Zijn er mensen die een Motorola Atrix hebben met Vodafone, want ik probeer nu al een week met internet aan de praat te krijgen maar het wil maar niet lukken, ik heb al verschillende APN instellingen gepbrobeerd maar hij wil het maar niet doen. Bellen en sms gaat prima en via wifi doet ie het ook prima.
APN live.vodafone.com (of office.vodafone.nl bij een zakelijk abbo), username vodafone en password vodafone (let op beide KLEINE LETTERS) al geprobeerd?
Probeer eens bij APN type een "*" in te vullen (zonder quotes dus)
En verificatieype moet PAP of CHAP zijn (netwerk ondersteund beide)
En verificatieype moet PAP of CHAP zijn (netwerk ondersteund beide)
[ Voor 34% gewijzigd door n0pe op 01-05-2011 22:49 ]
Wat bij mij een hele hoop ellende veroorzaakte was de proxy. Gewoon geen proxy instellen scheelde al een hoop 
En heel stom: Kijk even of je ergens een menu hebt waar je een internet gateway oid in kunt stellen. Zit meestal bij de instellingen ala bluetooth, wifi en dat soort zaken. Ik kreeg bij mij ook de boel niet aan de praat...20 min later zag ik ineens een knopje (windows smartphone in mijn geval)
En heel stom: Kijk even of je ergens een menu hebt waar je een internet gateway oid in kunt stellen. Zit meestal bij de instellingen ala bluetooth, wifi en dat soort zaken. Ik kreeg bij mij ook de boel niet aan de praat...20 min later zag ik ineens een knopje (windows smartphone in mijn geval)
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn Meizu M9, ook een telefoon die in Nederland niet officieel ondersteund wordt. Ik heb alle opties toen geprobeerd, en ook zelfs met de computer in de Android logs zitten kijken. Uiteindelijk ben ik maar overgestapt op Hi.
"I don't always test my code, but when I do, I test on production."
neej werkt ook niet
ik heb al contact opgenomen met vodafone hun verwijzen me weer door naar Motorola EU, en hun verwijzen me weer door naar Motorola VS omdat de atrix hier nog niet verkrijgbaar is en in de VS verwijzen ze me weer door naar EU omdat ik uit de EU kom en hun me niet kunnen helpen, ik wordt hier zo moe van
Bel eens naar *#*#4636#*#*Verwijderd schreef op maandag 02 mei 2011 @ 21:03:
neej werkt ook nietik heb al contact opgenomen met vodafone hun verwijzen me weer door naar Motorola EU, en hun verwijzen me weer door naar Motorola VS omdat de atrix hier nog niet verkrijgbaar is en in de VS verwijzen ze me weer door naar EU omdat ik uit de EU kom en hun me niet kunnen helpen, ik wordt hier zo moe van
Dan bij 'Phone Information' staat bij mij onder 'GSM disconnects' iets met DcInactiveState, disconnected with last try at <x>, fail because No Error
Als dat bij jou ook staat dan vrees ik dat je hetzelfde probleem hebt als met de M9 en dan ben ik zeer benieuwd wat de oplossing is, maar tot nu toe is er geen voor zover ik weet.
Begin eens met uit te leggen wat je precies hebt geprobeerd en wat voor resultaat dat oplevert. We verwachten namelijk dat je dit in je topicstart uiteenzet.
Ik heb niet veel resultaat geboektRoD schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 01:43:
Begin eens met uit te leggen wat je precies hebt geprobeerd en wat voor resultaat dat oplevert. We verwachten namelijk dat je dit in je topicstart uiteenzet.
als ik *#*#4636#*#* intoets krijg zie ik dat hij geen verbinding wil maken met het GPRS netwerk en dat is het probleem
maar ik heb vanmiddag me t-mobile sim only binnen gekregen en gues what hij deed het in 1 keer zonder ook maar iets van me instellingen te veranderen
Tot nu toe is alles exact hetzelfde als bij mij.
