We zijn toch De Telegraaf niet?

Pagina: 1
Acties:

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:08
CBP: opvragen telecomgegevens politie gebeurt illegaal
nieuws: CBP: opvragen telecomgegevens politie gebeurt illegaal
Suggestieve kop. Als je leest blijkt dat er bij een deel van de aanvragen dingen misgaan. De kop suggereert dat het in zijn totaal illegaal gebeurt. Klinkt als "Alles Moslims zijn terrorist" of "Elke Tweaker is een nerd" om maar een voorbeeld te geven.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:28
Ik vind dat je een punt hebt, maar je voorbeelden zijn nog veel suggestiever dan de nieuwstitel, door 'alle(s?!)' en 'elke' te gebruiken ;)

The devil is in the details.

• JohnVanZetten
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2025

JohnVanZetten

Man on the run!

Niet met je eens eigenlijk.
Wat ze doen is een quote van het CBP rechtstreeks overnemen.
Als de CBP dan een suggestieve tekst aanlevert, is dat niet de verantwoording van de redactie denk ik.

[X] Geschift | [_] Ongeschift

• ManiacsHouse
Hahn schreef op donderdag 28 april 2011 @ 12:10:
Ik vind dat je een punt hebt, maar je voorbeelden zijn nog veel suggestiever dan de nieuwstitel, door 'alle(s?!)' en 'elke' te gebruiken ;)
Okay de voorbeelden zijn ietwat overdreven.

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:56
De kop van dit topic is ook een beetje een Telegraafkop. Hou het inhoudelijk, asjeblieft, en hou op met die vergelijkingen met de Telegraaf :)

Ik ben helemaal geen stagiair

• Hahn
JohnVanZetten schreef op donderdag 28 april 2011 @ 12:12:
Niet met je eens eigenlijk.
Wat ze doen is een quote van het CBP rechtstreeks overnemen.
Als de CBP dan een suggestieve tekst aanlevert, is dat niet de verantwoording van de redactie denk ik.
Niet met jou eens :P

Als een bron iets vertelt wat niet helemaal lijkt te kloppen, dan is het vrij makkelijk om dat klakkeloos over te nemen en te zeggen "ja uh, de bron zei dat hoor! kunnen wij niks aan doen".

• ManiacsHouse
Joost schreef op donderdag 28 april 2011 @ 12:13:
De kop van dit topic is ook een beetje een Telegraafkop. Hou het inhoudelijk, asjeblieft, en hou op met die vergelijkingen met de Telegraaf :)
Ahum kuch... Je hebt een punt... :$

Maar ik kan nergens een bron vinden dat het CBP zegt dat het illegaal gebeurt (zoals iemand hierboven aangeeft). In ieder geval niet in het stuk van Tweakers.

• Hahn
http://www.cbpweb.nl/Pages/pb_20110428_ciot.aspx, uit de eerste zin van de tweede alinea.

• JohnVanZetten

JohnVanZetten

Man on the run!

ManiacsHouse schreef op donderdag 28 april 2011 @ 12:16:
[...]

Ahum kuch... Je hebt een punt... :$

Maar ik kan nergens een bron vinden dat het CBP zegt dat het illegaal gebeurt (zoals iemand hierboven aangeeft). In ieder geval niet in het stuk van Tweakers.
Wil je dan deze lap tekst als kop?
De gegevensuitwisseling tussen de opsporingsdiensten en telecommunicatieaanbieders via het Centraal Informatiepunt Onderzoek Telecommunicatie (CIOT) vindt niet plaats overeenkomstig de toepasselijke wet- en regelgeving met de daarin opgenomen waarborgen tegen misbruik van de bestanden.
Volgens mij vat illegaal het hele stuk mooi samen ;)

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

De kop van het CPB:
Politiekorpsen overtreden wet bij opvragen telecomgegevens via CIOT
Overtreden van de wet vertalen naar illegaal kan ik goed begrijpen. Daarnaast staat er duidelijk "CPB: titel" Waaruit duidelijk is dat het om een quote gaat van het CPB en niet een conclusie van tweakers.net

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• ManiacsHouse
Hooglander1 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 12:17:
De kop van het CPB:

[...]

Overtreden van de wet vertalen naar illegaal kan ik goed begrijpen. Daarnaast staat er duidelijk "CPB: titel" Waaruit duidelijk is dat het om een quote gaat van het CPB en niet een conclusie van tweakers.net
Een quote is iets letterlijk overnemen toch?
Quotes - Een citaat is een letterlijke uitspraak van iemand, die door iemand anders aangehaald wordt. Citeren verschilt van parafraseren doordat bij deze laatste vorm in eigen woorden ideeën van anderen weergegeven worden. Het idee blijft dan wel gehandhaafd, maar anders dan bij citeren is de vorm anders.
Maar iets als CBP: opvragen telecomgegevens politie gebeurt vaak niet volgens de regels leek mij een betere.

• JohnVanZetten

JohnVanZetten

Man on the run!

