Op dit moment zit ik op een bedrijfsnetwerk (Stage) en probeer via deze verbinding na een externe hosting partij verbinding tot stand te brengen via FTP. Aangezien ik hiervoor al wat problemen merkte met ftp servers als: bijv. ftp.microsoft.com maar er verder geen aandacht aan gaf maakte ik me er ook niet druk om. Nu ben ik een stap verder dat ik naar een FTP wil verbinden zodat ik bepaalde .PHP en .HTML bestanden kan aanpassen.
Normaal gezien doe ik dit via FileZilla, maar omdat ik dacht dat het waarschijnlijk aan deze software-client lag heb ik ook CoreFTP maar even binnen gehaald, CuteFTP, en FireFTP. Maar met allen een probleem.
In eerste instantie dacht ik dat het misschien aan mijn Internet Security Pakket zat, maar dit was dus niet de fout. Windows Firewall staat ook uit geschakeld. Vervolgens heb ik gekeken naar de Router en deze instellingen stonden voor zover ik kan zien goed.
Het lokale IP-adres van de router (merk is Eminent) is 192.168.1.1 mijn lokaal IP-adres is: 192.168.101.21.
Overigens krijg ik op de andere computers ook geen FTP verbinding tot stand. Weet iemand wat er nu fout kan staan, ligt dit nu aan de client of aan de router?
Normaal gezien doe ik dit via FileZilla, maar omdat ik dacht dat het waarschijnlijk aan deze software-client lag heb ik ook CoreFTP maar even binnen gehaald, CuteFTP, en FireFTP. Maar met allen een probleem.
Dit is de fout die ik krijg via FileZilla.Status: Adres oplossen van ftp.mijndomein.xx
Status: Verbinden met xx.xx.xxx.xx:20...
Fout: Verbindingspoging onderbroken door gebruiker
Status: Adres oplossen van ftp.mijndomein.xx
Status: Verbinden met xx.xx.xxx.xx:21...
Status: Verbinding aangemaakt, welkomstbericht afwachten...
Antwoord: 220 ProFTPD 1.3.3d Server ready.
Commando: USER test
Fout: Kan niet verbinden met server
Status: Wachten om opnieuw te proberen....
Status: Vertraagt verbinding voor 1 seconde als gevolg van een vorige mislukte verbindingspoging...
In eerste instantie dacht ik dat het misschien aan mijn Internet Security Pakket zat, maar dit was dus niet de fout. Windows Firewall staat ook uit geschakeld. Vervolgens heb ik gekeken naar de Router en deze instellingen stonden voor zover ik kan zien goed.
Het lokale IP-adres van de router (merk is Eminent) is 192.168.1.1 mijn lokaal IP-adres is: 192.168.101.21.
Overigens krijg ik op de andere computers ook geen FTP verbinding tot stand. Weet iemand wat er nu fout kan staan, ligt dit nu aan de client of aan de router?