MacbookPro internet verbinding..

Pagina: 1
Acties:

• Pablo11392
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-08-2024
Jeuj MBP binnen! Alleen een probleempje. Internet wilt het niet gaan doen :/ M'n pa heeft ook een MBP. Dus heb alle instellingen "gekopierd" alleen het IPv4 adres anders, maar hij wilt het niet gaan doen. Volgens de AirPort heb ik wel verbinding (met een zelftoegekende IP). Configuratie gaat via DHCP; IPv4 adres staat automatisch ingevoerd, eveneens Subnetmasker, alleen staat er niets bij Router (staat er vlak onder). Bij mijn pa staat hier wel iets... Dat is dus het enigste wat verschilt. Het is niet handmatig of dergelijk, gewoon standaard via DHCP... Lease vernieuwen helpt ook niet Als ik via het ethernet ga werkt dit wel, en is die razendsnel. Doe ik nu iets verkeerd..??

RTX 4070 Ti SUPER 16G GAMING SLIM WHITE | AMD Ryzen 7 7800X3D | MAG B650 TOMAHAWK | Kingston Fury 32GB | NZXT H5 Flow All White

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:09

Pixeltje

Woo-woohoo!

Het kan zijn dat je router is ingesteld om op het draadloze netwerk alleen geselecteerde MAC-adressen te accepteren. Je kunt, als je via de kabel verbonden bent, even in de router kijken of dat het geval is, en dan het MAC adres van je mbp invoeren. Dan zou t moeten werken.

Overigens; een 'MAC' adres heeft niets te maken met je Apple apparaat; het is de unieke ID die elke netwerkkaart heeft. Zie het maar als een sofinummer :)

[ Voor 36% gewijzigd door Pixeltje op 28-04-2011 19:51 ]

And if this doesn't make us motionless, I do not know what can.

• Step
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 30-01 14:32

Step

step@tweakers.net#

Ik heb ook wel eens dat ik ff handmatig de DNS server moet aanwijzen. Kun je altijd controleren door naar verschillende IP-adressen (zowel internet adressen als interne adressen) te pingen. :)

~Step @ Mac Mini M4 2024 en 13" MacBook Pro i7 2020 - eGPU build

• Pablo11392
Moet ik daar dan wat in veranderen?

plaatje opgesjorust foutje :)

[ Voor 84% gewijzigd door Pablo11392 op 28-04-2011 20:02 ]

RTX 4070 Ti SUPER 16G GAMING SLIM WHITE | AMD Ryzen 7 7800X3D | MAG B650 TOMAHAWK | Kingston Fury 32GB | NZXT H5 Flow All White

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Nee. En ik zou je afbeelding even aanpassen; je mac adressen en ip ip adressen zijn nu voor de hele wereld zichtbaar..

Je moet het zoeken in de hoek van wifi beveiliging in je router. Daar zou je iets tegen moeten komen wat lijkt op 'Mac adress filter" of dergelijke..

• Pablo11392
Als ik DHCP met handmatig adres selecteer, en ik vul daar het IPv4 adres in van mijn pc dan wordt het bolletje van de verbinding wel groen, alleen maakt die alsnog geen verbinding. We hebben sinds kort ook een nieuwe router, voorheen had alles IP adressen dat begon met 10.0.0. en dan kon je zelf een cijfer van 1 tot 20 invullen ofzo. nu heb ik zoiets als 169.254.153.91 (selecteerd die automatisch op de mac) en op mn pc is het : 192.168.1.106 Ik heb alleen geen idee tot hoever dit loop of welk nummer ik moet veranderen als ik het IP adres iets wil aanpassen.

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Welke mac bedoel je? Die van jou, of die van je pa? Het verschil in IP range tussen je PC en 'de mac' duid erop dat 1 van de twee niet in de juiste range zit. Als je op de PC wel internet hebt, lijkt 192.168.1.xxx de juiste range. Overigens is dat ook een vrij normale IP range voor een router. Er is dus iets fout tussen je mac en de router. Dat wist je al natuurlijk ;)

Heb je iets kunnen vinden wat lijkt op mac adress filter?

