Geen FTP verbinding mogelijk binnen netwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09:38

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Topicstarter
Op dit moment zit ik op een bedrijfsnetwerk (Stage) en probeer via deze verbinding na een externe hosting partij verbinding tot stand te brengen via FTP. Aangezien ik hiervoor al wat problemen merkte met ftp servers als: bijv. ftp.microsoft.com maar er verder geen aandacht aan gaf maakte ik me er ook niet druk om. Nu ben ik een stap verder dat ik naar een FTP wil verbinden zodat ik bepaalde .PHP en .HTML bestanden kan aanpassen.

Normaal gezien doe ik dit via FileZilla, maar omdat ik dacht dat het waarschijnlijk aan deze software-client lag heb ik ook CoreFTP maar even binnen gehaald, CuteFTP, en FireFTP. Maar met allen een probleem.
Status: Adres oplossen van ftp.mijndomein.xx
Status: Verbinden met xx.xx.xxx.xx:20...
Fout: Verbindingspoging onderbroken door gebruiker
Status: Adres oplossen van ftp.mijndomein.xx
Status: Verbinden met xx.xx.xxx.xx:21...
Status: Verbinding aangemaakt, welkomstbericht afwachten...
Antwoord: 220 ProFTPD 1.3.3d Server ready.
Commando: USER test
Fout: Kan niet verbinden met server
Status: Wachten om opnieuw te proberen....
Status: Vertraagt verbinding voor 1 seconde als gevolg van een vorige mislukte verbindingspoging...
Dit is de fout die ik krijg via FileZilla.

In eerste instantie dacht ik dat het misschien aan mijn Internet Security Pakket zat, maar dit was dus niet de fout. Windows Firewall staat ook uit geschakeld. Vervolgens heb ik gekeken naar de Router en deze instellingen stonden voor zover ik kan zien goed.

Het lokale IP-adres van de router (merk is Eminent) is 192.168.1.1 mijn lokaal IP-adres is: 192.168.101.21.

Overigens krijg ik op de andere computers ook geen FTP verbinding tot stand. Weet iemand wat er nu fout kan staan, ligt dit nu aan de client of aan de router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Buran_
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10-07 08:09
Misschien dat het bedrijf waar je werkt uitgaande en/of inkomende FTP connecties blokt?

Edit: De firewall in de Eminent dus...

[ Voor 19% gewijzigd door _Buran_ op 28-04-2011 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Topicstarter
In de firewall word port 20 en Port 21 niet geblokkeerd, zo word wel port 20 geforward. Handmatig port 21 geforward maar dat had geen nut. Overigens weet niemand binnen het bedrijf waarom FTP niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Buran_
Hmm, apart....

Ik zie trouwens dat het misgaat op het moment dat de gebruiker "test" door de verbinding gaat roepen dat hij er is. Weet je zeker dat je goede inloggegevens hebt?

Voor zover ik weet houd "Antwoord: 220 ProFTPD 1.3.3d Server ready." in dat de FTP server de verbinding geaccepteerd heeft, en dat hij wacht op commando's. Bij het eerste commando flikkert hij er vervolgens uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:12
Nemean schreef op donderdag 28 april 2011 @ 12:56:
Het lokale IP-adres van de router (merk is Eminent) is 192.168.1.1 mijn lokaal IP-adres is: 192.168.101.21.
Een netmask van 255.255.0.0? Of zit er nog ergens een router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-08 15:39
Nemean schreef op donderdag 28 april 2011 @ 12:56:
Op dit moment zit ik op een bedrijfsnetwerk (Stage) en probeer via deze verbinding na een externe hosting partij verbinding tot stand te brengen via FTP. Aangezien ik hiervoor al wat problemen merkte met ftp servers als: bijv. ftp.microsoft.com maar er verder geen aandacht aan gaf maakte ik me er ook niet druk om. Nu ben ik een stap verder dat ik naar een FTP wil verbinden zodat ik bepaalde .PHP en .HTML bestanden kan aanpassen.

Normaal gezien doe ik dit via FileZilla, maar omdat ik dacht dat het waarschijnlijk aan deze software-client lag heb ik ook CoreFTP maar even binnen gehaald, CuteFTP, en FireFTP. Maar met allen een probleem.

[...]

Dit is de fout die ik krijg via FileZilla.

