wat doet cache nu precies/ PIII, AMD of celly ?

Pagina: 1
Acties:
  • 416 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pim4
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 27-08 06:26
Ik werk veel met 3d studio en premiere, en derhalve staan mijn computjes vaak nachten en weekenden te renderen. Ik verdien er mijn brood mee, dus ben niet te beroerd een(dual) pIII ipv celly te kopen. Alleen, met renderen, dus pure rekenkracht, wordt dan de cache aangesproken ? m.a.w. zou ik dan niet hetzelfde bereiken met een celeron ? Of is er meer verschil dan alleen de cache ? Geen verkoper heeft het mij tot nu toe uit kunnen leggen. Vage antwoorden, en natuurlijk wordt mij uiteindelijk geadviseerd een PIII (of athlon ? ook best) te kopen, hebben zij ook meer omzet. Het enige wat de pc hoeft te doen is in het netwerk te hangen en te rekenen. Iemand ? b.v.d.

Verwijderd

renderen = floating point operations

alleen hier al om zou ik definately voor een athlon gaan....is hier verreweg het beste in.

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
De cache maakt niet veel uit bij enkel floatingpoint rekenwerk hoewel de Athlon 200MHz BUS een aanzienlijke snelheidswinst oplevert t.o.v. de veel duurdere PIII

• Daylights
  • Laatst online: 01-09 15:20

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Ja, hetgeen weer genekt wordt door je geheugen, waardoor je een bussnelheid draait van 100/133 Mhz. :(

• pim4
Hehe, eindelijk klare taal. Dus een dual (of quad :)) athlon voor mij ? Thanx ! Zijn er al goede dual moederboarden -heb er twee gereviewd gezien- of hebben die nog kinderziektes ?

Verwijderd

Sorry pim4, maar je loopt toch echt een tijdje voor :) Een dual, en laat staan quad Athlon bestaat nog niet. Er is nog geen chipset voor. Die moet in de loop van dit jaar komen. Ik geloof Q3. Je hebt dan wel een aantal duidelijke voordelen.
1. Er wordt dan ook DDR geheugen ondersteund. Wordt je daar niet meer door "genekt"
2. De bus van de Athlon is zo ontworpen, dat als er met meerdere cpu's gewerkt wordt, iedere processor een eigen BUS van 200Mhz heeft. Ze hoeven dus niet 1 BUS te delen zoals bij de P3.

Je moet dus OF nu een geil systeempje kopen, OF een half jaartje wachten en dan een ERG GEIL systeempje kopen. (of beide natuurlijk ;) )

Verwijderd

inderdaad in floating point is de athlon beter. maar inderdaad zijn er geen dual. dus zou ik nog ff wachten en dan een kickass(tm) systeem aanschaffen. de dual AMD chip(de AMD 770) zal inderdaad rond september uitkomen en zal inderdaad een point to point systeem gebruiken als bus. dit is erg mooi want it is dus gewoon de bus die alpha processors gebruiken(of ten)verder zal inderdaad ook DDR ram op 133(of overclocked naar meer) een mindere slowdown geven dan de huidige bagger geheugen performance van de athlon. Tegen die tijd zal ook de thunderbird(en misschien de mustang) te koop zijn en dan heb je ook snelle cache. BDW een quad systeem is zonde van je geld dan moet je een besturing systeem hebben wat dit ondersteund en ik denk dat win2000 sp1(of2 misschien wel dan)wel mooi bij dit steempje zou passen.
veel succes met je straks zeer GEILE systeem

TweakinG VinnY

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Inderdaad ;)

(Zie topic hierboven om dit te begrijpen)

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Daan
  • Laatst online: 08-09 22:52
Zeer zinnige post FrankGuthrie... :(

• pim4
Thanx jongens. Als ik hem heb mag hij koetjes meegrazen, ik hoop alleen da'k zo lang kan wachten... Word dus wat mij betreft dual AMD.
Is er nog iets zinnigs te zeggen over wat cache doet met renderen/ zwaar rekenwerk ? Of wordt dat altijd ten volle gebruikt ?

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Phreak je begrijpt het niet, so shut the fuck up

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Verwijderd

cache is stukken minder belangrijk bij renderen, meer zinnigs zou ik je hierover niet kunnen vertellen...

• pim4
thanx fsx. als ik zou moeten beknibbelen zou ik dus celly kunnen doen, maar mede gedacht aan de eigen BUS per processor (thanx elefino) en de floating points ga ik voor de dual Athlon. Kan altijd nog een dual celly kopen als overbrugging :7 Ik ben geholpen ! (moet je de thread zelf sluiten ?)

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Cache word vooral benut bij geheugen intensieve applicaties, zoals databases, tekstverwerken en ik denk ook wel photoshoppen en zo. Als je vooral rekent moet je inderdaad voor de floating point gaan.

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

Pagina: 1