• Pablo11392
Ik heb alleen content filter, en dan kan ik iets instellen van trusted IP range , from/to
En bij LAN > clientlist zie ik DHCP client table staan met eronder: IP address, MAC address en dan "add"

Ik heb nu alle gegevens overgenomen van mijn PC met IP adres en subnetmasker. Bij "router" heb ik een getallen reeks ingevoerd wat hetzelfde is als een DNS reeks ( weet eigenlijk niet wat bij router hoort te staan).
De verbinding is nu groen. Maar zodra ik safari open dan laad die maar een 5de van het balkje en daar blijft die op hangen. Ik snap er geen hout van!! Hoe kan het nou dat mijn pa zijn MPB het wel doet en als ik dezelfde instellingen gebruik doet die niets....Leuke avond zo met je nieuwe laptop :P

[ Voor 57% gewijzigd door Pablo11392 op 28-04-2011 20:27 ]

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Clientlist is in principe gewoon de lijst van aangesloten apparaten. Je kunt proberen wat er gebeurd als je daar het macadress van je mac invoert. Nee heb je... ;)

• Pablo11392
Hm. Ik druk op "add" maar hij doet niets ... :/ dat werkt dus niet. Ik baal als een stekker..

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ja, ik kan het me voorstellen. Wat zie je op jou mac staan, op onderstaand plaatje?

En wat staat er bij je pa?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/poppkWm18HxRyG2rx61SsQhu/full.png

(netwerkvoorkeuren > geavanceerd)

Edit:

ik had dit niet gezien:
Ik heb nu alle gegevens overgenomen van mijn PC met IP adres en subnetmasker. Bij "router" heb ik een getallen reeks ingevoerd wat hetzelfde is als een DNS reeks ( weet eigenlijk niet wat bij router hoort te staan).
De verbinding is nu groen. Maar zodra ik safari open dan laad die maar een 5de van het balkje en daar blijft die op hangen. Ik snap er geen hout van!! Hoe kan het nou dat mijn pa zijn MPB het wel doet en als ik dezelfde instellingen gebruik doet die niets....Leuke avond zo met je nieuwe laptop
Het IP adres wat bij je pa staat als 'router'. Kun je dat vanaf jou mbp pingen?

Pingen: programma's>hulpprogramma's>netwerkhulpprogramma. Bovenin vind je een tabblad "ping". Vul daar het IP adres van de router in, en stel in dat er 4 pings verzonden worden. Wat gebeurt er dan?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VfKISkHvlYCVC2hSSBtpftma/full.png

[ Voor 67% gewijzigd door Pixeltje op 28-04-2011 20:50 ]

• Pablo11392
Wat er bij mn pa staat (van boven naar beneden):

192.168.1.106

255.255.255.0

192.168.1.254

Het gekke is dat ik even deze gegevens heb overgenomen op mijn macbook. De verbinding is dan groen. Zodra ik een pagina ga laden zie je dat het balkje een klein beetje volloopt en daarna stopt. Het kan te maken hebben met het ongelofelijke trage internet wat we inene hebben vanwege overstappen van provider. Maar bij mn pa laad uiteindelijk de site wel. Het andere vreemde is dat er bij "Router" bij mij niets staat ingevuld als ik configuratie "via DHCP" kies. Bij mn pa staat dus 192.168.1.254 .

Ow ik ga even dat pingen proberen !!

[ Voor 3% gewijzigd door Pablo11392 op 28-04-2011 20:51 ]

• Pablo11392
Dus de getallen reeks wat bij "Router" staat moet ik invullen bij Ping? of IPv4? Als ik de reeks van IPv4 invoer krijg ik dezelfde teksten als bij jouw. Met de reeks wat bij router staat krijg ik "host is down" "request timeout etc". Maar beide doen voor de rest niets...

