dat je elitair wilt doen met ontwikkelnamen, maar doe effe normaal zeg. Dat heeft toch geen enkel nut?
Gokje, upnp?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Te weinig info om wat zinnigs over te zeggen.
Enige wat ik er over kan zeggen is: who cares? Het gaat om uitgaand verkeer van firefox en thunderbird.. waarom zou je dat uberhaubt handmatig open moeten zetten in je firewall? Ik zie het nut daar niet echt van in aangezien bijna alle firewalls uitgaand verkeer gewoon toestaan over de poorten die nodig zijn voor zowel firefox als thunderbird.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
En begrijp ik het nu goed, ga je in je firewall aangeven welke poorten firefox voor uitgaande communicatie mag gebruiken ? Dan is het niet zo gek dat de hele range gebruikt wordt, je verkeer kan elke source-poort krijgen natuurlijk.

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt erop dat ik wat raak wat niet nieuws mag zijn .Maar ik zal in m'n router upnp uitzetten. Misschien heeft dit wel verband met m'n firewall in m'n router waarin gezegd word dan men niet mag en dan maar richting de nic in m'n pc is gegaan.

Misschien

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

u_nix_we_all schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 14:44:
En begrijp ik het nu goed, ga je in je firewall aangeven welke poorten firefox voor uitgaande communicatie mag gebruiken ? Dan is het niet zo gek dat de hele range gebruikt wordt, je verkeer kan elke source-poort krijgen natuurlijk.
Maar het uitgaande gaat wel altijd naar de normale poorten. 80/443 etc..

Je zet in dit geval niet in je firewall dat verkeer komende vanaf source port x wel of niet naar buiten mag.
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 14:51:
Het lijkt erop dat ik wat raak wat niet nieuws mag zijn .Maar ik zal in m'n router upnp uitzetten. Misschien heeft dit wel verband met m'n firewall in m'n router waarin gezegd word dan men niet mag en dan maar richting de nic in m'n pc is gegaan.

Misschien
Misschien als je nou eens meld met welke firewall je dit fenomeen hebt, want ik heb geen last van een dergelijk probleem. (Sophos Client Firewall 2.7)
En ja, ik heb ook aangegeven welke poorten er naar buiten toe open staan op mijn PC. (Niet op proces-niveau daarintegen)

[ Voor 37% gewijzigd door Equator op 02-05-2011 07:06 . Reden: Stelletje miereneukers :( Vertel mij hoe een firewall werkt 8)7 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat ferme jaren OnlineArmor premium. Echt apart, als ik de regels van beide applicaties in m'n firewall verwijder, en ik start of m'n browser of m'n mailclient op, dan word automatisch de hele range in m'n firewall als regels ingevoerd bij beide applicaties.

Kan het zijn dat ik in m'n router de firewall aan heb staan die nu als firewall bovenop de firewall van m'n nic in de pc dienst doet?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Equator schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 19:40:
[...]

Maar het uitgaande gaat wel altijd op de normale poorten. 80/443 etc..

Je zet in dit geval niet in je firewall dat verkeer komende vanaf source port x wel of niet naar buiten mag.
ff mierennueken

het is natuurlijk, Maar het uitgaande gaat wel altijd op naar de normale poorten. 80/443 etc
Zoals het er nu staat is het discutabel, Het uitgaande verkeer gaat (meestal) op oplopende poorten

Iperf

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:42

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Equator schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 19:40:
[...]

Maar het uitgaande gaat wel altijd op de normale poorten. 80/443 etc..
Nee, het verkeer gaat naar (destination) bekende service poorten als 80/443 (in den regel) ;)

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Jullie hebben natuurlijk gelijk.. Ik had het verkeerd geschreven.
Pagina: 1