Kan met Windows Mediaplayer geen MPG2 6ch afspelen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisVrolijk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:28
Ik loop enigszins vast.
Ik heb met mijn Dreambox 8000 HD Sat Receiver een programma opgenomen.
Dit programma is in HD en als ik hem afspeel met windows media player staat er dolby digital.
De eigenschappen van het bestand geven aan dat het een 6 channel mpeg-2 TS video file is.

Ik heb een Windows 7 Ultimate met een 2.1 XFi soundblaster geluidskaart.
Oke er is een 2.1 speakerset op aangesloten.
Het zou toch mogelijk moeten zijn om dit gewoon af te spelen of zie ik iets over het hoofd.
Volgens mij had ik dit probleem voorheen niet.

Ik heb al gezocht in Codecs met K-lite maar dit is geen oplossing.
Wie kan mij helpen.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Titel: Kan met Windows Mediaplayer geen MPG2 6ch afspelen
Tekst: Dit programma is in HD en als ik hem afspeel met windows media player staat er dolby digital

Je kan het niet afspelen in WMP maar als je afspeelt in WMP doet hij het? Misschien dat het handig is om je probleem iets duidelijker te verwoorden, ik haal er nu nog niet echt uit wat er mis gaat ;) Het gaat je er alleen om dat het geluid herkent wordt als Dolby Digital ipv MPG2 6ch?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:59

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Werkt het afspelen wel met, bijvoorbeeld, VLC? VLC heeft namelijk zelf een aantal codecs aan boord en als dat wel goed gaat, kan je in ieder geval op hun site terugvinden welke codecs ze hebben meegeleverd. Die zou je dan, mogelijk, elders zelf op de kop kunnen tikken om dat gelijk te trekken voor WMP.

Het feit dat iets 2, 5 of 99 kanalen geluid heeft, zou over het algemeen kunnen worden gedownmixt naar het output-device. Ik heb zelf nooit problemen met het afspelen van >2-channel bestanden ondanks dat mijn Realtek-geluidskaartje ook maar 2 el-cheapo speakers hoeft aan te sturen.

[ Voor 32% gewijzigd door MAX3400 op 29-04-2011 10:23 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisVrolijk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:28
Rupie schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 10:18:
Titel: Kan met Windows Mediaplayer geen MPG2 6ch afspelen
Tekst: Dit programma is in HD en als ik hem afspeel met windows media player staat er dolby digital

Je kan het niet afspelen in WMP maar als je afspeelt in WMP doet hij het? Misschien dat het handig is om je probleem iets duidelijker te verwoorden, ik haal er nu nog niet echt uit wat er mis gaat ;) Het gaat je er alleen om dat het geluid herkent wordt als Dolby Digital ipv MPG2 6ch?
Je hebt helemaal gelijk.
Ik probeer vanaf mijn satreceiver een bestand te openen met Windows Media player.
Het bestand opent, ik heb beeld maar geen geluid.
In de eigenschappen van het bestand zie ik dat het een 6ch MPG2 file is en het logo van Dolby Digital is ook aanwezig. Ook crashed mijn ATI videodriver na een paar minuten maar dat is een probleem wat hier niet thuishoort.

Ik hoop dat het nu helder is en sorry voor de verwarring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:17

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Overige Hardware is niet de plek voor mediaspelerproblemen, daar hebben we Mediaspelers & HTPC voor.

Move OH -> MH

Oslik blyat! Oslik!