[MSN] Constante vastlopers

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pali
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 24-03 17:11
Beste mede-Tweakers,

Ik zit ondertussen al twee maanden met een zeer irritant MSN probleem, en ben nu echt door al mijn ideeën heen dus hoop dat jullie nog iets weten.

Wat is nou het probleem? Mijn MSN loopt continu vast. Het gaat hier om de nieuwste versie, die mee wordt geleverd bij Windows Live Essentials.
Zodra er iemand tegen mij begint te praten, of zodra ik een gesprek wil openen loopt MSN compleet vast voor ongeveer 15 seconden. Daarna gaat het wel maar loopt hij nog steeds op willekeurige momenten vast.
Ook wanneer ik door mijn contacten heen scroll loopt hij willekeurig vast. Na enkele seconden gaat het programma weer verder alsof er niks gebeurt is.

Wat heb ik al geprobeerd?

- Msn verwijderen
- Alle oude resten verwijderd via CCleaner
- Oudere versies van MSN installeren (hierbij werkt de webcam functie niet, dit is een functie die ik wel wil gebruiken aangezien mijn vriendin momenteel in Canada zit, en dit het enige visuele contact met haar is. Skype werkt bij haar namelijk niet.)
- Live Essentials compleet verwijderd
- Live essentials meerdere keren opnieuw geisntalleerd.
- Een na nieuwste versie van MSN geinstalleerd, deze heeft hetzelfde probleem.

Ik snap er echt he-le-maal niks meer van. Dit probleem doet zich alleen voor op mijn laptop. Op mijn PC werkt alles perfect maar daar heb ik geen webcam.

Wat kan er in godsnaam aan de hand zijn? 2 maanden geleden werkte MSN nog perfect.

Hopelijk kan iemand mij verder helpen,

Sander
XXODD Custom build
CPU: Intel P8700 2.53Ghz
Ram: 3GB DDR2

Windows updates: Wel selectief, maar over het algemeen alle belangrijke geinstalleerd.

Drivers: Gisteren alle drivers die ik kon vinden geupdate (GPU, webcam, touchpad), problemen blijven.

Memtest gedraait: Nee, maar of dit er iets mee te maken heeft? Zal het in iedergeval proberen.

Werkt webcam in andere programma's wel: In skype geprobeerd met wat vrienden, daar werkt hij prima.

Msn versie van Fable: Helaas, die had ik ook al geprobeerd. Daar heb ik hetzelfde probleem.

[ Voor 16% gewijzigd door Pali op 29-04-2011 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Misschien dat het handig is als je wat specs geeft van je systeem. Als je op een laptop uit 1985 werkt is het misschien niet zo gek dat het wat moeizaam gaat ;)
De drivers van je laptop zijn wel up to date? Je geeft zelf al de webcam aan bijvoorbeeld, die doet het in andere programma's wel zonder problemen?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of je gehecht bent aan het programma MSN, maar sinds die nieuwe versie(bloatware) heb ik het microsoft essential vaarwel gezegd, en Pidgin geinstalleerd. Prima MSN client, maar dus niet alle functies die MSN van microsoft heeft.

Dus als je puur voor het chatten gaat, is dat misschien een alternatief.

Edit: Oh en ook geen webcam support, dus gaat helaas niet op.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2011 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
Ik heb nog wel een oude versie die hier goed werkt, inclusief webcam.

http://dl.dropbox.com/u/331139/Software/wlsetup-custom.exe

Dit is versie 2009 build 14.0.8117.416

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01:43
Memtest gedraaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

2 maanden geleden werkte MSN nog perfect.
Wat is er in die 2 maanden veranderd? Heb je klakkeloos alle Windows Updates geinstalleerd? Heb je andere programma's geinstalleerd/verwijderd?

Ondanks dat het vrijdag is, kan ik middels GoT niet meekijken op je PC maar meer info over de specs, het OS, versies en zeker mogelijk antwoord op mijn vragen, helpt erg om een oplossing te gaan bedenken.

/edit: en je kan alsnog overwegen om de hoofdbrekens/gezeik even financieel om te zetten, bij de MediaMarkt een webcam van 2 tientjes te scoren en op je PC met haar te communiceren. En in de tussentijd kan je dan lekker je laptop troubleshooten; neem aan dat je vriendin zien belangrijker is dan 20 Euro? ;)

[ Voor 27% gewijzigd door MAX3400 op 29-04-2011 10:35 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pali
  • Laatst online: 24-03 17:11
Gisteren vergeten de specs te plaatsen, bij deze dan maar.

XXODD Custom build
CPU: Intel P8700 2.53Ghz
Ram: 3GB DDR2

Windows updates: Wel selectief, maar over het algemeen alle belangrijke geinstalleerd.

Programma's geinstalleerd: Eigenlijk niet nee, deze laptop wordt alleen gebruikt voor mijn studie. Alle programma's die nodig zijn stonden er al maanden op, en hier is dan ook niks aan toegevoegd of verwijderd.

Drivers: Gisteren alle drivers die ik kon vinden geupdate (GPU, webcam, touchpad), problemen blijven.

Memtest gedraait: Nee, maar of dit er iets mee te maken heeft? Zal het in iedergeval proberen.

Werkt webcam in andere programma's wel: In skype geprobeerd met wat vrienden, daar werkt hij prima.

Msn versie van Fable: Helaas, die had ik ook al geprobeerd. Daar heb ik hetzelfde probleem.

Hopenlijk kunnen jullie hier wat meer mee :)

[ Voor 13% gewijzigd door Pali op 29-04-2011 11:15 ]

Pagina: 1