In eerste instantie dacht ik dat het misschien aan mijn Internet Security Pakket zat, maar dit was dus niet de fout. Windows Firewall staat ook uit geschakeld. Vervolgens heb ik gekeken naar de Router en deze instellingen stonden voor zover ik kan zien goed.

Overigens krijg ik op de andere computers ook geen FTP verbinding tot stand. Weet iemand wat er nu fout kan staan, ligt dit nu aan de client of aan de router?
toon volledige bericht
Ben je zeker dat poort 20 ook open staat?

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Topicstarter
_Buran_ schreef op donderdag 28 april 2011 @ 13:09:
Hmm, apart....

Ik zie trouwens dat het misgaat op het moment dat de gebruiker "test" door de verbinding gaat roepen dat hij er is. Weet je zeker dat je goede inloggegevens hebt?

Voor zover ik weet houd "Antwoord: 220 ProFTPD 1.3.3d Server ready." in dat de FTP server de verbinding geaccepteerd heeft, en dat hij wacht op commando's. Bij het eerste commando flikkert hij er vervolgens uit.
Ik heb diverse FTP servers geprobeerd, met diverse accounts. Echter komt een vriend bij zijn stageplaats wel overigens binnen via dat account. Ik kan aannemen dat het hier intern zit.
_H_G_ schreef op donderdag 28 april 2011 @ 13:09:
[...]

Een netmask van 255.255.0.0? Of zit er nog ergens een router?
Voor zo ver ik weet is er maar 1 router aanwezig. Subnetmask binnen de router is overigens: 255.255.255.0
tc982 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 13:10:
[...]

Ben je zeker dat poort 20 ook open staat?
Ik heb deze handmatig opgezet, en vervolgens de router opnieuw laten starten, maar dit heeft niks opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe eens een ipconfig /all op je pc en post de config hier, en geef de settings van de DHCP scope op de router eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Buran_
Probeer eens de route te tracen naar de FTP server. Dus met "tracert [ipadres]" in CMD. Misschien dat er nog een andere router tussenzit die wel iets blokt.

Edit: en wat Collie zegt

[ Voor 8% gewijzigd door _Buran_ op 28-04-2011 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-04 11:59

SilentStorm

z.o.z

FTP gebruikt een datakanaal en een commando kanaal. Blijkbaar heeft ie bij jou wat moeite met het datakanaal. Je zou er evt voor kunnen kiezen om daarvoor 'passive' ftp te gebruiken (optie bij elk ftp programma), zodat een willekeurige vrije poort wordt toegewezen, ipv die poort 20.

Localhost is where the heart is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 13:20:
Doe eens een ipconfig /all op je pc en post de config hier, en geef de settings van de DHCP scope op de router eens.
Weet niet of je ook de virtuele adapters nodig hebt (virtualbox / VMware) deze heb ik er daarom ook even tussen uit gehaald.
Windows IP-configuratie

Hostnaam . . . . . . . . . . . . : Arm6-PC
Primair DNS-achtervoegsel . . . . :
Knooppunttype . . . . . . . . . . : hybride
IP-routering ingeschakeld . . . . : nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Draadloos LAN-adapter voor Draadloze netwerkverbinding:

Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld
Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving. . . . . . . . . . . : Atheros AR5007 802.11b/g WiFi Adapter
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-1F-3A-97-64-A4
DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld : ja

Ethernet-adapter voor LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving. . . . . . . . . . . : Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet
NIC
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-1E-EC-1B-48-FC
DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld : ja
Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::2d0c:6fe9:eb8e:7899%11(voorkeur)
IPv4-adres. . . . . . . . . . . . : 192.168.101.21(voorkeur)
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Lease verkregen . . . . . . . . . : donderdag 28 april 2011 9:08:02
Lease verlopen. . . . . . . . . . : zondag 8 mei 2011 12:08:01
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.101.1
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.101.1
DHCPv6 IAID . . . . . . . . . . . : 234888940
DHCPv6-client DUID. . . . . . . . : 00-01-00-01-14-85-BB-67-00-1E-EC-1B-48-FC

DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.101.1
NetBIOS via TCPIP . . . . . . . . : ingeschakeld
toon volledige bericht
http://i53.tinypic.com/2rnzbbs.png als je deze instellingen bedoelt.
_Buran_ schreef op donderdag 28 april 2011 @ 13:20:
Probeer eens de route te tracen naar de FTP server. Dus met "tracert [ipadres]" in CMD. Misschien dat er nog een andere router tussenzit die wel iets blokt.

