Logitech Z-5500 vs Teufel E 200 control

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandero
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 23:33
Beste lezer,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een goede 5.1 set voor mij pc en ik heb een budget van rond de €300,-. Ik luister naar muziek met aardig wat bass, kijk films en speel shooters.

Nou vind ik de logitech Z-5500 een zeer mooie set met goede reviews
pricewatch: Logitech Z-5500 Digital
Maar ik heb ook even bij teufel gekeken en dat lijken mij ook zeer goede setjes, waarbij E 200 control voor mij de beste keus is.
http://www.teufelaudio.co...concept-e200-control.html
Ik vroeg mij dus af, of er mensen zijn die mij opheldering kunnen geven over welke set het beste klinkt, of het beste geschikt is voor mijn gebruik van de set.

Alvast bedankt voor het reageren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt ook naar een audiowinkel gaan en naar beide setjes luisteren. Zelf luisteren is het beste. Af gaan op reviews is bij speakers niet aan te bevelen. Zelf luister ik naar (klassieke) muziek met weinig "bass". De bovengenoemde setjes zijn voor mij gewoon brandhout, maar dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 21:27:
Je kunt ook naar een audiowinkel gaan en naar beide setjes luisteren.
Teufel wordt alleen via internet verkocht via de webshop, er zijn dus geen winkels waar je de Teufel eerst kan beluisteren. Teufel is overigens wel redelijk makkelijk aangezien je de set binnen 30 dagen terug mag sturen als de sound je niet bevalt.

Overigens kan je ook de Teufel E300 overwegen als je de set alleen op de PC aan wilt sluiten. De E200 met Controlstation heeft wel meer ingangen, maar als je dat niet gebruikt kan je dus ook kiezen om een serie hoger te nemen.

Teufel is over het algemeen wel meer kwaliteit dan Logitech ooit zal zijn. Teufel heeft namelijk ook ervaring met de wat meer serieuzere hifi, iets wat Logitech zeker niet heeft. Ook de te boemerige bass die je bij Logitech over het algemeen hebt zal je bij Teufel niet tegen komen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 20:43
De Z5500 is al een tijd oud. Er is nu een nieuwe Z5500 met een nieuw typenummer. Misschien is dat wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-09 19:09

painkill

Pain(k)(ill)

pricewatch: Logitech Z906

Dit is zijn opvolger, meer aansluitingen, en ik vind hem zelf ook wat mooier :)

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

Alleen komt de Z-5500 wel nog steeds beter uit de tests op wat sites ten opzichte van de Z906. Zijn wel userreviews en nog geen echte hardwaresites die de Z906 getest heeft. Dus heel erg moet je je er niet op vastpinnen, want gebruikers van een Z-5500 zijn - met alle respect - wel wat minder kieskeurig dan de andere groep van audioliefhebbers. Maar wellicht wel iets om bij stil te staan.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vosss
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:12
Wat toevallig. Ik ben me juist aan het orienteren voor een 2.0 setje omdat mijn Logitech Z5500 in de weg staat hier wegens een vriendin die nu gezellig met haar PC naast me zit aan hetzelfde bureau.

Die wil ik dus verkopen (en is zo goed als nieuw) en ik zag zelf vanochtend een Teufel 2.0 setje waar ik mogelijk interesse in had.

Mocht je interesse hebben in mijn Z5500 laat het dan even weten zou ik zeggen, prijs komen we zeer zeker wel over uit en je kan ook even komen luisteren of hij bevalt :)

[ Voor 5% gewijzigd door vosss op 28-04-2011 23:50 ]

Pagina: 1