0x0000007b Error tijdens installatie Windows 7 in VMWARE

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Allereerst hoop ik dat mijn topic hier op de juiste plaats staat. Ik lees al een hele poos mee op tweakers. En ik heb mijn topic zo uitgebreid mogelijk vormgegeven. Mocht het toch niet duidelijk zijn hoor ik het graag. :P

Ik zit namelijk met het volgende probleem. Ik probeer al bijna een week Windows 7 te installeren in een VMWARE omgeving op mijn studeer pc. Ik maak een Custom installation aan met de volgende gegevens 1gb werkgeheugen, 30gb harde schijf ruimte. Vervolgens klik ik op SCSI of IDE (wat trouwens hetzelfde resultaat oplevert) namelijk de 7b error.

De installatie lijkt dus gewoon goed te gaan. De files worden gekopierd en ik krijg ook geen foutmeldingen tijdens de installatie. Het formateren gaat ook prima. Maar nu is het zo dat als Windows 7 klaar is met de installatie en zichzelf opnieuw voor de eerste keer opstart dat ik bij het punt waarbij staat: " Windows starten" daar krijg ik een 0x0000007b error. Ik heb echt geen idee wat er mis gaat.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v429/Baksteen/error-1.png

Het gaat om bovenstaande error.

Deze hardware gebruik ik in mijn studeer pc:
AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 5200+ 2,70Ghz
6 gb ddr2 geheugen
Asus M3A78-CM moederbord
Windows 7 Ultimate 64 bit SP1
160gb Maxtor Sata Harde Schijf

Wat ik allemaal al geprobeerd heb
VMWARE opnieuw geinstalleerd
Windows op de computer zelf opnieuw geinstalleerd (met en zonder sp1)
Bios geupdate van M3A78-CM naar de laatste versie van de asus website
Alle hardware drivers geinstalleerd.
Andere harde schijven geprobeerd. (Deze schijven zijn meerdere malen getest en zijn gewoon goed) Maar ik krijg toch steeds de 7B error.
Verschillende opties in VMWARE geprobeerd zoals IDE/SCSI, SCSI drivers inladen, BUS veranderd, custom installation, automatic installation. Dit heeft helaas niet gewerkt.
Verschillende keren Windows geinstalleerd in VMWARE. Weer de 7B error.
Verschillende soorten software geprobeerd zoals Virtual PC en V-box. Ik krijg ook in beide programma's de 7B error.
Geheugen meerdere malen getest. (Geheugen was helemaal goed)
Sata drivers ingeladen, maar dit is volgens de installatie van Windows 7 niet nodig.
.VMX file aangepast met behulp van Google. Ik had een blog artikel gevonden, maar helaas ook dit geeft geen resultaat bij mij.
Google helemaal afgezocht. (Dit heeft helaas geen zin gehad)
Andere power connector geprobeerd
Andere sata kabel geprobeerd
Andere sata poort op het moederbord geprobeerd

**Ik kan trouwens wel een Windows XP installatie in VMWARE doen. Het gekke is dat de Windows XP installaties geen problemen geven.**

Wat niet werkt
Alle opties als ik op F8 druk zoals veilige modus en alle andere opties werken niet. Ik krijg altijd de 7B error. Wat ik wel kan is de optie dat VMWARE niet opnieuw opstart als er een BSOD komt. (Zie plaatje eerder in dit topic)

Het rare is dat bij een goede kameraad van mij de installatie van Windows 7 in VMWARE gewoon prima werkt. Ik heb al mijn eigen hardware meerdere malen getest (ook in andere computers) maar de hardware zelf geeft buiten VMWARE om helemaal geen problemen. Ook krijg ik de 7B error niet bij normaal Windows gebruik. Het gebeurt echt alleen maar in VMWARE dat ik de 7B error krijg. Tijdens het starten van Windows krijg ik altijd de melding 7B " inaccesible bootdevice" Maar ik heb echt geen idee wat ik fout doe, en hoe ik er wel bij kan komen. :?

Mocht het verkeerd staan, of jullie hebben nog vragen of meer informatie nodig dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,

Willem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Probleem zit in de mass storage drivers. Waarom je Windows 7 niet geinstalleerd krijgt weet ik niet, das wel raar op zich. Maar een 0x07B BSOD is altijd een probleem met de mass storage drivers.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Je vergeet te vermelden welke versie van Vmware Workstation je hebt en of het W7 x64 of x86 is die je probeert te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Inderdaad, welke versie van VMware Workstation gebruik je?

