dsl kabel muur -> modem te kort, langere kabel kopen?

Pagina: 1
Acties:

• ObiTewodros
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-04 22:22
Ik heb nu een dsl kabel van ongeveer 1 meter lang, maar dit is echter te kort, ik moet door de beperkte lengte van de kabel mijn modem naast mijn bed leggen, dat is zeer irritant met alle lichtjes op de modem en ook nog eens ongezond ivm straling of wat dan ook.

Ik wil dus een wat langere dsl kabel aanschaffen, maar is dit wel een goed idee? Ik heb namelijk gehoord dat de snelheid van een dsl kabel erg gevoelig is voor lengte.

Heb ik nog andere(goedkope) alternatieven dan mijn dsl kabel verlengen?

En waar kan ik dsl kabel aanschaffen?

Mvg,

Water

• Stevanov
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-12 17:13
-

[ Voor 100% gewijzigd door Stevanov op 16-02-2015 13:18 ]

• pieterrr
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Stevanov schreef op donderdag 28 april 2011 @ 20:27:
Dsl kan je gewoon verlengen, zijn niet echt grote gevolgen aan.
Als je een te lange dsl kabel gebruikt kun je te maken krijgen met snelheidsverlies en / of een klapperende lijn.
Een optie zou zijn de modem in een hoek plaatsen en een lange utp kabel naar je pc trekken.
Voor straling hoef je overigens niet bang te zijn.

• ObiTewodros
pieterrr schreef op donderdag 28 april 2011 @ 20:30:
[...]

Als je een te lange dsl kabel gebruikt kun je te maken krijgen met snelheidsverlies en / of een klapperende lijn.
Een optie zou zijn de modem in een hoek plaatsen en een lange utp kabel naar je pc trekken.
Voor straling hoef je overigens niet bang te zijn.
Ik heb nu een kabel van 1 meter, en wil het vervangen door een kabel van 2-3 meter, heeft dit grote gevolgen voor de snelheid?

Straling is misschien niet het juiste woord, maar ik bedoel eigenlijk dat het een draadloze wifi modem is en dus wel een soort van frequentie heeft, dit kan slecht zijn voor de gezondheid heb ik gehoord, en wil er niet elke dag naast liggen in ieder geval.

Mijn bed verplaatsten is geen optie.

Verwijderd

NeutraleGast schreef op donderdag 28 april 2011 @ 20:40:
[...]

Ik heb nu een kabel van 1 meter, en wil het vervangen door een kabel van 2-3 meter, heeft dit grote gevolgen voor de snelheid?

Straling is misschien niet het juiste woord, maar ik bedoel eigenlijk dat het een draadloze wifi modem is en dus wel een soort van frequentie heeft, dit kan slecht zijn voor de gezondheid heb ik gehoord, en wil er niet elke dag naast liggen in ieder geval.

Nope zal geen gevolgen hebben

Ik had eerst toen i konder zat een kabel van 5 meter en upload dl speed was 24+- en upload 6.5+-
nu heb ik een kabel van 30 meter naar de zolder ( nieuwe kamer) en ben net eenduizendsteee slomer gegaan
niks om je zorgen over te maken

• pieterrr
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Dat ligt natuurlijk aan de kwaliteit van de kabel die je gebruikt.

Van de site van XS4ALL:
Als uw ADSL-verbinding instabiel is (wordt zo nu en dan of constant verbroken) adviseren wij u het volgende te controleren:
- Verbinding tussen ISRA-punt (dat is waar telefonie het huis binnen komt) en splitter zo kort mogelijk houden. Het ISRA-punt bevindt zich meestal in de meterkast, woonkamer of gang (uitzonderingen daargelaten). Verbinding tussen splitter en modem/router zo kort mogelijk met een maximum van 2 meter

Bron: http://www.xs4all.nl/klant/helpdesk/internet/verbroken.php

• ObiTewodros
waar kan ik zo een kabel kopen?

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/11mceth.jpg

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-12 06:41
bij elke fatsoenlijke bouwmarkt in den lande. Gezien de 4 koperen spoortjes op het stekkertje is het een zogenaamde RJ11 connector. Met 8 koperen spoortjes zou het een RJ45 connector zijn.

*edit*
Heb je niet de andere kabel nodig? als het goed is komt er vanuit je muur een kabel die naar je modem gaat, en vervolgens gaat er nog een kabel vanuit je modem naar je laptop. De eerste kabel is een telefoonkabel, de tweede is een netwerkkabel. Gaat het om de eerste kabel op de tweede?

[ Voor 44% gewijzigd door nielsl op 28-04-2011 21:48 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

NeutraleGast schreef op donderdag 28 april 2011 @ 20:40:
[...]

Staat jou bed naast het aop :?

Niet onmogelijk Iets zegt mij dat er al een Kabel door een buis loopt van het aop naar aansluiting naast het bed.

Houd even in gedachten dat er meestal al 2 Km kabel door de grond ligt van de centrale naar je huis. mits je niet absolute boutkabel of iets uit het jaar 1875 gebruikt zul je niet het verschil merken tussen 2001 en 2003 meter

Iperf

• ObiTewodros
nielsl schreef op donderdag 28 april 2011 @ 21:37:
bij elke fatsoenlijke bouwmarkt in den lande. Gezien de 4 koperen spoortjes op het stekkertje is het een zogenaamde RJ11 connector. Met 8 koperen spoortjes zou het een RJ45 connector zijn.

*edit*
Heb je niet de andere kabel nodig? als het goed is komt er vanuit je muur een kabel die naar je modem gaat, en vervolgens gaat er nog een kabel vanuit je modem naar je laptop. De eerste kabel is een telefoonkabel, de tweede is een netwerkkabel. Gaat het om de eerste kabel op de tweede?
eerste

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nielsl schreef op donderdag 28 april 2011 @ 21:37:
Nou ja technisch is 4 aders ook rj14, deze worden meestal gebruikt voor een telefoonhoorn
Afbeeldingslocatie: http://www.rj45plug.com/enpimages/20und.jpg

De rj11 heeft is eigenlijk een rj12 waarvan de buitenste 2 contacten weggelaten worden omdat ze in niet vaak gebruikt worden.

Afbeeldingslocatie: http://www.rj45plug.com/enpimages/17und.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.rj45plug.com/enpimages/18und.jpg

Iperf

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-12 06:41
maar waarom zou je je modem willen verplaatsen? best practice is om je modem gewoon lekker te laten staan, en dde netwerkkabels te verlengen. Niet dat 2 meter uitmaakt qua signaal, maar je komt lengte tekort, dan is het meestal zo dat je UTP kabel koopt om de boel te verlengen

@fish: klopt, maar ik moet de bouwmarkt waar ze RJ14 verkopen nog tegenkomen ;)
Pagina: 1