Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Vaste Drive Letter voor USB Stick

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Wat ik wil is mijn Kingston USB stick een vaste driveletter geven en er voor zorgen dat dit ook gebreurt als ik de stick in verschillende systemen doe.

Ik begrijp dat dit niet werkt als de letter al in gebruik is en wil daarom een niet vaak gebruikte letter gebruiken, bijvoorbeeld een K of een N oid.
Ik heb het geprobeerd met USBDLM (USB Drive Letter Management) het probleem hierbij is dat er een ini file op elk systeem moet worden geplaatst en dit is niet wat ik wil. Ik wil dat direct als ik de USB stick in een systeem doe dat hij altijd dezelfde driveletter krijgt zonder eerst iets te moeten installeren op elk systeem.

Misschien kan ik iets installeren op de USB stick die dit doet?
Zijn er mensen die dit probleem kennen en hier een oplossing voor weten?

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Nee dat kan niet, je zult elk systeem waarbij je dezelfde letter wil hebben moeten maniupeleren, dat ga je niet redden door alleen iets op je stick te zetten.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nope dat kan niet. Sowieso zijn er zat systemen waarbij K en N al bezet zijn.
Overigens is je USBstick niet in staat om een driveletter af te dwingen, dat regelt je OS, dus daar zul je aanpassingen moeten doen.

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:48
idem. Al mijn systemen hebben geen drive letters (osx en linux) ;)

Het toewijzen van de drive letter gebeurt door het besturingssysteem, daar heeft je usb stick niet echt controle over, gelukkig maar. Bedenk maar wat er allemaal voor lelijke dingen konden gebeuren als een usb stick controle had over de drive letters... (bv drive c omwisselen met de usb stick, waar dan een gehackte windows opstaat)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

http://www.techrepublic.com/forum/questions/101-220894

Beetje ranzige layout maar ik haal daar toch wel uit dat je (in ieder geval onder Windows) met wat trucs ervoor kan zorgen dat de autorun.inf van je USB-stick een bepaald aantal handelingen op de host (Windows-machine) uitvoert en dan altijd als letter X: te raadplegen is.

Of ik lees niet goed hoor, waarvoor dan excuses voor deze post... :)

[ Voor 9% gewijzigd door MAX3400 op 29-04-2011 13:39 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
MAX3400 schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 13:38:
http://www.techrepublic.com/forum/questions/101-220894

Beetje ranzige layout maar ik haal daar toch wel uit dat je (in ieder geval onder Windows) met wat trucs ervoor kan zorgen dat de autorun.inf van je USB-stick een bepaald aantal handelingen op de host (Windows-machine) uitvoert en dan altijd als letter X: te raadplegen is.

Of ik lees niet goed hoor, waarvoor dan excuses voor deze post... :)
Dat gaat je met de gemiddelde anti-virus niet lukken, want zo'n beetje iedere av-suite die ik ken wordt niet blij van autorun bestandjes en al helemaal van het soort welke in principe een aanpassing aan het systeem proberen te doen... zo'n actie moet/zal dus altijd geblokkeerd worden als het systeem een beetje normaal beveiligd is.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:40

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

MicGlou schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 13:52:
[...]

Dat gaat je met de gemiddelde anti-virus niet lukken, want zo'n beetje iedere av-suite die ik ken wordt niet blij van autorun bestandjes en al helemaal van het soort welke in principe een aanpassing aan het systeem proberen te doen... zo'n actie moet/zal dus altijd geblokkeerd worden als het systeem een beetje normaal beveiligd is.
Helemaal mee eens; helaas bevat de topicstart voldoende gaten voor aannames in wat er wel kan worden geinstalleerd/uitgevoerd... ;)

Aan de andere kant; er is al geexperimenteerd met USBDLM dus de installatie hoeft niet meer te gebeuren; alleen het toewijzen van de driveletter op basis van de autorun?

[ Voor 12% gewijzigd door MAX3400 op 29-04-2011 13:56 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het deels werkend gekregen, inderdaad dmv een autorun.bat
Echter werkt het niet op systemen zonder Administrator Privileges, heb overigens nog problemen gehad met anti-virus software op twee systemen. (Wat zoals vermeld is toch wel zou moeten gebeuren en op zijn minst zorgelijk kan worden genoemt) maar voor mij werkt het in iedergeval.

Hieronder heel simpel wat ik in de autorun heb gezet.
@echo off
echo select volume %cd:~0,1% > diskpart.inp
echo assign letter=k noerr >> diskpart.inp
diskpart /s diskpart.inp
del /s diskpart.inp
Pagina: 1