Edit: en wat Collie zegt
Tracert loopt geheel succesvol, hij neemt 12 stappen.

@ Silentstorm, dit heeft niks veranderd helaas :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Buran_
Heb je ook de output van de tracert voor ons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zijn inderdaad de settings die ik bedoelde. Jouw pc zit niet in hetzelfde subnet als de router, daar zou het probleem kunnen zitten.

edit: Je zit zelf in het 192.168.101.0 /24 netwerk, de betreffende router zit in het 192.168.1.0 /24 netwerk. Het lijkt erop dat er nog een router tussen zit. Je gateway zit op 192.168.101.1, welk device is dat?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2011 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Topicstarter
_Buran_ schreef op donderdag 28 april 2011 @ 13:40:
Heb je ook de output van de tracert voor ons?
tracert 89.18.176.40

traceren van de route naar srv2040.flexwebhosting.nl [89.18.176.40]
via maximaal 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms Server-MTL [192.168.101.1]
2 1 ms 1 ms 1 ms dsldevice.domain.name [192.168.1.1]
3 25 ms 25 ms 25 ms 195.190.241.18
4 27 ms 24 ms 25 ms 42.ge-2-1-0.xr4.1d12.xs4all.net [194.109.5.105]

5 24 ms 24 ms 25 ms 42.ge-2-1-0.xr4.1d12.xs4all.net [194.109.5.105]

6 29 ms 27 ms 25 ms 0.so-0-2-0.xr1.tc2.xs4all.net [194.109.5.10]
7 25 ms 25 ms 25 ms tengig-1-1-0.bcr2.ams02.nl.as25525.net [195.69.1
45.23]
8 27 ms 25 ms 25 ms 10ge-1-1-313.edge3-ams.reasonnet.com [89.30.133.
14]
9 25 ms 25 ms 35 ms 10ge-1-3-123.edge1-ams.reasonnet.com [89.30.133.
65]
10 26 ms 26 ms 26 ms 89.30.140.19
11 26 ms 26 ms 26 ms a1234.flexwebhosing.nl [89.18.179.62]
12 26 ms 26 ms 25 ms srv2040.flexwebhosting.nl [89.18.176.40]

De trace is voltooid.
toon volledige bericht
89.18.176.40 is van een FTP server die ik op dit moment probeer te bereiken (eigen site).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Buran_
1 <1 ms <1 ms <1 ms Server-MTL [192.168.101.1]
Dit is het IP van je default gateway, je router (en misschien je firewall). Voor zover ik nu duidelijk heb, heb je hier nog niet in gekeken. Misschien dat hier het FTP verkeer geblokt wordt.
2 1 ms 1 ms 1 ms dsldevice.domain.name [192.168.1.1]
Dit is het IP van je modem/router combinatie. Dit ding is waarschijnlijk geleverd door je provider, en is dus van het merk Eminent.

Kun je eens erachter proberen te komen wat voor'n apparaat die 192.168.101.1 is? Misschien dat je daar ook bij kan via de webbrowser of telnet.

[ Voor 13% gewijzigd door _Buran_ op 28-04-2011 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Topicstarter
192.168.101.1 is de server (File/Mail/Terminalserver) waar ook de computers verbinding mee maken, overigens zit op 192.168.101.2 een netwerkprinter kom ik zojuist achter. Overigens kan ik via extern bureaublad de server (192.168.101.1) bereiken.

Overigens is de server niet te bereiken via een webbrowser, bestaat er een mogelijkheid dat de server FTP niet toe staat?

[ Voor 38% gewijzigd door Nemean op 28-04-2011 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Buran_
Weet je zeker dat er geen extra (firewall) software op de server draait? De routering gaat namelijk blijkbaar wel via de server, ik vraag me af waarom?

Het probleem zou zo kunnen dat het zit in de manier waarop de server omgaat met het verkeer dat "door" hem heen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Topicstarter
Het enige wat op de server draait is, NPRO (Is een Anti-virus/Anti-spyware pakket voor 5 computers en 1 server van Norman), en MDeamon draait er op dit moment op.

