[C#] Listview paint problemen via Citrix sessies

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominion99
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-08 00:37
Ik heb een probleem met een listview waarin regels staan.

De applicatie heeft een overzicht waarin "taken" staan, deze taken worden uitgevoerd door een windows service onder water. Het overzicht geeft "realtime" de status van de taak weer. Deze informatie wordt gevraagd aan de windows service. Dit werkt allemaal prima. De code die de informatie opvraagt draait in een timer die om de 2 seconde informatie van de betreffende regels bijwerkt.

Het is zo geschreven dat hij enkel een veld van een listview item bijwerkt en dus niet alle regels verwijderen en opnieuw toevoegen.

Tot zover de werking van de applicatie. Het werkt prima op allerlei systemen (winXp, Win7, Win2003 Win2008 etc) Echter onlangs ben ik bij een klant tegen een probleem aangelopen.

Situatie is als volgt:
We loggen in via ons kantoor, naar een Citrix sessie (productie). Vanuit die Citrix sessie starten we een nieuwe Citrix sessie(Acceptatie) en vanuit die sessie een RDP client om uiteindelijk te belanden op de betreffende server.

Als ik op die server het overzicht bekijk dan wordt de informatie niet bijgewerkt en alles wat ik over de listview heen sleep aan vensters blijven staan. De listview wordt niet opnieuw "getekend" lijkt het wel.

Als ik via de productie citrix sessie een RDP sessie open na een server dan werkt het zonder problemen.

Het probleem doet zich dus nu alleen voor in de situatie Citrix --> Citrix --> RDP en niet in Citrix --> RDP

Nu vraag ik me af is er iets wat ik zou kunnen doen aan het programmeren en bijwerken van de listview. Ik heb al een stuk code toegevoegd die "DoubleBuffer" op een listview aanzet. Dit zorgde op andere systemen voor een hele verbetering in geval van flickering (dat is met die doublebuffer optie helemaal weg).

Zonder die DoubleBuffer optie werd het scherm helemaal wit na een aantal seconden (enkel de listview) nu wordt het scherm niet meer wit maar ook niet meer bijgewerkt (en schermen die erover heen scrollen blijven daar staan).

Ik hoop dat iemand een idee heeft waar ik die zou moeten zoeken/aanpassen

Applicatie is geschreven in .NET 2.0 en gebuild met VS 2010 SP1