Ik heb dan wel geen Atrix, maar het lukt me ook niet om verbinding te maken met het Vodafone datanetwerk met mijn Motorola Droid Pro. T-Mobile en KPN werken perfect maar VF lukt gewoon niet. Zelfde error in *#*#4636#*#* als hierboven.
Ben er al weken mee bezig en kom geen stap verder. Heb zelfs een micro-sim geprobeerd maar daarmee ook niks. Er zijn overigens meer mensen die hier last van hebben:
http://www.droidforums.ne...-fail-dg2-global-gsm.html
http://www.droidforums.ne...-no-data-netherlands.html
https://supportforums.motorola.com/message/367319
Hoop dat iemand nog eens een fix vindt want zou graag weer naar Vodafone overstappen
Ben er al weken mee bezig en kom geen stap verder. Heb zelfs een micro-sim geprobeerd maar daarmee ook niks. Er zijn overigens meer mensen die hier last van hebben:
Hoop dat iemand nog eens een fix vindt want zou graag weer naar Vodafone overstappen
same here ik heb liever vodafone maar het leuke is als je vodafone er zelf op wijst dat het probleem toch echt bij hun ligt geven ze de fabrikant de schuldthys schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 21:26:
Ik heb dan wel geen Atrix, maar het lukt me ook niet om verbinding te maken met het Vodafone datanetwerk met mijn Motorola Droid Pro. T-Mobile en KPN werken perfect maar VF lukt gewoon niet. Zelfde error in *#*#4636#*#* als hierboven.
Ik heb gister eens de debug logs van het verbinden met T-Mobile en Vodafone vergeleken en ik moet eerlijk toegeven dat ik ook denk dat het iets in het toestel zelf is waardoor de verbinding niet gemaakt wordt hoor. Op de een of andere vage manier kan hij geen APN vinden terwijl deze toch zeker weten ingesteld staat. Ik denk alleen niet dat we Motorola zover gaan krijgen dat ze dit probleem serieus gaan onderzoeken, en door het ontbreken van de mogelijkheid voor custom roms is dat ook al geen oplossing.Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 22:54:
[...]
same here ik heb liever vodafone maar het leuke is als je vodafone er zelf op wijst dat het probleem toch echt bij hun ligt geven ze de fabrikant de schuld
Ik denk dat Vodafone op hun netwerk iets met de authenticatie doet wat ofwel niet geheel volgens standaard is ofwel gewoon niet veel gebruikt wordt in het buitenland waardoor het niet geïmplementeerd is in veel buitenlandse telefoons, en dat ze fabrikanten van telefoons die ze wel zelf verkopen zo ver krijgen hun firmware daarop aan te passen. Helaas is niks daarvan open dus kun je weinig doen.
Hmm dat denk ik niet eigenlijk. In de radiolog lijkt het of hij nieteens probeert om verbinding te maken omdat hij geen APN kan vinden:
Op mijn T-Mobile SIM ziet dat er een stuk beter uit:05-05 20:54:15.527 1350 1350 D GSM : [GsmDataConnectionTracker] trySetupData2 for type:default due to apnChanged
05-05 20:54:15.527 1350 1350 D GSM : [DSAC DEB] trySetupData2 with mIsPsRestricted=false
05-05 20:54:15.527 1350 1350 D GSM : [GsmDataConnectionTracker] roaming (false), apn enabled(true), mater data enabled(true)
05-05 20:54:15.527 1350 1350 D GSM : [GsmDataConnectionTracker] No APN found
05-05 20:54:15.527 1350 1350 D GSM : [GsmDataConnectionTracker] notifyNoData for type:default
05-05 20:54:15.527 1350 1350 D GSM : [GsmDataConnectionTracker] setState: FAILED for type default, previous state:IDLE
