Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

asus-k53sv-sx174v of samsung-r540-ja06 met snelle SSD?

Pagina: 1
Acties:
  • 226 views

• doornjoostje
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik heb een vraagje, wat zou een snellere laptop opleveren:
pricewatch: Asus K53SV-SX174V

OF

pricewatch: Samsung R540-JA06 met pricewatch: OCZ Vertex 2 SATA II 3.5" SSD 120GB (of een andere SSD)?
Ik neem aan dat er geen SATA-600 in de samsung zit?

Graag jullie mening.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Natuurlijk appels en peren vergelijken. In de basis zijn de genoemde laptops al dusdanig verschilllend in CPU & GPU, dat het vervangen van de HDD in de Samsung amper nog vergelijkingsmateriaal oplevert.

Verder mis is wat je er zelf over dacht of hebt uitgezocht, waarom je de vraag stelt en welke onderdelen van de vraag je niet zelf kon beantwoorden op basis van de sticky's / FAQs hier op GoT?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• doornjoostje
Wat ik gedaan heb, is van alle laptops tot 525 euro met 500 GB HDD en 4 GB geheugen gekeken welke processors en GPUs de hoogste score kregen.

Daar kwam de Samsung R540-JA06 uit.

Daarnaast heb ik gekeken naar een i7 met een hoge score, daarbij kwam ik uit op de Asus K53SV-SX174V.

Eigenlijk is mijn vraag, is het beter om 200 á 250 euro in een snelle i7 te steken, of is het beter om een SSD te kopen. Dat kan ik nergens terug vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door doornjoostje op 28-04-2011 14:16 ]

• MAX3400

MAX3400

*LET OP* - Wat moet ik kopen
Best Buy Guide overzichtstopic

Meer dan voldoende motivatie om te kijken wat je wil, kan, moet, mag met je geld en de componenten die genoemd worden... ;)

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

doornjoostje schreef op donderdag 28 april 2011 @ 14:15:
Wat ik gedaan heb, is van alle laptops tot 525 euro met 500 GB HDD en 4 GB geheugen gekeken welke processors en GPUs de hoogste score kregen.

Daar kwam de Samsung R540-JA06 uit.

Daarnaast heb ik gekeken naar een i7 met een hoge score, daarbij kwam ik uit op de Asus K53SV-SX174V.

Eigenlijk is mijn vraag, is het beter om 200 á 250 euro in een snelle i7 te steken, of is het beter om een SSD te kopen. Dat kan ik nergens terug vinden.
Ligt eraan of je een snellere processor nodig hebt of een snellere hardeschijf? De informatie is niet echt veel waar we ons advies op kunnen baseren.

offtopic:
[quote]doornjoostje schreef op donderdag 28 april 2011 @ 14:04:
Ik neem aan dat er geen SATA-600 in de samsung zit?
[/quote]
Een oud spreekwoord: Meten is weten (niet helemaal hetzelfde maar : zoeken is weten ;)

Self reflection is the school of wisdom

• doornjoostje
Als ik 200 á 250 euro extra wil uitgeven, kan ik het dan beter uitgeven aan:
Intel Core i7 2630QM (t.o.v een Intel Core i5 480M)
of
OCZ Vertex 2 SATA II 3.5" SSD 120GB (tov 500GB 7200 rpm)

• MAX3400

MAX3400

Lees nou even (ter info, meestal is tekst met een underline een klikbare link, net als in mijn eerdere posts).

Iedereen die namelijk hier komt reageren en 250 Euro "ergens" moet besteden, kan met een ander antwoord komen en ben je nog niet geholpen.

[ Voor 17% gewijzigd door MAX3400 op 28-04-2011 14:40 ]

• doornjoostje
MAX3400 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 14:40:
Lees nou even (ter info, meestal is tekst met een underline een klikbare link, net als in mijn eerdere posts).

Iedereen die namelijk hier komt reageren en 250 Euro "ergens" moet besteden, kan met een ander antwoord komen en ben je nog niet geholpen.
Ik heb het gelezen.
Ik had beter eerst even zelf kunnen zoeken.

Wat er na wat ge-google uitkomt:
Heb veel power nodig koop dan een snellere CPU. Hele zware programma's e.d.

Heb je meer aan sneller opstarten, sneller uit standby, sneller openen e.d. dan een SSD.

• MAX3400

MAX3400

En dan wordt de vraag weer aan jezelf gesteld: ga ik 380GB aan dataopslag inleveren voor snellere prestaties van het opslagdevice waardoor de machine sneller opstart, minder lang doet over programma's openen etc? Of ga ik voor een dikke CPU die over 2 of 3 jaar nog net iets beter presteert dan de concurrent die ik nu kan kopen? En neem in je beslissing dan accu-duur, warmte, gewicht, etc. mee.

Ik kan namelijk nog steeds niet opmaken waarom je een laptop wil kopen, wat je ermee gaat doen, waarom je twijfelt over de genoemde modellen/opties en waar je dus onze hulp voor nodig hebt.

Dat hele SSD-verhaal is leuk (heb zelf ook in mijn desktop) maar ga je dat nou echt merken op een laptop? Powersaving? Welke handelingen? Zelfde geldt voor een dikke CPU; ga je dat merken in dagelijks gebruik?

Maar je leest helaas nog steeds langs de regels heen; beide laptops zijn "uit de doos" al niet echt te vergelijken op bepaalde punten, desondanks focus je je op een klein gedeelte van de specs.

[ Voor 25% gewijzigd door MAX3400 op 28-04-2011 15:23 ]

• doornjoostje
De laptop zal veel vanaf een bureau gebruikt worden. Dus snelheid is belangrijker als mobiliteit.
Verder zal er niet veel op gegamed worden, maar meer voor het dagelijks office gebruik zeg maar.
Af en toe een wat zwaardere applicatie.

Wat doe je dan, koop je een laptop van 400 euro en over 3 jaar weer een nieuwe?
Een van 600 á 700 en dat hij dan 5 jaar meegaat, of je gaat helemaal los voor 1000 euro en dan gaat hij 7 jaar mee.

Als je naar de kosten per jaar bekijkt maakt het eigenlijk niet zoveel uit.
Misschien is het dan wel verstandiger om een relatief goedkope laptop te kopen en dan om de paar jaar een nieuwe.

• MAX3400

MAX3400

Denk maar even mee...

Niet mobiel? Heb je dan liever niet meer opslag op een iets zwaardere HDD, een betere GPU voor het weergeven van je beeld en mogelijk afspelen van HD-materiaal en bij tijd en wijle betere prestaties in een spelletje en een zwaardere CPU die voldoende accuraat reageert dan de "iets mindere" concurrent? Dat, samen met USB3-aansluitingen, zouden in mijn ogen (maar dat is dus mijn keuze als ik een laptop op mijn bureau zou laten staan), de Asus rechtvaardigen.

Maar wat ik al zei; zoveel mensen, zoveel meningen en ongetwijfeld zijn er op GoT tientallen die liever de Samsung en de SSD kopen...

Verwijderd

MAX3400 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 15:39:
Maar wat ik al zei; zoveel mensen, zoveel meningen en ongetwijfeld zijn er op GoT tientallen die liever de Samsung en de SSD kopen...
Ik zou liever de goedkoopste met een leuk scherm kopen :P

Maar lees in het vervolg de *LET OP* - Wat moet ik kopen door voordat je een topic opent. Daar staat duidelijk in dat dergelijke topics niet zijn toegestaan. Ik verwijs je door naar een van de NBBG topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.