Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythx
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-06 20:54
Beste mensen,

Ik wil graag een vpn-verbinding maken tussen mijn telefoon en laptop. Dit wil ik proberen, omdat ik op m'n thuisnetwerk wil kunnen vanuit bijvoorbeeld de trein.

Het probleem is dat ik niet weet hoe ik dit moet doen. Ik heb op internet gezocht naar uitleg, maar ik kan vrijwel alleen uitleg vinden over het verbinden met een bedrijfsnetwerk vanaf je computer.

Ik had een filmpje gevonden op Youtube waarin uitlegd wordt hoe je een vpn-server (zeg ik dat juist) moet opzetten. Echter weet ik vervolgens niet wat ik op m'n telefoon moet invullen om verbinding te maken met deze server.

Ik heb een d-link dir655 en een Desire HD, mocht dat nodig zijn om te weten.
Kan iemand mij helpen of mag ik dit hier niet vragen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208601

Hoi Mythx,

volgens mij moet je in je d-link een vpn connectie aanmaken, die heeft een gebruikersnaam en wachtwoord.
Dit zet je in je toestel, samen met het externe ip adres van je router.
Al snap ik je vraag niet helemaal....
Een vpn verbinding tussen je phone en laptop?
Wat moet de vpn verbinding naar huis maken?
Je telefoon neem ik aan?
En heb je dan een vpn server draaien op je laptop?
Dan kun je makkelijker een vpn maken naar je router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythx
Hé stehe,

Ik wil inderdaad op mijn thuisnetwerk kunnen vanaf de telefoon. De vpn instellingen in de router kon ik niet vinden. En zo'n server opzette, kan dat ook via Windows zelf, zoals dat filmpje doet geloven? Of heb ik een programma nodig daarvoor?

Zou Hamachi hier wellicht een oplossing zijn?

Dankjewel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EoG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-06 12:07

EoG

BOFH

Als ik je kennis inschat gezien je posts, dan zou ik hier niet aan beginnen OF je erg goed inlezen. No offense!

Wat voor jou wellicht een betere optie is, is een rdp-achtige oplossing op je telefoon (denk aan TeamViewer of voor Android toestellen PocketCloud). Als het puur bestanden zijn waar je bij wilt kunnen is misschien Dropbox o.i.d. een mooie oplossing. Hamachi kan ook iets zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:17

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Wat is trouwens precies het doel van deze VPN verbinding met je laptop? Welke functionaliteiten wil je terug zien op je Desire HD, die je normaal gesproken op je laptop doet?

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mythx
EoG schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 08:50:
...dan zou ik hier niet aan beginnen OF je erg goed inlezen. No offense!...
Non taken. Ik heb me geprobeerd in te lezen, maar weet eerlijk gezegd niet goed waar ik moet beginnen en of ik soms wel de juiste site er voor heb.

Wat ik wil is bijvoorbeeld het toevoegen van torrents aan een bittorrent client die op FreeNAS draait. Ik heb een app waarmee ik, wanneer ik op het thuisnetwerk zit, torrents kan toevoegen aan deze client. Echter zou ik dit graag vanuit overal kunnen doen.
Daarnaast zou ik graag bij data kunnen die op de NAS staat.

Mocht het inderdaad zo zijn dat jullie van mening zijn dat ik gewoonweg niet voldoende weet, dan ben ik niet te beroerd om me daarbij neer te leggen en jullie er verder niet mee lastig te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Tja voor een VPN verbinding heb je om te beginnen een VPN server nodig, hier zijn wel geschikte software matige routers voor te vinden. Gebruik zelf ClearOS server thuis waarmee dit allemaal kan. Maar ik ken geen routers waarmee dit kan.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-06 13:21

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat is er mis met NX / RDP / TeamViewer of andere oplossingen?

Snap dat dat mogelijk meer bandbreedte kost en dat dat soms erg traag kan zijn op een GSM, maar hiermee pak je gewoon je volledige machine thuis over.

En anders, mogelijk, knutsel je thuis een webservertje in elkaar (WAMP??), die maak je bekend aan de buitenwereld en je stuurt dan bepaalde zaken aan via scripted webpages?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Pagina: 1