Wake on Lan switch

Pagina: 1
Acties:

• prekz
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 00:40
Laatst kwam ik op een collega site dit tegen: http://nl.hardware.info/n...te-bedienen-aanuit-switch

Dit leek mij erg interessant voor mijn homeserver zodat ik deze op afstand aan kan zetten wanneer ik deze nodig heb. Sinds het nieuwsbericht heb ik hierover helaas niks meer vernomen wanneer het op de markt komt.

Weet iemand van jullie iets soortgelijks waarmee ik mijn computer op afstand kan inschakelen, WoL werkt bij mij helaas niet daarom ben ik opzoek naar alternatieven.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

WoL werkt niet want?

Toevallig ander topic: Remote reboot mogelijkheden

[ Voor 65% gewijzigd door MAX3400 op 29-04-2011 11:21 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Er was net iemand anders die remote wilde rebooten

Remote reboot mogelijkheden

• prekz
Sorry dit had ik niet opgemerkt!

• Rieverst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-02 08:31
WoL werkt niet, omdat na ong. een half uur of zo de entry van de PC uit de ARP-tabel van zijn router wordt geflushed?

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-02 14:31

Pixeltje

Woo-woohoo!

Rieverst schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 11:24:
WoL werkt niet, omdat na ong. een half uur of zo de entry van de PC uit de ARP-tabel van zijn router wordt geflushed?
Vast IP adres geven en in BIOS WOL aanzetten.

And if this doesn't make us motionless, I do not know what can.

• prekz
Dat is het probleem ik heb in de bios niks qua WOL, heb geprobeerd om wake on pci device aan te zetten, en in het besturingssysteem nog iets aan te passen.

Ik heb een: ASUS AT3N7A-I

heb al verschillende tuts gevolgd maar het blijkt gewoon niet te werken.

EDIT: Heb het topic gelezen wat hierboven is gezegd, voor mij gaat dit niet werken. Oplossingen als APC zijn vaak veel te duur voor 1 simpele server te booten.

[ Voor 23% gewijzigd door prekz op 29-04-2011 11:32 ]

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Pixeltje schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 11:26:
[...]

Vast IP adres geven en in BIOS WOL aanzetten.
Vast IP ingegeven gaat niet helpen omdat WOL op een niveau lager werkt waar van IP nog geen sprake is.

And this !! Is to go even further beyond!!!

• MAX3400

MAX3400

* MAX3400 vraagt zich af of Google defect is...

Gewoon van het Asus-forum voor jouw moederbord geplukt: To get Wake on LAN (WOL) to work on the NIC chip when the system is shut down you need to make a BIOS change: Power -> APM Configuration -> Power On By PCIE devices [ENABLED]. The default is disabled. This setting is in addition to the NIC property settings to enable the Wake on LAN. If the NIC properties are correct and the BIOS has not been changed, the computer will wake from a sleep state, but not from a shutdown state.

Mijn toevoeging: en voor sommige NICs of OS, zal je het OS ook moeten laten geloven dat dit kan en soms in de driver-properties WoL extra aanzetten.

[ Voor 13% gewijzigd door MAX3400 op 29-04-2011 11:37 ]

• prekz
Precies wat je zegt ;) Ik heb letterlijk alles al uitgezocht qua wake on lan. Hij moet gewoon booten terwijl hij helemaal uit staat!. Uit een slaapstand kan je hem ook via teamviewer of iets dergelijks booten..

Ik heb ook de internet settings zodanig verandert dat hij in het OS WoL ondersteunt.

[ Voor 17% gewijzigd door prekz op 29-04-2011 11:38 ]

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-02 21:58
Ik vraag me trouwens af of WOL ook mogelijk is als het vanaf op afstand gebeurd, dus niet via een host op het lokale netwerk.

Ik heb bijvoorbeeld een webserver die 24/7 draait, maar verre van 24/7 requests moet beantwoorden. Is het mogelijk om hem wakker te maken als er bijvoorbeeld een HTTP request komt van buitenaf?

• MAX3400

MAX3400

SanderH_ schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 11:39:
Ik vraag me trouwens af of WOL ook mogelijk is als het vanaf op afstand gebeurd, dus niet via een host op het lokale netwerk.
Ja, dat is mogelijk
Ik heb bijvoorbeeld een webserver die 24/7 draait, maar verre van 24/7 requests moet beantwoorden. Is het mogelijk om hem wakker te maken als er bijvoorbeeld een HTTP request komt van buitenaf?
Nee, want dan moet de bezoeker eerst een WoL request sturen, dan moet er een timeout plaatsvinden en dan kan pas het HTTP-request aankomen op de webserver. Dus dan moet je mogelijk gaan werken met een tweede webserver die die voor je regelt... Niet handig, lijkt me zo.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ritsel een goedkope/tweedehandse DRAC kaart?
http://www.dell.com/conte.../en/ps2q02_bell?c=us&l=en

Tis gewoon een "computer" met een batterijtje op een PCI kaart die je remote kan benaderen en toegang geeft tot de PC/server waar hij in zit. Denk dat dat ook wel met elke non-Dell machine werkt.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• prekz
Ja zoiets heb ik ook over zitten denken, alleen ik heb maar 1 pci slot en daar zit al een raidkaart op. Ik weet niet als ik hier een kaart in steek waardoor ik 2 pci sloten krijg of dit dan gaat werken?

Maar heeft verder niemand andere ideeën?

