No root file detected

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakura
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-10 12:18
hallo,
ik wil ubuntu installeren op de 2e partitie van mijn HDD maar als ik hem wil installeren hier kan kan ik niet verder na het menu waar je kan formatteren etc ik kan wel alle partities verwijderen ed maar ik kan niet een partitie aanklikken en installeren ik heb het al geprobeerd met bijna alle bestand soorten ( NTFS,FAT32,FAT16 en de rest van die lijst ) weet iemand wat ik fout doe?

niels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaozz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 01:01

chaozz

Retrofiel

Je weet dat NTFS, FAT32 en FAT16 allemaal Windows partitieformaten zijn he? Probeer eens in EXT3.

chaozz.nl | RetroGameCouch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakura
EDIT
ik doe het nu stap voor stap en tegelijkertijd type ik dit:
1. klik op install ubuntu 11.04
2. kies de taal en klik forward
3. kies download updates while installing en dan forward
4. klik op something else ( you can create or resize partitions yourself, or choose multiple partitions for Ubuntu.
5. kies de partitie /dev/sdb1
6. kies ext3 journaling en formaterenen geen mount point
7. No root file system is defined
Please correct this from the pertitioning menu
8. probeer het nu met mount point boot
9. zelfde error
10. probeer het met ext4
11. zelfde error ... wat doe ik fout?

niels

[ Voor 91% gewijzigd door krakura op 28-04-2011 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Waarom niet gewoon "Let Ubuntu decide" (oid) bij stap 4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakura
je moet daar kiezen install next to windows / install in plaats van windows / meer keuzes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik neem aan dat je Ubuntu naast Windows wilt? Die optie werkt niet?
Je partitietabel voordat je hiermee begint moet gewoon je simpele Windows partitie zijn, niet zelf gaan prutsen in Windows met verkleinen en opsplitsen. Ubuntu is slim genoeg om dat zelf te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crakie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 05-10 07:52

Crakie

I want my board back, Lance

Je moet minimaal een mount point root (/, op de ext3) definiëren, en ook een swap (aparte partitie, ca. 2x je interne geheugen). Maar je kunt idd ook Ubuntu voor je laten denken.

Deze signature is strikt genomen langer dan noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:04

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik raad inderdaad aan om Ubuntu voor je te laten beslissen en te bedenken dat 80GB genoeg is als je het gewoon gebruikt: het kan immers NTFS lezen/schrijven waardoor een data partitie ook gelijk een goede Windows partitie is.

En tsja, als je handmatig met partities gaat klooien, wees dan voorzichtig. /dev/sdb1 klinkt meer als een device dan een partitie. Als je dat helemaal als Ext3 formatteerd en geen mount point geeft, dan heb je die disk denk ik als één partitie. En zonder mount point heb je ook geen root file system: je moet één partitie toch echt "/" maken.

Maar goed, probeer het eens door Ubuntu te laten doen. Indien je dat niet doet dien je het volgende te doen:

* Windows partitie krimpen of weggooien
* Root partitie aanmaken voor Ubuntu
* Root partitie formatteren als een Linux filesystem zoals EXT3 of EXT4.
* Root partitie mounten op "/"
* Swap partitie aanmaken van 2* RAM
* GRUB installeren op een partitie zodat je kunt booten tussen Ubuntu en Windows

Lukt dat niet; probeer Ubuntu het te laten regelen:

* Windows en Ubuntu een bepaald percentage geven dmv. Partitie slepen.
* Klaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakura
ik heb 2 schijven de SSD met windows erop ( 2partities standaard windows 100mb kon ik niet verwijderen en de rest van de 80gb) en mijn 1TB WD Caviar Black splitst in 2 stukken 800gb en 200gb ik wil op de 200partitie ubuntu en de rest niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:04

Umbrah

The Incredible MapMan

Laat Ubuntu het doen, selecteer het device, en selecteer welk gedeelte van de schijf Ubuntu kan gebruiken: de 200GB (20%). Klaar! Partitionering klaar, formattering klaar, gemount, en Grub voor je geïnstalleerd. Wat wil je nog meer!
Pagina: 1