Even tussendoor super bedankt voor je hulp trouwens!

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

pablo11392 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 20:50:
Wat er bij mn pa staat (van boven naar beneden):

192.168.1.106

255.255.255.0

192.168.1.254

Het gekke is dat ik even deze gegevens heb overgenomen op mijn macbook. De verbinding is dan groen. Zodra ik een pagina ga laden zie je dat het balkje een klein beetje volloopt en daarna stopt. Het kan te maken hebben met het ongelofelijke trage internet wat we inene hebben vanwege overstappen van provider. Maar bij mn pa laad uiteindelijk de site wel. Het andere vreemde is dat er bij "Router" bij mij niets staat ingevuld als ik configuratie "via DHCP" kies. Bij mn pa staat dus 192.168.1.254 .

Ow ik ga even dat pingen proberen !!
2 dingen;

Schakel IPv6 eens uit, reboot je mac en kijk wat er gebeurd.

Helpt dat niet? Klik dan op de knop "vernieuw DHCP' naast het overzicht van router IP en subnetmask.
Zorg er wel voor dat als je dat doet, je instellingen op automatisch en DHCP staan.
pablo11392 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 20:56:
Dus de getallen reeks wat bij "Router" staat moet ik invullen bij Ping? of IPv4? Als ik de reeks van IPv4 invoer krijg ik dezelfde teksten als bij jouw. Met de reeks wat bij router staat krijg ik "host is down" "request timeout etc". Maar beide doen voor de rest niets...

Even tussendoor super bedankt voor je hulp trouwens!
Graag gedaan;)

Als je je eigen IP adres invult, dan gaat je mac pingen naar zichzelf, en dat lukt wel ja;)
Als hij zegt dat 'host is down' betekend dat gewoon dat je mac geen vervinding met de router heeft. Probeer even de twee dingen hierboven, en laat even weten hoe het loopt.

[ Voor 26% gewijzigd door Pixeltje op 28-04-2011 20:58 ]

• Pablo11392
Pixeltje schreef op donderdag 28 april 2011 @ 20:57:
[...]

2 dingen;

Schakel IPv6 eens uit, reboot je mac en kijk wat er gebeurd.

Helpt dat niet? Klik dan op de knop "vernieuw DHCP' naast het overzicht van router IP en subnetmask.
Zorg er wel voor dat als je dat doet, je instellingen op automatisch en DHCP staan.

[...]

Graag gedaan;)

Als je je eigen IP adres invult, dan gaat je mac pingen naar zichzelf, en dat lukt wel ja;)
Als hij zegt dat 'host is down' betekend dat gewoon dat je mac geen vervinding met de router heeft. Probeer even de twee dingen hierboven, en laat even weten hoe het loopt.
Heb gedaan wat je zei. Nu staat er echter niets meer bij "router" en is de verbinding geel... Het is toch raar dat die niets bij router invult!!! Moet ik niet ergens een plastik fliebertje ergens tussen uit trekken.Net zoals bij apparaten tussen de batterijen vandaan :9

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Hahaha nee, gelukkig niet zeg :)

Als je je verbingsinstellingen op automatisch instelt, verdwijnen de instellingen die je handmatig hebt ingevoerd. Dat is ook de bedoeling. Als je vervolgens de dhcp renewt (dat is die knop waar ik het over had) zou hij contact moeten zoeken met een dhcp server en een nieuw adres vragen. Dat gebeurd niet, is ruk.

reboot helpt ook niet?

Edit:

Oke, je bent niet de enige die dit probleem heeft gehad, en dit is een oplossing die ik vaker tegenkom op het internet:

create a new location, select "Using DHCP" in the Configure IPv4 box
click on "Renew DHCP Lease"
click on "Apply Now"

In het eerste scherm van netwerkvoorkeuren (zie afbeelding) klik linksonder op de +
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pkasXInL8xOKYa13fvhugbwb/full.png

Geef je nieuwe adapter een naam (Airport 2 ofzo)
Ga naar 'geavanceerd' en naar tabblad TCP/IP
Stel in op Via DHCP

Daarna 'vernieuw DHCP lease'

doe OK en in het eerste scherm PAS TOE! (is belangrijk!)

