Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

SPDIF van PC naar Cinemaset werkt niet, graag hulp!

Pagina: 1
Acties:

• FreesixNL
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-09-2019
Beste tweakerts!

Ik heb jullie hulp nodig. Ik heb al dagen lang een cinema setje mooi opgesteld staan alleen wil ik audio vanaf mijn pc door sturen naar mijn cinema setje (JVC RX-E5S). Even ter informatie: Ik gebruik de moederbord: Asus M4A89TD PRO).

Nou ben ik dus even een optische SPDIF kabeltje gaan halen bij de lokale elektronica boer en heb deze aangesloten op de SPDIF out van mijn moederbord en op de Digital IN (2 video) van de cinemaset. Zodra ik de kabel heb aangesloten op me pc zie ik dat de kabel een rood lampje geeft aan de andere kant. Na het inpluggen in de cinemaset zet ik deze op de juiste kanaal waarin ik de kabel heb ingeplugd (VIDEO). Echter krijg ik dus geen geluid... Ik heb al een aantal forums doorgelezen en geprobeerd maar ben er dus niet uitgekomen. Vandaar dat ik hier het dus even aan de experts vraag op tweakers.net!

Zou iemand mij hiermee kunnen helpen? Zou namelijk erg fijn zijn om het geluid te kunnen horen via mijn cinema setje! :D

Alvast mijn dank!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:11
vrij lastig..... post eens het type homecinema set. excuus moet leren lezen, komt door teveel taart ;)Daarnaast moet je ook in windows (7 neem ik aan, dit vermeld je namelijk niet) aangeven dat je de digitale output wil gebruiken....

In windows 7 rechtermuis op het geluidsicoontje--> afspeelapparaten. Daar kiezen voor digitale uitvoer of spdif of iets anders wat er op lijkt...

Daarnaast ook even posten wat je zelf al hebt ondernomen... scheelt weer een hoop loze ideeen ;)

[ Voor 46% gewijzigd door muppet99 op 28-04-2011 16:03 ]

Carpe Diem

Verwijderd

En heb je in de software ook de SPDIF uitgang aangezet??

Verwijderd

Heb je al gekeken bij "geluid" opties > bron en hier SPDIF geselecteerd? anders gaat het niet werken!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2011 16:02 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-11 18:31

FeaR

In GoT we trust

muppet99 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 15:58:
vrij lastig..... post eens het type homecinema set.
Staat toch gewoon in de TS? Is een JVC RX-E5S, welke inderdaad over een optische ingang beschikt. Dus het zou moeten werken vanaf die kant. Dus grote kans dat het probleem inderdaad bij de bron ligt.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• FreesixNL
Alvast bedankt voor de vlotte racties! Ik heb inderdaad het één en ander al ondernomen, mijn excuus voor het te weinig geven van informatie.

- Ik heb inderdaad Windows 7 (64bit)
- Ik heb de driver van de audio ge-update met de nieuwste driver (hierbij was geen software geinstalleerd)
Dus ik heb bij deze ook niks kunnen instellen verder qua het aanzetten van de s/pdif.
- Bij Geluid heb ik alle afspeel apparaten uitgeschakeld behalve de: Digitaale audio (S/PDIF), Waarvan ik er twee zie staan.
- Voor de rest heb ik muziek aan laten staan en een beetje gevarieerd tussen de twee s/pdif apparaten die er staan.

Nog enige ideetjes? :)

EDIT:
- Ik heb de software van de moederbord ook geinstalleerd na de laatste versie van de driver zelf. Ook hierin heb ik gekeken naar de S/pdif maar hier zie ik niet zo snel staan dat ik het kan aanzetten. Wel heb ik de S/pdif als standaard apparaat ingesteld. Zonder succes.

[ Voor 17% gewijzigd door FreesixNL op 28-04-2011 16:22 ]

• FreesixNL
Ondertussen heb ik eens gekeken om hem aan te sluiten met een 3.5 jack die loopt in een twee tulp van wit en rood. Dit werkte wel (deze wordt dan als luidspreker weergegeven bij de afspeelapparaten in de eigenschappen van geluid. Echter kreeg ik dan alleen van rechts voor en links voor geluid, de boxen achter gaven HELEMAAL geen geluid (ik heb gehoord dat dit hoort bij deze aansluiting) Echter is mijn vraag dus nog wel waarom het kan dat hij hem niet via de optische S/PDIF kabeltje pakt. Want zodra dit kan zullen alle boxen het gaan doen (volgens de lokale elektro boer hier).

- Ik heb zowel de driver als de software van de audio geupdate naar de laatste versie.
- De optische S/PDIF kabel geeft gewoon licht dus die moet goed werken.
- Ik ben alle inputs afgegaan (al muziek spelende) om er zeker van te zijn dat ik niet in de verkeerde input zit.
(ook nagekeken op de achterkant van de cinema set)
- Zodra ik de optische S/PDIF kabel erin had zitten heb ik allebei (Realtek digital output & Realtek digital output (optical) geprobeerd om als standaard audio apparaat te zetten en te testen. Ook hierbij hoorde ik niks)
- Ook heb ik geprobeerd om de muziek te horen d.m.v. tulp aansluiting met de optische kabel beide in de pc en in de cinema set te hebben. Ook dit hielp niet. Ook is mij verteld dat dit niet hoeft omdat de optische kabel alles op zou moeten pakken.

Enige ideetjes die mij opweg kunnen helpen? Hulp zou ik heel erg kunnen gebruiken omdat ik dit aan de praat wil hebben :(

Alvast bedankt!

Verwijderd

Welke geluidskaart gebruik je eigelijk is dat onboard of een add-in kaarrt? zorg ervoor dat als je een add-in kaart hebt dat de onboard in de BIOS is uitgeschakeld. Kijk ook of de versterker bv de bitrate aankan dit kan 48/96 bits zijn en dit moet overeenkomen met wat de versterker aankan..

• FreesixNL
Ik heb geen add-in kaart, Is gewoon een onboard die op het moederbord zit. Hij ondersteund S/PDIF, zoals mijn cinemaset dat ook doet.. Wel kan ik nog even kijken naar de bios. Ik weet alleen niet zo goed wat je met birate bedoeld?

• FreesixNL
Oke.. Na enige tijd mee bezig te zijn geweest is het opgelost! De cinemaset had een foute codec geselecteerd waardoor ik niks kreeg. Goed ingesteld en gelijk geluid! Topper!

Bedankt voor de hulp dusver ;)
Pagina: 1