Toon posts:

Probleem met Sndblstr Live! Platinum

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een cassetedeck aansluiten op de tulpstekkeringang (op de live-drive), dit zodat ik een cdŽtje kan maken van een door mijn opgenomen oefensessie van mijn bandje.

Echter geen krijg ik geen geluid! Bij verschillende programmas heb ik heb geprobeerd. Ik heb alle bijgeleverde software geinstalleerd, de optische uitgang van de live-drive werkt. Dus er is iets mis... Maar wat? Helup!

• Skeleton353
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

Misschien een domme reactie, maar staan bij je mixer-settings alle kanalen open ?
Heb je ook niets op 'mute' gezet ? :7

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik heb dat allemaal gechecked maar aan de instellingen is niets mis. Er komt gewoon geen signaal binnen.

Niemand die dit probleem kent?

• Skeleton353
  • Laatst online: 11-01-2020

Skeleton353

Ik herken mezelf niet meer ...

Ok, dan iets anders proberen :)
ben je zeker dat je aan je cassette-deck de 'OUT' gebruikt (en niet de 'IN').
En ben je ook zeker dat je je 'IN' gebruikt op je Sb-live kaart. (en niet de 'OUT')
Ik zou echt niet meer weten wat het anders kan zijn :'(
Als dit nog niet werkt is ofwel :
1 : de 'OUT' van je cassette-deck stuk
2 : de 'IN' van je SB-live stuk
3 : de kabels stuk ? hmm ...strange

Maar ik denk dat je je stekkers verkeerd steek (misschien heb je het wel in de MIC ingang van je SB-live gestoken ?

Asus Cusl2-c - Intel P3-800 Mhz - 512 Mb Ram - Asus V7700 (Ge-force 2 GTS) - Plextor 40/12/40A CD-writer - SB-audigy - 2x40 Gb HD - Cambridge FPS-1000 Speakers - IIYAMA AS4611UT LCD Monitor - MS Optical Wheel Mouse - Windows XP Professional (Engels)

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik heb het net ook ff geprobeerd.... (ik draai trouwens w2k) maar ook ik krijg ze niet aan de praat.... (die tulp-in dus....)
ik heb overigens een cd-speler gebruikt.. maar who cares... dat mag niets uitmaken (hoewel dat met een platenspeler wel het geval kan zijn)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 18 maart 2001 18:56 schreef skeletonman het volgende:
Ok, dan iets anders proberen :)
ben je zeker dat je aan je cassette-deck de 'OUT' gebruikt (en niet de 'IN').
En ben je ook zeker dat je je 'IN' gebruikt op je Sb-live kaart. (en niet de 'OUT')
Ik zou echt niet meer weten wat het anders kan zijn :'(
Als dit nog niet werkt is ofwel :
1 : de 'OUT' van je cassette-deck stuk
2 : de 'IN' van je SB-live stuk
3 : de kabels stuk ? hmm ...strange

Maar ik denk dat je je stekkers verkeerd steek (misschien heb je het wel in de MIC ingang van je SB-live gestoken ?
Ik heb de stekkers er in de goede ingang gestopt. En ik ben er zeker van dat er niets mis is met de uitgang van het cassetedeck. Kabeltje is ook goed. Maar of dus dan mijn live drive kapot is??

Het blijkt dus uit de reply hierboven dat er nog iemand is met dit probleem. Zijn er nog meer live drive gebruikers met dit probleem?

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Kep hetzelfde gedaan als wfvn.... Ik hoor ook niks:?

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Mmmmhh... Niet goed gekeken dus...:)
Bij Afspeelregeling staat onder SPDIF in/Aux2 een knopje Advanced. Daar staat dus Inschakelen Aux2 default op uit..... :(

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Evil-B
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-04-2023
Met surround-Mixer de "REC" op SPDIF-In\auxiliary2 zetten. Opname niveau omhoog zetten, en je zou op moeten kunnen nemen. Kijk verder of je de digitale kanalen in of uitgeschakeld hebt. Ik heb al meerdere malen via deze poorten opgenomen en het zou gewoon meoten werken. Anawayz....good luck!

• CV_SmileY
  • Laatst online: 19-08 10:21

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

(jarig!)
Erm,

Nu we het toch over die LIVE drive hebben,
er komt bij mij geen geluid uit mijn koptelefoon uitgang :'(
Weet iemand hier een oplossing voor?

Gr:):)tZZ

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op zondag 18 maart 2001 23:49 schreef CV_SmileY het volgende:
Erm,

Nu we het toch over die LIVE drive hebben,
er komt bij mij geen geluid uit mijn koptelefoon uitgang :'(
Weet iemand hier een oplossing voor?

Gr:):)tZZ
Moet je de win2k drivers eroverheen kopieren... Klinkt gek, maar die drivers voor winME en win98 zijn brak. Ik had de helpdesk uit uiterste nood maar gebeld en daar gaven ze volmondig toe dat er een fout zit in het filetje dat dit aan moet sturen. Ik weet alleen effe niet meer welke het was, maar het was een *.dll bestandje met mix erin ofzo...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• AaroN
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

thnx, dat probleem heb ik ook :S
bij mij komt er ook geen geluid uit de koptelefoon uitgang en dat is toch wel mindere, ik heb trouwens de laatste drivers voor win ME..
Ik zal dus gauw de drivers voor win2k installeren >:)

JayGTeam (213177)

Verwijderd

Topicstarter
Is met het installeren van Win2k drivers ook mijn probleem opgelost?

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 19 maart 2001 01:02 schreef Grrrrrene het volgende:

[..]

Moet je de win2k drivers eroverheen kopieren... Klinkt gek, maar die drivers voor winME en win98 zijn brak. Ik had de helpdesk uit uiterste nood maar gebeld en daar gaven ze volmondig toe dat er een fout zit in het filetje dat dit aan moet sturen. Ik weet alleen effe niet meer welke het was, maar het was een *.dll bestandje met mix erin ofzo...
okee... ff het exacte bestand:
sblfx.dll van NT4-subdirectory (van de cd) kopieren naar c:\windows\system

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 19 maart 2001 15:25 schreef TheGladiator het volgende:
Is met het installeren van Win2k drivers ook mijn probleem opgelost?
dat lijkt me niet... ik draai w2k en heb dus ook de w2k-drivers geïnstalleerd..... zelfde probleem...

Verwijderd

Topicstarter
Echt slecht van Creative, koop je het topmodel en dan werkt het niet eens..... :(

Ongeloofelijk!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 19 maart 2001 17:40 schreef TheGladiator het volgende:
Echt slecht van Creative, koop je het topmodel en dan werkt het niet eens..... :(

Ongeloofelijk!
Jah... echt niet netjes... voor win98 foute drivers in de subdirectory... en dan dit ook nog eens...

ik heb het in ieder geval al WEL aan de praat gehad met die Line-in met die 5 mm Jackplug.... (waar je de de microfoon ook in kunt proppen dus...)
Pagina: 1