Bij het aanmaken van een VM in mijn VMware Workstation 7.1 krijg ik namelijk 3 SCSI opties voor de harddisk waarvan de laatste recommended (LSI Logic SAS) is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, dit was ik inderdaad vergeten te melden.

Het probleem doet zich voor in VMWARE 7.0 maar ook in VMWARE 7.1.1. build 282343. In de laatst genoemde versie kan mijn kameraad Windows installeren.

Ik heb zowel W7 x64 als x86 geprobeerd te installeren. Bij beide versies krijg ik de 7B error. Maar mijn studieboek gaat uit van x86.

Mochten er nog meer vragen zijn dan hoor ik het wel. :)

@redfoxert: Dat klopt. Deze opties heb ik inderdaad gevonden en heb ze alle 3 bij SCSI uitgeprobeerd. Als je IDE aanklikt heb je ook 2 opties. Deze heb ik ook geprobeerd zonder resultaat.

Als ik trouwens Windows 7 op de HD installeer gewoon los zonder VMWARE zegmaar krijg ik geen 7b error. Het is heel erg vreemd.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2011 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 09:44
Ik kreeg deze error laatst ook bij het native booten van een VirtualPC vhd.

Dit bleek uiteindelijk te komen door een instelling in het BIOS. De SATA-instellingen op mijn Dell laptop stond op IRRT. Nadat ik deze op AHCI had gezet (of IDE, dat weet ik zo niet meer), kon ik weer normaal booten.

Het had bij mij dus inderdaad met de mass-storage drivers te maken!

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Scooper moet ik dit dan in de BIOS van mijn moederbord veranderen? Of in de BIOS van mijn VMWARE?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvc2001
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-09 18:22
al eens een andere win7 iso gebruikt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb verschillende iso's gebruikt. Ook dit heeft mijn probleem nog niet opgelost helaas. :) Iemand anders nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Begin eens met een VMware versie die uptodate is en daarna maak je een nieuwe VM aan met de LSI Logic SAS controller als SCSI controller. Zou toch echt moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga er morgen mee verder. Ik houd jullie op de hoogte. :)

@Scooper: Ik heb toch nog even gekeken in mijn BIOS, maar helaas heb ik niet de keuze uit IDE. Die goede kameraad van mij kan dat wel, maar die heeft een ander moederbord.

Ik kan kiezen uit AHCI, SCSI en Sata. Maar jullie raden het al, met al deze 3 opties werkt het ook niet. 8)7

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2011 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou heb VMWARe geupdate naar versie 7.1.4. Vervolgens heb ik LSI Logic SAS controller als SCSI aangeklikt, maar ook dit geeft niet het gewenste resultaatl. Ik begrijp er helemaal niets van. Google praat over een instelling in de BIOS. Je moet je SATA schijf op IDE zetten, maar ik kan nergens uit IDE kiezen. Zeer vervelend. Heeft iemand nog ideeen in welke richting het nu moet zoeken? Asus en VMWARE leveren 0,0 aan support voor dit probleem.

Zeer vervelend, omdat VMWARE erg veel geld gekost heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvc2001
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-09 18:22
al eens een windows 7 van je vriend proberen op te starten op jouw machine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:33
Ik weet niet veel van VMWare, maar je moet het sowieso zoeken in het bios (of config) van VMWare, en niet jouw computer. De guest praat tegen een virtuele controller, en die heeft niets te maken met jouw bios op de computer of het moederbord. Is er geen AHCI / IDE optie beschikbaar in het bios / config van VMWare?

Dit is trouwens alleen van toepassing als het echt om het probleem gaat dat Scooper beschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jongens bedankt voor jullie hulp. De 7B error is eindelijk weg. Het probleem zat hem in de ontbrekende LSI Logic SAS driver. Het is zeer vreemd dat ik de driver zelf handmatig moet toevoegen en vrienden van mij niet. Maar het is in ieder geval opgelost.

Ik heb een bestand gedownload van de website van LSI Logic. In deze .IMG stonden bijna alle SCSI en Sata drivers van alle fabrikanten. Het is me uiteindelijk gelukt om deze te installeren voordat de Windows installatie begint. :)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2011 12:50 ]

Pagina: 1