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:48

dlmh

Lo-Fi

Als je een router hebt die het ondersteunt, zou je een inkomend WoL pakket over de WAN poort ook kunnen laten forwarden naar het broadcast adres van je netwerk. (bijv. 192.168.1.255)...

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

• SanderH_
MAX3400 schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 11:42:
[...]

Ja, dat is mogelijk

[...]

Nee, want dan moet de bezoeker eerst een WoL request sturen, dan moet er een timeout plaatsvinden en dan kan pas het HTTP-request aankomen op de webserver. Dus dan moet je mogelijk gaan werken met een tweede webserver die die voor je regelt... Niet handig, lijkt me zo.
Er bestaat dus geen enkele mogelijkheid, afgezien van een tweede webserver, om mijn server uit sleep te halen via een request? Das wel wat jammer, en niet bepaald energiezuinig.

[ Voor 3% gewijzigd door SanderH_ op 29-04-2011 12:31 ]

• MAX3400

MAX3400

SanderH_ schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 12:30:
[...]

Er bestaat dus geen enkele mogelijkheid, afgezien van een tweede webserver, om mijn server uit sleep te halen via een request? Das wel wat jammer, en niet bepaald energiezuinig.
Het is wat offtopic maar je kan vast je webserver gebruik laten maken van zijn eigen (OS-ingebouwde) powersaving-meuk (scherm uit, HDD spindown, idle CPU)... Betekent wel dat alle services nog aktief zijn en ook zullen reageren op een request maar de machine staat dan niet in sleep/shutdown zoals de topicstarter graag zou willen.

Zolang het geen ouderwetse hardware is, denk ik dat je daarmee toch al snel 50% besparing in verbruik kan realiseren.

[ Voor 11% gewijzigd door MAX3400 op 29-04-2011 12:38 ]

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

SanderH_ schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 12:30:
[...]

Wake-on-ARP is wat je nodig hebt....

(en een router en NIC die dit ondersteunen)

[ Voor 6% gewijzigd door dlmh op 29-04-2011 14:38 ]

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

• MAX3400

MAX3400

dlmh schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 14:36:
[...]

Wake-on-ARP is wat je nodig hebt....

(en een router en NIC die dit ondersteunen)
Domme vraag dan; hoe zorgt Wake-on-ARP ervoor dat het http-request geen timeout realiseert? Ik bedoel, als iemand die slapende webserver wil benaderen en die moet eerst een WoA krijgen van je, dan geeft de browser al enkele keren een 404 als je op F5 hebt gedrukt... Dan ga ik wel ergens anders kijken (of posten op GoT dat het internet kapot is).

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

MAX3400 schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 14:40:
[...]

Domme vraag dan; hoe zorgt Wake-on-ARP ervoor dat het http-request geen timeout realiseert? Ik bedoel, als iemand die slapende webserver wil benaderen en die moet eerst een WoA krijgen van je, dan geeft de browser al enkele keren een 404 als je op F5 hebt gedrukt... Dan ga ik wel ergens anders kijken (of posten op GoT dat het internet kapot is).
Dan moet je je server niet uitzetten ;)

Ik begrijp dat je je server wil uitzetten of laten slapen als deze niet gebruikt wordt, uit groene overwegingen, maar als je niet wilt dat een user meer dan 30 seconden moet wachten op antwoord, dan kan je dit gewoon niet realiseren.

Tevens denk ik dat je je startpost moet aanpassen, want deze weerspiegelt namelijk niet het werkelijke probleem. Je vraagt daar een oplossing om een computer op afstand aan te kunnen zetten, niet om te zorgen dat een user geen time-out krijgt op een HTTP request terwijl je computer aan het opstarten is.

• MAX3400

MAX3400

@dlmh: even opletten; is niet mijn startpost... En we zitten nu WakeOnARP te bespreken voor een topic-hijacker... ;)

• SanderH_
Ik weet nu ondertussen al dat het in de praktijk nogal moeilijk wordt om mijn webserver te laten slapen. Dan laat ik hem wel 24/7 draaien en zorg ik er wel voor dat hij zo weinig mogelijk resources nodig heeft. Hij heeft nu al geen scherm en wordt enkel benaderd via SSH, dus dat is al een begin.

Excuses voor de topic hijack O-)

[ Voor 5% gewijzigd door SanderH_ op 29-04-2011 15:38 ]

• dlmh

dlmh

Lo-Fi

MAX3400 schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 14:46:
@dlmh: even opletten; is niet mijn startpost... En we zitten nu WakeOnARP te bespreken voor een topic-hijacker... ;)
Oh... crap... }:O

• paularts
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:55

paularts

Paulux !!!!!!

Ik meen toch zeker dat ik vroeger.. wel vaker met een WoL een computer thuis heb aan gezet van af school.

was een exe bestandje en die stuurde naar je thuis IP (isp ip) en MAC adress een magic packet en hopla thuis startte de Server.

wake on wan. Even in google zoeken

hier een uitleg

[ Voor 14% gewijzigd door paularts op 29-04-2011 15:01 ]

(Multiple exclamation marks are a sure sign of a diseased mind)

• prekz
@ paularts,

Ik heb dit geprobeerd in de bios heb ik wake on pci device aangezet ( enabled )
In het OS heb ik bij de ethernet controller het volgende ingesteld:

wake on lan afsluiten: uitgeschakeld
Wake on lan mogelijkheden: Magic packet

Ik heb een Realtek PCIe GBE family controller
Pagina: 1