Toon posts:

Celeron 566 FCPGA op een BP6?

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Past een Celeron 566 FCPGA op een BP6?
Op de intel website staat dat ie in een socket 370 past, maar die P3's zijn toch ook FCPGA en die passen weer niet.

Verwijderd

Met een convertor kan het wel, maar niet SMP.

Verwijderd

Passen in principe niet; is FC-PPGA. Alleen met toekomstige Powerleap Neo S370 zal het mogelijk moeten zijn. Bijft al met al nog steeds niet duidelijk.

Greetinz

Newt

Verwijderd

Waarom zou je in hemelsnaam zo'n hoop geld willen neertellen voor een 566, als je voor bijna voor niks een leuke (loeisnelle) C500A kunt hebben?

M'n BP6'je draait leuk op 2 * 500@672, en echt van plan om over te schakelen ben ik niet ..

Verwijderd

500@672? Met Luchtkoeling?
Uit welke week komen je CPU's?
De meeste hebben een top tussen de 550-600MHz

Verwijderd

Heb je je cache uitstaan ofzo? Ik geloof dat dat meestal de beperkende factor is.

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

op de BP6 passen ze prima. Ook de FC-PGA P3's passen perfekt. geen probleem. Ze doen het echter alleen niet :). Daarvoor moet je een NEO Powerleap convertor hebben. Intel heeft bedacht dat het handiger is om een paar pinnetjes om te draaien, zodat iedereen (in principe) weer een nieuw mobo nodig heeft, waarop dan weer die brakke chipset-zooi van Intel zit. Dat is de enige manier om van de voorraad Intel Chipsets af te geraken.

De Celly-2's doen geen SMP, de huidige FC-PGA P3's ook niet, maar de toekomstige FC-PGA P3's zouden wel moeten kunnen SMP-en (=dual processor capable)

Verwijderd

Ik heb pas nog contact gehad met mijn contact persoon van Powerleap. Ze konden nog geen uitspraken doen over de levertijd.
Als ze er zijn; dan komen de absoluut in ons assortiment..

Greetinz
Newt

Verwijderd

Topicstarter
...tja, dus voorlopig moet ik het maar doen met 2x366@550.
Als ik meer rekenkracht wil hebben ben ik dus aangewezen op nieuwere P3's met 2 converters?

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Correct. Maar heb je nu aan dual 550 niet genoeg? Je kan ook nog 500's nemen of zo, en die op 570 zetten, of 400's, doen meestal ook wel 570.
Of gewoon wachten tot de p3's een beetje aangenaam in prijs worden.
Pagina: 1