Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• pictuner
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-01-2024
Hallo mensen,

ik heb een raar probleem met mijn desktop. Zojuist probeerde ik hem opnieuw op te starten maar terwijl de desktop nog aan het laden was in de BIOS viel hij uit.

Opnieuw aanzetten met de standaard aan en uit knop werkt niet, de hoofdknop aan de achterkant helpt ook niet.
Ik heb de kast opengemaakt en ik zie op het moederboard een Groene led knipperen. Ook op de frontloader (voor sdkaarten/usb/etc) knippert een groen ledje.

Iemand enig idee wat er aan de hand zou kunnen zijn? Is de voeding overleden?

Alvast bedankt

Verwijderd

Specs???

• Martin
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 19:43
terwijl de desktop nog aan het laden was in de BIOS
Huh?

• pictuner
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-01-2024
@martinator, de computer was opnieuw aan het opstarten en zat in de bios toen hij uitviel

@kedeshch, ga ik even opzoeken

edit:
hier zijn ze:
Computer uit 2008
Zalman ZM460B-APS 460 watt voeding
Asus P5K moederboard
Kingston Value Ram dual channel 2048MB geheugen
Samsung Spinpoint T166 500GB hd

Er draaide Windows 7 op.

[ Voor 45% gewijzigd door pictuner op 28-04-2011 23:13 ]

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:37
Eigenlijk staat dit binnen het verkeerde topic, maar goed. Namelijk ipv het topic complete systemen, was "processors, moederborden en geheugen" beter geweest.

Probeer even de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door te nemen.
Wellicht dat je dan zelf ook al een stuk verder komt en ons kunt zeggen wat je zoal hebt geprobeerd.

Was het trouwens zonder enige aanleiding, of heb je er toevallig vandaag nog iets ingezet/veranderd?

[ Voor 24% gewijzigd door Aardwolf op 29-04-2011 01:02 ]

Verwijderd

pictuner schreef op donderdag 28 april 2011 @ 23:10:
@martinator, de computer was opnieuw aan het opstarten en zat in de bios toen hij uitviel
Ooooh tijdens de POST zeg dat dan ;)

knipperende lampjes zijn meestal niet zo fijn.

Wat heb je zelf al geprobeerd (toch wel meer dan alleen weer uit en aan gezet??)?

Heb je systeem al eens volledig ontladen? BIOS gerest?

En zoals marcel87 al aangeeft, er is een hele mooie troubleshooter voor dit soort problemen.
Pagina: 1