• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:17

CoronelHimself

Division Brabant

Topicstarter
Bij mijn nieuwe PC krijg ik maar geen beeld, ondanks dat ik onderstaande heb gedaan. Ik krijg ook geen piepjes, de enige manier dat ik tot nu toe piepjes krijg is als ik het geheugen volledig verwijder. Volgens deze link, zou dit moederbord moeten piepen anders zal ik RMA moeten aanvragen. Maar ik wil natuurlijk wel zeker weten dat het moederbord het probleem is.
  • Videokaart getest in andere PC.
  • Andere videokaart (GF9400).
  • Alle overige componenten verwijderd.
  • Voedingskabels dubbel gecontroleerd.
  • Voeding gecontroleerd.
  • Afstandhouders moederbord gecontroleerd.
  • Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doorlopen.
  • Alle mogelijke geheugenconfiguraties geprobeerd (geen piep).
  • CMOS clear d.m.v. jumper en batterij verwijderen.
  • Moederbord getest buiten de kast.
  • Monitor en DVI/VGA kabel zijn getest.
Ik kan helaas de processor en het geheugen niet testen, maar beiden staan wel op de lijst met goedgekeurde componenten. Maar volgens de link zou het moederbord moeten gaan piepen als er iets mis mee is. Alle ventilatoren gaan gewoon aan. Misschien dat iemand nog een idee heeft.

Seasonic S12II, 520Watt, ATX
WD Caviar Black 750GB 7200rpm 64MB SATA 3
Intel Core i5-2500, 3,3GHz, 6MB, HD2000, S1155
Asus P8H61 PLUS (B3), S1155, H61, 2xDDR3, ATX
Asus Radeon HD 5770, 1GB, CUCore
Kingston ValueRam 4GB (2x2GB) DDR3 1333MHz CL9

Steam - PTR83

Verwijderd

Je geeft aan dat je de videokaart in een andere pc hebt getest, maar stond deze pc aangesloten op het zelfde scherm, met de zelfde kabel? ('t kan zijn dat je gewoon te moeilijk denkt natuurlijk).

Ik neem aan dat je dus ook nog niet zo ver bent gekomen dat je Windows kon installeren.

EDIT: Wat zijn de specs van die pc waar je op hebt getest?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2011 16:39 ]

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:36
Heb je gekeken of er een speaker opzit? bij sommige moederborden moet je er zelf nog een speakertje opzetten d.m.v. een header.

Verwijderd

@naarden 4ever
CoronelHimself schreef op donderdag 28 april 2011 @ 16:16:
de enige manier dat ik tot nu toe piepjes krijg is als ik het geheugen volledig verwijder.
Hij krijgt dus wel piepjes.

• CoronelHimself
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:17

CoronelHimself

Division Brabant

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 16:38:
Je geeft aan dat je de videokaart in een andere pc hebt getest, maar stond deze pc aangesloten op het zelfde scherm, met de zelfde kabel? ('t kan zijn dat je gewoon te moeilijk denkt natuurlijk).

Ik neem aan dat je dus ook nog niet zo ver bent gekomen dat je Windows kon installeren.

EDIT: Wat zijn de specs van die pc waar je op hebt getest?
De monitor en de kabels (DVI & VGA) zijn uiteraard al lang getest.

Maar ik ben er niet zeker van dat het moederbord kapot is, omdat hij dus wel piept als er geen geheugen in zit. Of heeft dat niks met elkaar te maken?

Steam - PTR83

Verwijderd

Die kabels vroeg ik eigenlijk alleen omdat ik zelf instaat ben dat soort dingen over te slaan:P

Er zit volgens mij geen onboard graka op je mobo, in dat geval zou je pc namelijk ook moeten piepen als je je graka uit je pc haalt.

Wanneer je je pc aan zet hoor je 1 korte piep te krijgen, dit zou betekenen dat alle hardware werkt.

• thechib12
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-02 16:48
Je zal het niet verwachten, maar het ligt waarschijnlijk aan je voeding!
heb ik ook een keer gehad, pc viel uit tijdens gamen, kreeg geen beeld meer.

Andere GPU gepakt, deed het nog steeds niet.
Ik was er heftig van overtuigt dat het mijn mobo was, dus gelijk een Asus Sabertooth en i7-950 en 6GB ocz ram gekocht(wilde ik toch nog hebben),

Maar ik kreeg nog steeds geen beeld, andere voeding gecheckt, gelijk beeld.

Dus probeer je voeding ff in een andere pc, of zet een andere voeding in je pc.
Pagina: 1