05-05 20:58:25.549 1323 1323 D GSM : [GsmDataConnectionTracker] trySetupData2 for type:default due to simLoaded
05-05 20:58:25.549 1323 1323 D GSM : [DSAC DEB] trySetupData2 with mIsPsRestricted=false
05-05 20:58:25.549 1323 1323 D GSM : [GsmDataConnectionTracker] roaming (false), apn enabled(true), mater data enabled(true)
05-05 20:58:25.549 1323 1323 D GSM : [GsmDataConnectionTracker] Create from allApns : [T-Mobile NL, 39, 20416, internet, null, http://t-mobilemms, 010.010.010.011, 8080, null, -1, default][T-Mobile NL MMS, 40, 20416, mms, null, http://t-mobilemms, 010.010.010.011, 8080, null, -1, mms]
05-05 20:58:25.557 1323 1323 D GSM : [GsmDataConnectionTracker] Setup watingApns : [T-Mobile NL, 39, 20416, internet, null, http://t-mobilemms, 010.010.010.011, 8080, null, -1, default]
05-05 20:58:25.557 1323 1323 D GSM : [GsmDataConnectionTracker] set reason as simLoaded, for type default,current state IDLE
[ Voor 17% gewijzigd door thys op 08-05-2011 16:20 ]
Beetje prutsen, source code browsen en vergelijken met T-Mobile en opeens een H bovenin het balkje
Wat heb je in je apn instelling bij de laatste optie staan 'APN type' ? Conform de Vodafone handleiding en klantenservice had ik dit op 'Internet + MMS' ingesteld. Nu veranderd naar 'default' and that's it!
Wat heb je in je apn instelling bij de laatste optie staan 'APN type' ? Conform de Vodafone handleiding en klantenservice had ik dit op 'Internet + MMS' ingesteld. Nu veranderd naar 'default' and that's it!
Wat zijn nu je complete instellingen dan? Ik had volgens mij alle mogelijkheden geprobeerd en niks werkte...thys schreef op zondag 08 mei 2011 @ 16:20:
Beetje prutsen, source code browsen en vergelijken met T-Mobile en opeens een H bovenin het balkje![]()
<apn carrier="Vodafone-NL"Jeroen schreef op zondag 08 mei 2011 @ 17:37:
[...]
Wat zijn nu je complete instellingen dan? Ik had volgens mij alle mogelijkheden geprobeerd en niks werkte...
mcc="204"
mnc="04"
apn="live.vodafone.com"
user="vodafone"
password="vodafone"
mmsc="http://mmsc.mms.vodafone.nl"
mmsproxy="192.168.251.150"
mmsport="8799"
auth="PAP or CHAP"
type="default"
/>
dus je hebt het nu werkend met vodafone?
Ik heb de data zo ingevuld in mijn settings maar hij maakt nog geen verbinding (Data staat uiteraard aan). Ik heb ook nog velden voor proxy en port, die heb ik leeg gelaten. Waar heb je de APN in die XML-achtige vorm vandaan? Daar kan ik evt ook nog even in graven dan. Heb je verder nog wat nuttige dingen ontdekt bij je zoektocht?thys schreef op zondag 08 mei 2011 @ 17:58:
[...]
<apn carrier="Vodafone-NL"
mcc="204"
mnc="04"
apn="live.vodafone.com"
user="vodafone"
password="vodafone"
mmsc="http://mmsc.mms.vodafone.nl"
mmsproxy="192.168.251.150"
mmsport="8799"
auth="PAP or CHAP"
type="default"
/>
Dat zijn de standaard instellingen voor als je "reset to default" gebruikt, om erbij te komen heb je wel root nodig en dan staan ze in /etc/apns-conf.xml.Jeroen schreef op zondag 08 mei 2011 @ 22:41:
[...]
Ik heb de data zo ingevuld in mijn settings maar hij maakt nog geen verbinding (Data staat uiteraard aan). Ik heb ook nog velden voor proxy en port, die heb ik leeg gelaten. Waar heb je de APN in die XML-achtige vorm vandaan? Daar kan ik evt ook nog even in graven dan. Heb je verder nog wat nuttige dingen ontdekt bij je zoektocht?