Als ik het goed begrijp functioneert de server als een soort "2e router"? Kan dit niet voor ontzettende vertraging zorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Buran_
De server lijkt inderdaad voor router te spelen.

Vertraging: Kan wel, hoeft in principe niet. Uit de tracert die je hebt uitgevoerd blijkt dat het internetverkeer eerst via de server gaat, en dan pas via de router op 192.168.1.1 naar buiten gaat.

Ik heb eerlijk gezegd geen idee of MDaemon of de Norman software iets kan blokken, aangezien ik de software zelf niet ken. Als ik NPRO google wordt het echter niet genoemd als een antiviruspakket, maar eerder als Endpoint Protection. MDaemon lijkt me een eerdere kandidaat als potentiele blocker van FTP verkeer.

Daarnaast kan het ook zijn dat de server zelf helemaal niet geconfigureerd is om FTP door te geven. Ik heb er zelf geen ervaring mee op servers, maar als je op Windows clients een internetverbinding deelt over twee netwerkadapters, kun je daar een heel protocol uitvinken. Als zoiets hier is gedaan, dan kan dat verklaren waarom FTP verkeer niet door komt.

[ Voor 0% gewijzigd door _Buran_ op 28-04-2011 15:29 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Topicstarter
Das heel vreemd, de systemen binnen dit bedrijf worden via een extern bedrijf onderhouden. Ik zelf ben wel enkele problemen al tegen gekomen. Aangezien dit bedrijf ook NPRO voor ons had aangeschaft heb ik deze vraag ook neer gelegd bij Norman wat nou eigenlijk in NPRO zit. Hun uitleg was even een direct copy van een e-mail van hun aan mij:
NPRO is de afkorting van Norman Endpoint Protection en is de opvolger van NVC Norman Virus Control. In het NPRO pakket zit geen firewall (deze zit so-wie-so niet in het zakelijk pakket, deze zit op het moment alleen in ons Thuisgebruikers pakket; NSS Norman security Suite) Ook geen Mailscsan, deze kan desgewenst nog aangeschaft worden.
Aangezien de huidige server meerdere taken heeft (file server / mail server / back-up etc) wat ik al vrij vreemd vond voor 1 server, ik ook niet precies wat er allemaal geïnstalleerd is. Het geen wat ik noemde zijn in ieder geval 2 van de pakketten.

Zou een switch ook voor problemen kunnen zorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:14

ResuCigam

BOFH

Nemean schreef op donderdag 28 april 2011 @ 15:36:
de systemen binnen dit bedrijf worden via een extern bedrijf onderhouden.
Waarom bel/mail je hun niet eens over je FTP probleem, zij weten hoe ze het netwerk hebben ingericht...

We do what we must because we can.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Buran_
Aangezien de huidige server meerdere taken heeft (file server / mail server / back-up etc) wat ik al vrij vreemd vond voor 1 server, ik ook niet precies wat er allemaal geïnstalleerd is. Het geen wat ik noemde zijn in ieder geval 2 van de pakketten.

Zou een switch ook voor problemen kunnen zorgen?
Ik heb NPRO voor het verkeerde aangezien, foutje van mij. Vergeet AUB wat ik in mijn vorige reactie daarover zij.

Ik weet niet hoe groot jullie bedrijf is, maar verschillende taken voor één server zijn absoluut niet raar. Active Directory, File server, Mail server én backup server op één bak is niet erg raar voor MKB/MKB+.

Of een switch voor problemen kan zorgen hangt af van het soort switch. Heb je een flinke Cisco switch staan dan kan het inderdaad dat hij filtert op soort verkeer. Heb je een Linksys bakje staan dan is de kans al een stuk kleiner dat er een soort filtering in zit.

Ik zou toch de FTP blocking gaan zoeken in de software op de server. Misschien kun je de makers van NPRO en MDaemon eens voorleggen of het kan zijn dat FTP geblockt wordt door hun software. Je kunt het natuurlijk ook bij jullie externe beheerspartij voorleggen. Deze kunnen vaak ook helpen, al weet ik niet of dat bij jullie afspraken met de beheerspartij hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Topicstarter
ResuCigam schreef op donderdag 28 april 2011 @ 15:41:
[...]