[ Voor 46% gewijzigd door Pixeltje op 28-04-2011 21:11 ]

• Pablo11392
Reboot veranderd de zaak niet. Ik denk dat het een beetje kansloos aan het worden is. Er is altijd wel wat met die kl*te apparaten...Ik ben zelf ook aan het googlen maar ik kom er nu verder ook niet meer uit hoor. Als alles gewoon hetzelfde staat ingesteld als bij mn pa, dan MOET die het gewoon doen. Of ik moet iets in mn router veranderen dat die mijn mac "toelaat", maarja dat is dus ook niet echt te vinden... Althans, ik kan het niet vinden ;)

We lopen elkaar steeds net mis met het editten van onze berichten.. haha. Ik ga het even proberen!

[ Voor 10% gewijzigd door Pablo11392 op 28-04-2011 21:12 ]

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

pablo11392 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 21:08:
Reboot veranderd de zaak niet. Ik denk dat het een beetje kansloos aan het worden is. Er is altijd wel wat met die kl*te apparaten...Ik ben zelf ook aan het googlen maar ik kom er nu verder ook niet meer uit hoor. Als alles gewoon hetzelfde staat ingesteld als bij mn pa, dan MOET die het gewoon doen. Of ik moet iets in mn router veranderen dat die mijn mac "toelaat", maarja dat is dus ook niet echt te vinden... Althans, ik kan het niet vinden ;)
Ohja :+ en zorg ervoor dat het juist netwerk geselecteerd is, en het goede wachtwoord is opgegeven.

* Pixeltje Wacht is spanning af

• Pablo11392
Nieuwe locatie maken werkt ook niet, helaas. Toen ik dit deed vulde die helemaal niets automatisch in :P
Als ik kijk bij Diagnostische netwerkinfo dan staat er bij Internet en Server "fout" (+ rood bolletje). WAT KRIJG IK NOU!! HIJ DOET HET INENE. terwijl ik dit type d-..huh... Nhaa ik snap er nu geen hout meer van. In diagnostische netwerkinfo begon die bij het 1ste bolletje "Airport" daarin moest ik het WEP wachtwoord invoeren. En inene POEF , magie. Alleen zei die dat er een IP conflict was (logisch als alles hetzelfde staat). Ik hoop dat die het nu blijft doen...? Even een test rondje maken. Wat kan ik nu eigenlijk als anders IP invoeren? Configuratie staat wel op "DHCP met handmatig adres" met als adres: 192.168.1.106 kan dit dan .107 worden?

Edit: ow lama, het staat nu wel op automatisch met als IP .100 op het eind. YES ik ben supah enthousiast nu! Snap echt niet waarom die het nu inene wel pakt... Zal het dan misschien toch zo zijn dat ik het wachtwoord fout had ingevoerd? Ik heb deze namelijk 5x opnieuw ingeklopt. Vervolgens een ander WEP wachtwoord. Ja we hebben er hier 2, vraag me niet hoe en waarom. Deze deed het ook niet, toen vervolgens (net 1 minuut geleden) weer opnieuw het 2de WEP wachtwoord ingeklopt en daarna ging die het dus volgens mij doen... Maar ik kan het niet met 100% zekerheid zeggen of het daardoor dus kwam.

