Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Sinds gisteren is het niet meer mogelijk om contact te maken met mijn draadloos netwerk thuis.
Ik heb de volgende dingen al geprobeerd maar tot op heden geen resultaat:

- nieuw wachtwoord ingesteld
- nieuwe SSID ingesteld
- router terug naar standaard instellingen
- wel en niet beveiligd

Welk apparaat ook verbinding wil maken (iPhone, iPad, BlackBerry en laptop) het lukt niet. Het is mogelijk om het netwerk te vinden, de optie voor een wachtwoord in te geven en dan komt de opmerking 'verbinding maken niet mogelijk'. Of iets in die strekking, afhankelijk van het apparaat.

Het betreft een Linksys WRT320N. Het lijkt erop dat er wel verbinding gemaakt wordt maar dat de router het apparaat niet accepteerd. Laatste firmware is aanwezig.

Toen ik de router kocht was aansluiten zo gebeurd, nu krijg ik het niet voor elkaar. Is er iets wat ik over het hoofd heb gezien of is de router echt defect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 15:04

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Al even wat instellingen opgeschreven en daarna een factory reset uitgevoerd? Je zegt wel "standaard instellingen" maar sommige routers hebben ook de mogelijkheid om tijdens een power-cycle + indrukken van een miniem klein knopje, zichzelf helemaal opnieuw te installeren/resetten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Al gedaan, en geen oplossing. Er zaten geen knopjes die ik kon indrukken, factory reset is gedaan via resetknop en via het menu in de router. Instellen via de installatieschijf of handmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hardwarematig probleem misschien. Leen ergens een draadloze router, en probeer dat even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Als ik die zo voor het lenen had, had ik dat gedaan. Helaas heeft niet iedereen die zo voorhanden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar woon je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Nog een keer geprobeerd... firmware opnieuw geinstalleerd (hoewel er geen nieuwere versie is) en opnieuw verbinding gemaakt. Nu ging het WEL onbeveiligd. Vreemd...

Nu gekozen om de beveiliging aan te zetten en een aantal opties:

- WPA2/WPA MixedMode
- WPA2 Personal
- WPA Personal
- WPA2/WPA Enterprise Mixed Mode
- WPA2 Enterprise
- WPA Enterprise
- WEP
- RADIUS

Heb nu gekozen voor WPA2-Personal en het lijkt te werken. Alle eerdere devices melden zich ook opeens aan? Fijn dat het dus weer werkt maar de vraag: 'hoe kan dit opeens' is nog wel actueel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Nog even doorgaand op bovenstaande: welke beveiliging moet ik pakken? Heb gekozen voor WPA2/WPA MixedMode maar een verbinding wordt vaak niet tot stand gehouden. Erg vervelend. Bekabeld is er geen vuiltje aan de lucht... en voorheen werkte het allemaal als een zonnetje.

Ondertussen geprobeerd contact te maken via WiFi naar mijn iPhone (MyWi) - werkt perfect
Elk ander draadloos apparaat kan ook zonder problemen contact maken met mijn router

Blijft er dus alleen deze laptop over niet geen contact kan maken met deze router. Elk ander apparaat met de router gaat goed, de laptop naar elk ander wireless punt gaat dus ook. Het probleem zit hem dus in de combinatie laptop - router. Overigens kan de laptop wel het draadloze netwerk zien, verbinding maken, wachtwoord vragen en daarna... niks.

[ Voor 49% gewijzigd door hemiparo op 01-05-2011 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Acerlaptop doet moeilijk als ik beveiliging instel waarvan de naam ook maar enigszins een beetje moeilijk klinkt. Het is dus WEP geworden, bij mn vriendin thuis..

Probeer eens een simpele versleuteling, en probeer of hij dan wel stand houd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cafe Del Mar
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 08:26
- Had je (voor het initiële probleem) "per ongeluk" MAC-adres beveiliging opstaan? Enkele een factory-reset haalt dat eruit.
- Kan de laptop überhaupt wel WPA2 aan? Niet elke kaart ondersteunt WPA2 én ondersteunt elke vorm van WPA2...
Pagina: 1