Je kunt eens in de radiolog kijken met adb logcat -b radio; misschien dat er bij jou andere errors of iets anders staat waar je wat mee kunt.
probeer eens back to basic dus mms en auth niet invullen
dus alleen
mcc="204"
mnc="04"
apn="live.vodafone.com"
user="vodafone"
password="vodafone"
en vervolgens roaming aanzetten
je kan ook proberen forceren om alleen 2g te gebruiken om te kijken wat hij dan doet?
dus alleen
mcc="204"
mnc="04"
apn="live.vodafone.com"
user="vodafone"
password="vodafone"
en vervolgens roaming aanzetten
je kan ook proberen forceren om alleen 2g te gebruiken om te kijken wat hij dan doet?
Titel: vodafone NL
APN: live.vodafone.com
Proxy: 192.168.251.150
Poort 8799
Gebruiker: vodafone
Wachtwoord: vodafone
Server: LEEG LATEN
MMSC: mmsc.mms.vodafone.nl
Poort: 8799
MCC: Volgens mij moet die al standaard ingevuld zijn op 204
MNC: Volgens mij moet die al standaard ingevuld zijn op 04
Verificatie: PAP
APN-type: LEEG LATEN
Roaming aan of uit maakt niet uit, dat is alleen als je met je SIM niet op je eigen netwerk zit. Zoals bijvoorbeeld in het buitenland, of een Tele2 of Telfort. Die 'roaming' standaard op respectievelijk het T-Mobile en het KPN netwerk. Maar dat is dus niet het geval van Vodafone.
En zodra het profiel gemaakt is, komt het soms voor dat je `m nog moet activeren.
APN: live.vodafone.com
Poort 8799
Gebruiker: vodafone
Wachtwoord: vodafone
Server: LEEG LATEN
MMSC: mmsc.mms.vodafone.nl
Poort: 8799
MCC: Volgens mij moet die al standaard ingevuld zijn op 204
MNC: Volgens mij moet die al standaard ingevuld zijn op 04
Verificatie: PAP
APN-type: LEEG LATEN
Roaming aan of uit maakt niet uit, dat is alleen als je met je SIM niet op je eigen netwerk zit. Zoals bijvoorbeeld in het buitenland, of een Tele2 of Telfort. Die 'roaming' standaard op respectievelijk het T-Mobile en het KPN netwerk. Maar dat is dus niet het geval van Vodafone.
En zodra het profiel gemaakt is, komt het soms voor dat je `m nog moet activeren.
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
Ik weet dat roaming niet moet uitmaken, maar het profiel moet ook gewoon werken....
Ik vroeg me af of de optie van invloed is op de modem settings.
Probeer anders eens eerst een mms te versturen, vroeger moest dat bij vodafone voordat je mms kon ontvangen.
Ik vroeg me af of de optie van invloed is op de modem settings.
Probeer anders eens eerst een mms te versturen, vroeger moest dat bij vodafone voordat je mms kon ontvangen.
Ik neem aan dat de laatste instellingen die genoemd zijn werken. Of nog beter, zijn er atrix gebruikers die vodafone gebruiken?
Ik sta op het punt om een Atrix te bestellen maar mijn vodafone abbo loopt nog een jaar dus overstappen is geen optie.
Ik sta op het punt om een Atrix te bestellen maar mijn vodafone abbo loopt nog een jaar dus overstappen is geen optie.
Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.
Niemand die hier een atrix heeft met vodafone?
Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.
Mocht iemand nog op zoek zijn naar een oplossing kun je dan eens kijken of het bestand /system/etc/ppp/peers/pppd-ril.options bestaat en de inhoud ervan hier posten?
Ik zal zo even kijken hoe het met dat bestand zit.
