[MOSS 2007] "Access Denied" bij toevoegen item aan een lijst

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-09 00:43

Lex2

Fotografieliefhebber

Topicstarter
Binnen ons bedrijf zijn wij op het idee gekomen om een deel van de informatiestromen te optimaliseren door gebruik te maken van SharePoint 2007.

Om de invoer in bepaalde lijsten binnen de site eenvoudiger te maken maak ik gebruik van JavaScript binnen een Content Editor Web Part (CEWP).

Mijn probleem/situatie
Binnen de SharePoint site bestaan verschillende lists die aan elkaar zijn gekoppeld door middel van Lookup fields. Een deel van deze lists is, bij 'Add item', door mij voorzien van JavaScript in een Content Editor Web Part (Hidden). Dit script zorgt ervoor dat een aantal velden onzichtbaar wordt gemaakt en dat deze worden voorzien van een unieke waarde.

Wel nu, ik heb voor alle leden die er gebruik van gaan maken de rechten ingesteld op Contribute Rights. Dit houdt in dat ze niet alleen items kunnen toevoegen aan lists, maar ook kunnen wijzigen en verwijderen.

Dit klopt, want als een user een item wil toevoegen aan een list waarbij Add Item niet is voorzien van JavaScript, gaat dit goed. Echter wanneer een user met Contributor Rigts een item wil toevoegen aan een list, waarbij Add Item wel is voorzien van JavaScript, krijgt hij of zij een Access Denied Error.

In eerste instantie dacht ik aan rechten die toch niet goed zouden staan, maar als ik kijk bij Effective Permissions staat er keurig: Contibute, given via [group name].

Daarnaast heb ik een collega op een andere locatie gevraagd hier naar te kijken. Hij heeft zijn non-admin account toegevoegd aan de juiste groep en ook geprobeerd items toe te voegen aan diverse lists (waarbij Add Item al dan niet voorzien is van JavaScript). En hem lukt het wel.

Ik zelf heb ook nergens last van, aangezien ik beheerder ben van de hele site.

Via Google komen verschillende zaken voorbij, waaronder Code Access Security. Maar als iemand het met een non-admin account probeert, en het wel lukt, lijkt dit niet meer aan de orde. Wat ook veel voorbij komt op Google is het editen van een CEWP waarbij een Access Denied Error wordt gegeven, maar dat is niet gerelateerd aan dit probleem imo.

Publishing Features is trouwens uitgeschakeld. Volgens sommige sites zou het aanzetten hiervan een oplossing kunnen zijn, maar daar heb ik zelf mijn twijfels over, aangezien gewoon HTML wel wordt weergegeven in een CEWP.

In het kort
  • Ik hebben een site met diverse lists (gekoppeld dmv Lookup)
  • Een deel van de lists is bij 'Add Item' voorzien van Javascript in een hidden CEWP
  • Gebruikers krijgen een Access denied error bij de lists waarbij Add Item is voorzien van Javascript
  • Alle rechten staan goed (getriplechecked)
  • Mijn collega op een andere locatie heeft geen problemen (non-admin, zelfde group, zelfde rechten)
Ik zou graag willen weten of er meer mensen zijn die ooit tegen hetzelfde of tegen een vergelijkbaar probleem zijn aangelopen en of zij (mij op weg kunnen helpen met) een workaround (hebben)?

Canon EOS 70D - Canon 17-40mm f/4L - Canon 24-105mm f/4L - Sigma 50-150mm f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik denk dat die users ook Manage Lists rechten nodig heeft binnen SharePoint