Twee (makkelijke) vragen.

Pagina: 1
Acties:

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
De vragen die ik ga stellen zijn makkelijk, maar dan moet je het maar wel net ff weten :)

Ik wil een Celly600,633,700 kopen en die op minimaal 900 tot 1 Ghz laten draaien (heb de beschikking tot die processoren en kan gewoon kijken welke hoe ver gaat en die nemen).

Vraag 1 is hoeveel zin dat heeft, want ik heb nu een PII-450 Ik weet dat een Celly minder is (lagere bus+ minder cache) maar hoeveel minder is dat, want die 450 begint nu echt te traag te worden.

Vraag 2 is over een Samsung 12x8x32. Weet iemand welke loopwerken samsung gebruikt en hoeveel mb buffer deze brander heeft. (kan op de site zelf niks vinden) De brander is echt heel goedkoop dus zit er over te denken die te kopen (nou ja.. ik betaal niet zelf :))
Begin trouwens niet over plextor ofzo, want m'n ma wil die brander (samsung) best kopen, maar niet als ik zeg dat ik een plextor wil hebben die 2x zo duur is.

Iemand informatie voor mij?

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

de p3 450 heeft een l1 cache van 32 en een l2 cache van 512 met half duplex

een celeron:
heeft een l1 cache van 32
maar een l2 cache van 128
dus dat is een stuk trager
maar als je een celeron op 900 mhz hebt lopen issie veeeel sneller dan de 450 natuurlijk ;)

vraag 2: uuhm weeknie, niet zoveel verstand van branders

• InterCC
Dat van het cache geheugen weet ik (ik heb trouwens een P2 geen P3) Die draaid op 112Mhz bus dus 504 Mhz.

Maar wat ik belangrijk vind is dat ondanks minder cache van de celly de 400Mhz meer dit (ruimschoots) goedmaakt. Anders heeft het natuurlijk geen zin dat ik er 1 koop..

Verwijderd

De buffer van een CD brander ligt meestal rond de 2 MB (dat heeft een Plextor van fl. 700,- en ook mijn goedkope Philips brander heeft 2 MB buffer). Maar je kan misschien beter een brander nemen met 'Burn-Proof' technologie, dan heb je nooit meer problemen met buffer underruns. Zeker als je hem op een wat tragere computer gebruikt. Een Burn Proof brander heeft ook wel een buffer size van 2 MB maar wel mét Burn-Proof technologie.

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24
een p2 450 heeft z'n cache lopen aan halve snelheid (225MHz) en een Celeron aan de volle snelheid, als ie dan 900 loopt ie ie best wel snel, zeker als je hem oc met FSB want dan is het voordeel van de p3 (100FSB) ook weg

• InterCC
Op Saturday 17 March 2001 20:39 schreef III het volgende:
De buffer van een CD brander ligt meestal rond de 2 MB (dat heeft een Plextor van fl. 700,- en ook mijn goedkope Philips brander heeft 2 MB buffer). Maar je kan misschien beter een brander nemen met 'Burn-Proof' technologie, dan heb je nooit meer problemen met buffer underruns. Zeker als je hem op een wat tragere computer gebruikt. Een Burn Proof brander heeft ook wel een buffer size van 2 MB maar wel mét Burn-Proof technologie.
't punt is dat ik die samsung op me werk kan kopen voor weinig :)
Burn proof zit er niet op en da's dan jammer. Ik maak dan met nero wel een grote RAM buffer aan.

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 20:22
Ik zou als jouw was niet te veel druk maken over een celeron o.i.d.
Waarschijnlijk past een P3 ook op het bord. Misschien alleen met een bios updat, maar past misschien wel..
Gewoon ff zoeken...

En die brander...
Waarom deze.. Koop liever die Lite-on, die heeft Burn-proof... Argument voor om je moeder te overtuigen..
Paar tientjes extra (alhoewel.. hij is 369,-) maar geen slechte cd's meer....

Succes

If I agreed with you, we'd both be wrong.

• InterCC
Die lite on hebben ze nu niet op me werk en een samsung kan ik er gewoon indrukken, afrekenen en klaar :)

Enne ik zelf gebruik 'm niet zo lang. Hooguit 5 maanden. Daarna heb ik een nieuwe computer (dan koop ik wel een Plextor enzo)

Over de PIII. Zie zelfde reden als hierboven. De PIII kan wel in mijn mainbord (P2B met nieuwste bios en voltage mod), maar vind de prijs van 2x zo hoog beetje lullig om m'n ma te laten betalen (die betaald omdat als ik een nieuwe comp heb de mijne beneden komt te staan en zei er gebruik van kan maken)

• InterCC
Oohja. Nog iets heel belangrijks wat ik was vergeten. Is CloneCD compatible met de Samsung 12x8x32 ?

Verwijderd

Op Saturday 17 March 2001 20:43 schreef InterCC het volgende:

[..]

't punt is dat ik die samsung op me werk kan kopen voor weinig :)
Burn proof zit er niet op en da's dan jammer. Ik maak dan met nero wel een grote RAM buffer aan.
Oh, dat is op zich ook geen probleem hoor (dat hij geen Burn-Proof heeft). Ik heb zelf een Philips 8x4x32 brander zonder Burn-Proof en daar heb ik nog nooit problemen mee gehad. Samsung is in principe ook een uitstekend merk.

Kijk, als ik bijv. een CDtje wil branden dan moet ik natuurlijk niet tegelijkertijd gaan zitten internetten, gamen, tekstverwerken, MP3's gaan luisteren, etc. want dan is de kans op een buffer underrun (mislukte CD) natuurlijk groter.

Ik doe het meestal op deze manier; voordat ik een CDtje wil gaan branden start ik de computer opnieuw op (want dan wordt hij sneller), nadat hij opnieuw opgestart is start je je brand prog. (Nero, Easy CD Creator, etc.) en dan branden. Meestal doe ik dan verder even niets op mijn computer en laat ik alleen mijn Screensaver aanstaan en ga even wat anders doen (20/30 minuten). Als ik na een klein half uurtje ga kijken dan is de CD meestal goed gelukt. Als je het geen probleem vindt om even je PC met rust te laten enz. dan is die Samsung perfect voor jou. En 12x is toch al redelijk snel lijkt me...

• InterCC
Dat bedoel ik..
Ik laat mijn comp gewoon met rust als ik ga branden (is toch hooguit 10 minuten op 12 speed). Ik kan moeilijk veeleisend worden als ik dingen KRIJG :)

Maar niemand heeft er dus ervaring mee.. jammer.

Iemand nog commentaar op een Celly (Geen PIII aanraden, want voor dat geld heb ik dan bijna een Duron+mainbord :)

Verwijderd

wat ik wel weet is dat de samsung dvd slecht uit de test kwam...

Verwijderd

Ook al ben ik geen Intel-fan, ik zou toch maar voor die celly gaan.

Zo dat was een lekker kort en toch eerlijk antwoord zonder PIII gezeik.

Suc6 *D

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 13:52

afterburn

No more...

Vraag 1 is al beantwoord, dus hier de specs van die cdrw: http://www.samsungelectronics.com/odd/products/cdrw_sw212.html

Hij heeft een 8MB buffer!

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• InterCC
8mb :) lekker, maar

Supported Disc:
CD-R/RW,CD-DA, CD-ROM/XA,CD-ROM Video-CD, CD-I, Photo CD,CD-Extra,CD-TEXT

Writing Method: DAO(Disc At Once), TA (Track At Once) SAO(Session At Once), Packet Writing (Variable, Fixed Packet)

Geen CloneCD dus.. (Dat is toch RAW?)
Pagina: 1