[ Voor 27% gewijzigd door Pablo11392 op 28-04-2011 21:32 ]

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

pablo11392 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 21:27:
Nieuwe locatie maken werkt ook niet, helaas. Toen ik dit deed vulde die helemaal niets automatisch in :P
Als ik kijk bij Diagnostische netwerkinfo dan staat er bij Internet en Server "fout" (+ rood bolletje). WAT KRIJG IK NOU!! HIJ DOET HET INENE. terwijl ik dit type d-..huh... Nhaa ik snap er nu geen hout meer van. In diagnostische netwerkinfo begon die bij het 1ste bolletje "Airport" daarin moest ik het WEP wachtwoord invoeren. En inene POEF , magie. Alleen zei die dat er een IP conflict was (logisch als alles hetzelfde staat). Ik hoop dat die het nu blijft doen...? Even een test rondje maken. Wat kan ik nu eigenlijk als anders IP invoeren? Configuratie staat wel op "DHCP met handmatig adres" met als adres: 192.168.1.106 kan dit dan .107 worden?

Edit: ow lama, het staat nu wel op automatisch met als IP .100 op het eind. YES ik ben supah enthousiast nu! Snap echt niet waarom die het nu inene wel pakt... Zal het dan misschien toch zo zijn dat ik het wachtwoord fout had ingevoerd? Ik heb deze namelijk 5x opnieuw ingeklopt. Vervolgens een ander WEP wachtwoord. Ja we hebben er hier 2, vraag me niet hoe en waarom. Deze deed het ook niet, toen vervolgens (net 1 minuut geleden) weer opnieuw het 2de WEP wachtwoord ingeklopt en daarna ging die het dus volgens mij doen... Maar ik kan het niet met 100% zekerheid zeggen of het daardoor dus kwam.
kan je op 107 zetten ja, zou nu ook op automatisch moeten kunnen... give it a shot :)

laat maar, je edit was er nog niet ;)

have fun ermee! :)

• Pablo11392
Hij doet het yippiee!! Super bedankt voor je hulp man. Ik ga genieten van mn mac! Wat ik nog wel even kwijt wilde: ik vreesde voor een super trage verbinding. We hebben sinds kort dus een nieuwe router en gingen overstappen van provider. Op de pc is alles gewoon lekker snel. Voordat we een nieuwe router kregen had mn pa op zijn MBP ook een snelle verbinding.

Nu we een nieuwe router hebben, hebben we op de pc nog wel snel internet. Maar op de MBP (en op mijn ma's vaio) is het internet nu echt zo traag als een plat gereden slak. Maar tot mijn verbazing is de verbinding op mijn MBP gewoon wel snel... Raar maar waar. Er gebeuren gekke dingen in dit huis... Kan dit te maken hebben met de sterkte van mijn Airport, doordat ik een nieuwere macbook heb ofzo?

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

Welcome:) en nee, dat kijkt me niet. Je zou voor de grap ook de router eens kunnen resetten. Gewoon stroom eraf voor 30 seconden. En zorg ervoor dat de instellingen voor draadloze verbinding bij je ouders ook op dhcp staat..

• Pablo11392
Het werkte ook nog... Stroom er eventjes af en voilá. Maar of het permanent is, is de 2de vraag. Nogmaals bedankt ;)

• Pixeltje

Pixeltje

Woo-woohoo!

pablo11392 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 23:27:
Het werkte ook nog... Stroom er eventjes af en voilá. Maar of het permanent is, is de 2de vraag. Nogmaals bedankt ;)
Meestal wel :)

De comunicatie tussen router en modem is niet altijd goed; komt vaak omdat het modem dat je krijgt van je ISP (Ziggo, UPC, KPN etc) maar 1 IP adres 'snappen'. Als je dan een nieuwe router neerzet (met een ander IP en MAC adres) vind het modem dat niet cool. Zelf al vaak gehad met Ziggo en KPN modem..

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:19
Step schreef op donderdag 28 april 2011 @ 19:56:
Ik heb ook wel eens dat ik ff handmatig de DNS server moet aanwijzen. Kun je altijd controleren door naar verschillende IP-adressen (zowel internet adressen als interne adressen) te pingen. :)
Daarmee test je dus niet of je DNS goed ingesteld staat.....

[ Voor 3% gewijzigd door ZpAz op 29-04-2011 08:40 ]

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

Pagina: 1