Waarom bel/mail je hun niet eens over je FTP probleem, zij weten hoe ze het netwerk hebben ingericht...
Dat wil ik graag, maar aangezien het contact belabberd is (ga ik overigens niet verder over in detail ;) ) wil ik toch echt verder met mijn stage opdracht. Ik ga zeker niet beweren dat ik veel kennis bij draag, maar als men niet weet dat netwerk schijven niet voor alle gebruikers zichtbaar horen te zijn, en als men het draadloos onbeveiligd laat, begin ik redelijkerwijs toch echt vraagtekens te krijgen. :)

@ _Buran_

Het is een midden- klein bedrijf, waar bij het veel computer gerelateerd werk heeft/krijgt. Overigens zijn de systemen zeer traag dit kan mede komen door diverse virussen die aanwezig zijn. Ik ga inderdaad even contact leggen met Norman, om te kijken of hun er iets van weten.

Ik ga ook nog wel even naar de server kijken of daar nog andere software op aanwezig is. Bedankt voor alle hulp zo ver :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _H_G_
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:12
terminal server met endpoint.. klinkt als Windows? Wellicht wordt RRAS gebruikt om te routeren: die kan gekoppeld zijn met windows firewall (kijk wel uit, als je er niet veel van weet, en vraag het aan dat externe bedrijf. Het is zo kapot gemaakt).

Maar eh.. diverse virussen? Ai. Kan je niet op een laptop ofzo werken, je eigen antivirus draaien en direct op de router/modem werken ofzo? Je project afmaken, samen met het advies om dat extern bedrijf de boel eens te laten fixen of een ander bedrijf voor het beheer te zoeken. Ik zou je werk in ieder geval niet enkel op hun netwerk opslaan. De prioriteit daar liggen -lijkt me- nogal verkeerd.

[ Voor 9% gewijzigd door _H_G_ op 28-04-2011 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkel
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-07 11:45
Het probleem zit hem in de Windows server, probeer eens een ftp connectie te openen vanaf deze machine. Deze server neemt ook de routering voor zijn rekening tussen 192.168.101.x en 192.168.1.x en doorzetten naar GW. De vertraging op deze manier is marginaal te noemen, en zou dus niet uit moeten maken.

Weet zelf weinig van ms als fw maar je zou een rule kunnen aanmaken als "Allow ftp int-net ext-net".
Anders zou je ook direct op de eminent aan kunnen sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Topicstarter
_H_G_ schreef op donderdag 28 april 2011 @ 20:29:
terminal server met endpoint.. klinkt als Windows? Wellicht wordt RRAS gebruikt om te routeren: die kan gekoppeld zijn met windows firewall (kijk wel uit, als je er niet veel van weet, en vraag het aan dat externe bedrijf. Het is zo kapot gemaakt).

Maar eh.. diverse virussen? Ai. Kan je niet op een laptop ofzo werken, je eigen antivirus draaien en direct op de router/modem werken ofzo? Je project afmaken, samen met het advies om dat extern bedrijf de boel eens te laten fixen of een ander bedrijf voor het beheer te zoeken. Ik zou je werk in ieder geval niet enkel op hun netwerk opslaan. De prioriteit daar liggen -lijkt me- nogal verkeerd.
Het is inderdaad allemaal gebaseerd op Windows, server draait Server 2003 en de besturingssystemen spreiden zich van 98 tot Windows 7. Toen ik voor het eerst binnen kwam, ben ik ongeveer op de clients diverse Trojaanse paarden tegen gekomen, en enkele keyloggers op de Salaris/Administratie computer. Verouderde Anti-virus pakket (van ongeveer 3 al dan niet meer maanden). Ik heb als nood oplossing al enkele gratis anti-virus/spyware om in ieder geval de grootte hoeveelheid meldingen die zich naar voren drongen weg te werken.

De server draaide helaas ook een oude versie Anti-virus. Aangezien ik geen FTP verbinding heb is het voor mij redelijk vast lopend project. Misschien toch maar een VPN opzetten. Ik sla inderdaad niks op hun netwerk aangezien ik het netwerk totaal niet vertrouw qua malware.

@ kokkel;

Ik ga inderdaad zo even naar de server kijken, ga geen wijzigingen door voeren, en wacht ook nog even op de reactie van Norman.