Vandaag m'n Atrix binnen gekregen, eigenlijk de hele middag op WiFi geteerd, maar toen ik net naar buiten ging zag 'k dat hij niet automatisch overschakelde op 3G. Daarnet nog even naar 1200 gebeld om een smsje met instellingen op te vragen; die heb ik ontvangen en geinstalleerd, vervolgens zag ik heel even het 3G logo'tje verschijnen, maar die verdween ook weer meteen en nu doet ie het alsnog niet.
Overigens kreeg ik een paar accespoints toegestuurd, en stelde hij automatisch 'ISPGPRS' voor internet, maar als ik daar nu op klik zijn bijna alle velden leeg, en onder APN staatn alleen 'internet'.
Heeft iemand anders het inmiddels aan de praat gekregen, en zoja, met welke instellingen?
Vandaag m'n Atrix binnen gekregen, eigenlijk de hele middag op WiFi geteerd, maar toen ik net naar buiten ging zag 'k dat hij niet automatisch overschakelde op 3G. Daarnet nog even naar 1200 gebeld om een smsje met instellingen op te vragen; die heb ik ontvangen en geinstalleerd, vervolgens zag ik heel even het 3G logo'tje verschijnen, maar die verdween ook weer meteen en nu doet ie het alsnog niet.
Overigens kreeg ik een paar accespoints toegestuurd, en stelde hij automatisch 'ISPGPRS' voor internet, maar als ik daar nu op klik zijn bijna alle velden leeg, en onder APN staatn alleen 'internet'.
Heeft iemand anders het inmiddels aan de praat gekregen, en zoja, met welke instellingen?
Dit staat er in pppd-ril.options:
nodetach
debug
noauth
defaultroute
usepeerdns
connect-delay 1000
# Don't remove the user/password lines. They are required to make PPPD authenticate itself with
# the BP when doing Simple IP (SIP). The BP will replace the user/password strings with the correct
# values when authenticating to the network-side PPP peer.
user NotUsed@nobody.com
password NotUsed
crtscts
lcp-echo-failure 0
lcp-echo-interval 0
ipcp-max-configure 30
ipcp-max-failure 30
ipcp-max-terminate 10
novj
linkname ril
--
Overigens, net met de Vodafone helpdesk gebeld, deze medewerker vertelde dat ze het toestel niet kunnen ondersteunen vanwege hard/software issues in het toestel zelf, ze zouden nog aan het testen zijn, maar op dit moment was er eigenlijk niks wat ik eraan kon doen, behalve wachten.
Nu rijst natuurlijk de grote vraag, is er al iemand die een atrix werkend heeft gekregen met Vodafone internet?
nodetach
debug
noauth
defaultroute
usepeerdns
connect-delay 1000
# Don't remove the user/password lines. They are required to make PPPD authenticate itself with
# the BP when doing Simple IP (SIP). The BP will replace the user/password strings with the correct
# values when authenticating to the network-side PPP peer.
user NotUsed@nobody.com
password NotUsed
crtscts
lcp-echo-failure 0
lcp-echo-interval 0
ipcp-max-configure 30
ipcp-max-failure 30
ipcp-max-terminate 10
novj
linkname ril
--
Overigens, net met de Vodafone helpdesk gebeld, deze medewerker vertelde dat ze het toestel niet kunnen ondersteunen vanwege hard/software issues in het toestel zelf, ze zouden nog aan het testen zijn, maar op dit moment was er eigenlijk niks wat ik eraan kon doen, behalve wachten.
Nu rijst natuurlijk de grote vraag, is er al iemand die een atrix werkend heeft gekregen met Vodafone internet?
[ Voor 27% gewijzigd door SolidD op 30-07-2011 13:06 ]
Hoi,SolidD schreef op zaterdag 30 juli 2011 @ 12:59:
Dit staat er in pppd-ril.options:
Probeer dit eens te veranderen:
code:
1
2
| user NotUsed@nobody.com password NotUsed |
In:
code:
1
2
| user vodafone password vodafone |
Wel zorgen dat je APN goed staat ingesteld, en je hebt er root voor nodig
Haha, nice! You're quite the genius! Dit werkt dus gewoon!
