Ik heb een Inetserver met FreeBSD draaien op een 486DX2 66MHz. Werkt opzich perfect alleen mijn maximale download snelheid vanaf het net is maar 25 KB/s terwijl die 50 KB/s behoort te zijn (KPN MXSTREAM Normaal abo). Ik dacht eerst, dat komt omdat ik allerlei dingen erop had gezet (NAT, firewall, DNS, Proxy, SSH, enz). Dus opnieuw geïnstalleerd en nog steeds maar 25 KB/s max vanaf ftp.nl.netbsd.org. Terwijl ik een kale versie van FreeBSD 4.2 had, ik had alleen PPTP geïnstalleerd. Een beetje raar want als ik FTP naar mijn Linux server haal ik wel gewoon 700 KB/s over mijn hub... Zou dit aan PPTP kunnen liggen, moet ik iets veranderen in mijn kernel of .... ??? :?
Wanneer ik echter met mijn brakke windows 98 SE van mijn laptop inlogt haal ik rustig 55KB/s vanaf die site, dus het lijkt me niet dat het aan de verbinding/modem ligt.
Of is het dan toch wijzer om bv OpenBSD of Debian Linux te gebruiken. Ik ben van mening dat mijn H/W het moet trekken, want het is maar 512KBit/s Down en 64 KBit/s Up verbinding.
Ter informatie: Bakspecs:IBMAPTIVA 486DX2 66MHz 40MB ram 2x Realtek 8019 HD1 3 GB HD2 20GB en nog wat kleine meuk
Wanneer ik echter met mijn brakke windows 98 SE van mijn laptop inlogt haal ik rustig 55KB/s vanaf die site, dus het lijkt me niet dat het aan de verbinding/modem ligt.
Of is het dan toch wijzer om bv OpenBSD of Debian Linux te gebruiken. Ik ben van mening dat mijn H/W het moet trekken, want het is maar 512KBit/s Down en 64 KBit/s Up verbinding.
Ter informatie: Bakspecs:IBMAPTIVA 486DX2 66MHz 40MB ram 2x Realtek 8019 HD1 3 GB HD2 20GB en nog wat kleine meuk
Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?