Bedankt nogmaals!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat kokkel zegt: sluit je pc/laptop voor het FTP gedeelte eens aan aan de 'vuile' (internet) kan van de server. Dus direct in het 192.168.1.0 segment.

Daarnaast ben ik wel benieuwd hoe de mensen van het bedrijf reageren als je aangeeft dat er diverse virussen en andere malware op het netwerk rondzwerven. IMO zou dit hoogste prioriteit moeten hebben om aangepakt te krijgen.

Wat houdt verder je opdracht in? Als je via FTP naar een externe site moet lijkt dat op het maken van een website. Kan je anders offline het werk doen en vanaf een meer vertrouwde verbinding de offline geprepareerde zaken uploaden?

Het is in iede geval duidelijk dat er behoorlijk wat werk aan de winkel is op dat netwerk. Ik ben benieuwd hoe dat externe bedrijf er mee wegkomt om een dergelijk netwerk zo achter te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akoster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-08 22:40
als je de server over kan nemen via extern bureaublad, probeer dan eens of je op die server wel een ftp verbinding op kan zetten. Dan weet je iig of de problemen tussen jouw werkplek en de server zitten of aan de andere kant.
Dit kan overigens ook via een command prompt sessie, je hoeft hiervoor niet perse een ftp client te installeren.

I can see clearly now, the brain is gone...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 09:41:
Wat kokkel zegt: sluit je pc/laptop voor het FTP gedeelte eens aan aan de 'vuile' (internet) kan van de server. Dus direct in het 192.168.1.0 segment.

Daarnaast ben ik wel benieuwd hoe de mensen van het bedrijf reageren als je aangeeft dat er diverse virussen en andere malware op het netwerk rondzwerven. IMO zou dit hoogste prioriteit moeten hebben om aangepakt te krijgen.

Wat houdt verder je opdracht in? Als je via FTP naar een externe site moet lijkt dat op het maken van een website. Kan je anders offline het werk doen en vanaf een meer vertrouwde verbinding de offline geprepareerde zaken uploaden?

Het is in iede geval duidelijk dat er behoorlijk wat werk aan de winkel is op dat netwerk. Ik ben benieuwd hoe dat externe bedrijf er mee wegkomt om een dergelijk netwerk zo achter te laten.
Ik heb op dit moment geen netwerk kabel bij me, aangezien de netwerk kabels via het systeem plafond gaan en ik geen zin heb daar in te gaan rommelen. Zalk volgende week inderdaad een kabel mee nemen en eens kijken of het via directe verbinding wel gaat.

Ze waren zich er niet van bewust dat er binnen het netwerk virussen rond zwerven, ik weet uit ervaring dat als je een virus hebt er ook niet zomaar van af bent dat er altijd wel iets achter blijft. En dat een her installatie altijd de beste oplossing is. Het feit dat er in een bankprogramma een virus rond zwerft, gaan mij wenkbrauwen wel even om hoog. En het feit dat het externe bedrijf zich niet heeft gericht op betere beveiliging vind ik echt uitermate teleurstellend.

Mijn opdracht heeft inderdaad te maken met website beheer, daarnaast ben ik een programma aan het schrijven in PHP/SQL via wampserver op mijn laptop. Overigens wil ik deze tijdelijk online zetten om door enkele vrienden op problemen en eventuele spellingfouten te laten controleren, aangezien ik geen held ben in spelling en dergelijke ;).

Ik heb aangegeven dat dit eigenlijk niet mag voor komen binnen een bedrijf, vooral het feit dat je bedrijfsgeheimen al heel snel op straat komt te liggen als je beveiliging niet op orde is. Overigens is er ook veel last van spam binnen het bedrijf.

@Akoster

Aangezien ik weer wat bij kan leren, op welke manier kan ik verbinding tot stand brengen met FTP via command prompt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassie113
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-06 11:31
je kunt via cmd een ftp verbinding maken via de volgende stappen:
ftp
open
[adres]
[gebruikersnaam]
[wachtwoord]
daarna kun je de help opvragen door: ?

als je nog vragen hebt stel maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je kan natuurlijk ook een zelf een IP erin zetten en de router als gateway met het juiste subnet. Zal me niks verbazen als het werkt en de server maar 1 netwerkkabel heeft.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Pagina: 1