Verbinding met de Vodafone Live APN zonder problemen
. Snelheid lijkt prima in orde, ah, ik ben blij.
Typisch dat ze dit blijkbaar bij Vodafone zelf niet kunnen fixen/achterhalen eigenlijk, mislukte authenticatie moet toch niet zo moeilijk zijn om op te sporen lijkt me. Anyway, super bedankt, nu maar even een mail maken naar de webshop dat ze toch niet m'n contract hoeven annuleren
.
Verbinding met de Vodafone Live APN zonder problemen
Typisch dat ze dit blijkbaar bij Vodafone zelf niet kunnen fixen/achterhalen eigenlijk, mislukte authenticatie moet toch niet zo moeilijk zijn om op te sporen lijkt me. Anyway, super bedankt, nu maar even een mail maken naar de webshop dat ze toch niet m'n contract hoeven annuleren
Ah mooi! Dan zal dat de oplossing zijn voor alle Motorola toestellen die problemen hebben met Vodafone. Heb zelf dus geen Atrix maar een Droid Pro maar dus wel hetzelfde probleem. Heb er aardig wat tijd in moeten stoppen voordat ik hier achter was. Achteraf is het best logisch, Vodafone is volgens mij de enige provider in Nederland waar je een username/password op moet geven in de APN instellingen vandaar dat het voor andere providers wel normaal werkt.
Mijn vriendin heeft een Atrix 4G tweedehands gekocht, voor gebruik op het Vodafone netwerk ... De hier genoemde 'hack' van /system/etc/ppp/peers/pppd-ril.options werkt niet. Ik vermoed dat dat komt omdat de vorige eigenaar CM9 op de telefoon geinstalleerd heeft.
Ik kan nergens een rom vinden waarmee umts (na evt aanpassing) wel werkt. Kan iemand mij vertellen waar ik een rom kan vinden waarmee umts op het vodafone netwerk met de Atrix 4G wel werkt?
Ik kan nergens een rom vinden waarmee umts (na evt aanpassing) wel werkt. Kan iemand mij vertellen waar ik een rom kan vinden waarmee umts op het vodafone netwerk met de Atrix 4G wel werkt?
Het ligt niet aan de rom maar aan vodafone.Tropos schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 00:36:
Mijn vriendin heeft een Atrix 4G tweedehands gekocht, voor gebruik op het Vodafone netwerk ... De hier genoemde 'hack' van /system/etc/ppp/peers/pppd-ril.options werkt niet. Ik vermoed dat dat komt omdat de vorige eigenaar CM9 op de telefoon geinstalleerd heeft.
Je zegt dat je de aanpassing hebt gedaan op pppd-ril.options maar heb je ook toegang tot het business netwerk?
Euh, dat heeft ze nog niet apart aangevraagd, niet dus. Je bedoelt met business netwerk, office.vodafone.nl? Ik zie hier in het topic niet langskomen dat het APN naar office.vodafone.nl moet wijzen ipv live.vodafone.com. Ik ben confuus.it0 schreef op vrijdag 10 augustus 2012 @ 23:45:
[...]
Het ligt niet aan de rom maar aan vodafone.
Je zegt dat je de aanpassing hebt gedaan op pppd-ril.options maar heb je ook toegang tot het business netwerk?
Het blijkt toch wel aan de ROM te liggen. Dit bericht is om eventuele mede-tweakers in hetzelfde schuitje op weg te helpen. Uiteindelijk heb ik een zogenoemde 'fruitcake' geinstalleerd. Met deze fruitcake (AT&T 2.3.6) werkt de in dit topic genoemde hack wel. Omdat het een AT&T ROM is, werkt de mobile hotspot functie niet. Als iemand nog een Europese fruitcake bij de hand heeft, hou ik me daarvoor aanbevolen.
Pagina: 1