Voor een project waar ik aan werk ben ik aan het experimenteren met database optimalisatie. Op dit moment lijkt de database te groot te worden waarop wij de database willen opdelen in meerdere database. Dit is mogelijk door iedere gebruiker een eigen database te geven. De gegevens welke generiek zijn staan natuurlijk in de algemene database. Hierin staan bijvoorbeeld de beschikbare talen en landen.
Nu bouw ik de nieuwe database volledig op met INNODB relaties. De onderstaande relatie is al succesvol aangemaakt:
De onderstaande code zou ik willen uitvoeren maar geeft foutmelding.
Kan iemand mij vertellen of hetgeen ik wil bereiken uberhaubt mogelijk is?
Nu bouw ik de nieuwe database volledig op met INNODB relaties. De onderstaande relatie is al succesvol aangemaakt:
MySQL:
1
| ALTER TABLE `productsText` ADD FOREIGN KEY ( `productIdProduct` ) REFERENCES `client`.`products` (`productId`) ON DELETE CASCADE ON UPDATE CASCADE; |
De onderstaande code zou ik willen uitvoeren maar geeft foutmelding.
MySQL:
1
| ALTER TABLE `productsText` ADD FOREIGN KEY ( `productIdLanguage` ) REFERENCES `main`.`languages` (`languageId`) ON DELETE CASCADE ON UPDATE CASCADE; |
code:
1
| #1005 - Can't create table './client/#sql-4d2d_1732bc.frm' (errno: 150) |
Kan iemand mij vertellen of hetgeen ik wil bereiken uberhaubt mogelijk is?
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2011 23:40 . Reden: Verkeerde query geplakt ]