Erg herkenbare situatie (ook de enigste binnen een relatief grote organisatie). Ik zet zelf gewoon een knop om en zorg er voor dat ik het weekend gewoon bezig blijf met andere dingen, dan denk ik vaak ook niet aan werk. Ook mag ik van mijn vrouw niet meer inloggen via VPN, dus die stekker trekt ze er vrijdagavond vaak moedwillig uit
Ik denk dat "bezig blijven" de beste optie is, als je eventueel een weekendje weg gaat zou ik persoonlijk de telefoon gewoon thuis laten liggen, dan wachten ze maar even. Ook het prio 1 verhaal is bekend, dat is denk ik overal wel zo.
Een burn-out kun je tegengaan door je niet te druk te maken en niet alles op je vork te nemen, laat maar eens wat werk overlopen en dan even kijken wat er gebeurd. Maak ze ook gewoon duidelijk dat jij veel meer werk doet/hebt dan je voorganger. Succes!
Ik denk dat "bezig blijven" de beste optie is, als je eventueel een weekendje weg gaat zou ik persoonlijk de telefoon gewoon thuis laten liggen, dan wachten ze maar even. Ook het prio 1 verhaal is bekend, dat is denk ik overal wel zo.
Oh, dat ken ik dus ook wel, eigenlijk exact dezelfde situatie. Mijn tip; laat het liggen en dwing af dat je er een collega bij krijgt; in dat geval wordt je werk minder zwaar en zou je efficiënter je tijd in kunnen delen, dit kun je natuurlijk (mits goed onderbouwd) kunnen aangeven bij je werkgever.demichel schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 08:09:
[...]
Heb ik al vaak aangekaart maar "aangezien je voorganger het kon, kan jij het toch wel ook zeker" is zo'n beetje het standaardantwoord. "We hebben alle vertrouwen in je" voegen ze daar dan nog aan toe (en betalen er ook naar, moet ik eerlijk toegeven).
Dat mijn voorganger een stuk minder servers en software en gebruikers en links externe applicaties had, wordt dan wel even vergeten.
Burn-out, is waar ik zo bang voor ben en waarom ik hier de vraag lanceer.
Een burn-out kun je tegengaan door je niet te druk te maken en niet alles op je vork te nemen, laat maar eens wat werk overlopen en dan even kijken wat er gebeurd. Maak ze ook gewoon duidelijk dat jij veel meer werk doet/hebt dan je voorganger. Succes!
[ Voor 49% gewijzigd door EoG op 29-04-2011 08:12 ]