Okay, daar heb je een punt.
Zo kunnen worden opgelost door alleen het woordje vaak aan de titel toe te voegen ;)

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02 09:49

arnoudwokke

Redacteur
* arnoudwokke vraagt zich af of de Telegraaf wel eens ingezonden brieven krijgt met de vraag 'waarom ze Tweakers-koppen maken' ;)

Ik vond de kop zelf ook niet denderend; niet omdat hij suggestief of onjuist was, maar omdat hij passief was. Nu heb ik het dus gewijzigd in 'CBP: Politie overtreedt wet bij opvragen telecomgegevens' (vgl met Politiekorpsen overtreden wet bij opvragen telecomgegevens via CIOT, zoals CBP het zelf verwoordt :))

• ManiacsHouse
arnoudwokke schreef op donderdag 28 april 2011 @ 12:32:
* arnoudwokke vraagt zich af of de Telegraaf wel eens ingezonden brieven krijgt met de vraag 'waarom ze Tweakers-koppen maken' ;)
Volgens mij niet. Heb ze weleens vriendelijk verzocht wat meer Tweakers-style (intelligent, humor, interessant, snel flitsend, blote tieten etc. O+ ) te gaan gebruiken.

Zie dat de titel al is aangepast. :)

• arnoudwokke

arnoudwokke

Redacteur
Nou ja, een onderdeel van je opmerkingen hebben ze dan in elk geval ter harte genomen, zie ik ;)

[ Voor 5% gewijzigd door arnoudwokke op 28-04-2011 12:56 ]

• JohnVanZetten

JohnVanZetten

Man on the run!

arnoudwokke schreef op donderdag 28 april 2011 @ 12:32:
De t.net koppenbouwers zijn de beste :+ :P

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 15:51
Vond hem hier wel mooi bij passen:

nieuws: OPTA legt sms-boer half miljoen euro boete op

SMS-boer? Er staat in het bericht 'SMS-spammer' wat ik een mooiere omschrijving vind. SMS-boer klinkt toch een beetje plat naar mijn mening....

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:12
Als we het dan toch over rare titels hebben:

nieuws: Microsoft verkoopt 2,4 miljoen Kinect-sensors

MS presenteert (goede) kwartaalcijfers, en het enige wat daaruit opgepikt wordt is hoeveel kinects er verkocht worden?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-02 15:51
Ramon schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 11:27:

MS presenteert (goede) kwartaalcijfers, en het enige wat daaruit opgepikt wordt is hoeveel kinects er verkocht worden?
Lijkt me dat je daar beter een apart topic over kan starten. Dit topic gaat meer over de titels van nieuwsberichten. Die van jouw is selectief gegevens gebruiken.

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-02 21:58

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
MuddyMagical schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 11:08:
Vond hem hier wel mooi bij passen:

nieuws: OPTA legt sms-boer half miljoen euro boete op

SMS-boer? Er staat in het bericht 'SMS-spammer' wat ik een mooiere omschrijving vind. SMS-boer klinkt toch een beetje plat naar mijn mening....
Sms-boer, sms-spammer, what's in a name :) We praten ook wel eens over hostingtoko, dus sms-boer vind ik nog wel kunnen.
Ramon schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 11:27:

We zijn geen financiële nieuwssite. De financiële resultaten van een bedrijf zijn voor ons dan ook niet interessant. We vermelden ze voor de volledigheid wel in een dergelijk bericht, maar een artikel als 'Microsoft ziet winst met XX procent stijgen' en alleen maar financiën hoort imho niet thuis op Tweakers.net. We kiezen er daarom heel bewust voor op zoek te gaan naar de relevantie, en die is dit keer gevonden in de Kinect-sensors.

Deze aanpak hanteren we al langer, zie bijvoorbeeld

nieuws: AMD: helft van geleverde notebookchips waren Brazos-apu's
nieuws: Nokia krijgt 'miljarden' voor maken Windows Phone-toestellen
nieuws: Ziggo ziet aantal digitale kijkers groeien met 111.000
nieuws: KPN schrapt duizenden banen - update
nieuws: Activision schrapt Guitar Hero-serie en diverse andere games
nieuws: OCZ stopt met productie dram-geheugen

[ Voor 62% gewijzigd door Wilbert de Vries op 29-04-2011 11:45 ]

• arnoudwokke

arnoudwokke

Redacteur
En als we een keertje per ongeluk toch de cijfers in de kop zetten, geven we de desbetreffende redacteur een draai om de oren ;)

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-02 18:54

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

*schop*

video: DICE: Gamers snappen concept bèta niet

Wat de beste man letterlijk heeft gezegd: "we learned: don't expect people to understand what a beta is". Dat lijkt me een terechte stelling, niet iedereen weet dat, dus je kan het ook niet van iedereen verwachten dat ze het weten. Maar zoals het in de kop staat lijkt het net alsof DICE de gamers als geheel ervan beschuldigt niet te snappen wat een beta is. Met alle reacties die eronder staan als gevolg.

.edit: en nu staat het artikel ineens niet meer tussen het algemene nieuws :? Beetje laat voor die beslissing 8)7

[ Voor 20% gewijzigd door .oisyn op 21-10-2011 15:32 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

En wederom: nieuws: Fallout-developer wijt Skyrim-problemen aan PS3-geheugen

Nergens staat dat de schuld bij de PS3 ligt. Waarom geven jullie 'm dan toch zo'n titel? Ik kom dit soort dingen steeds vaker en vaker tegen op t.net, en het bevalt me allerminst :(
Q: Is the inflating save file just an issue for the PS3 (I've seen lots of lag/crash complaints from PS3 users) or does it happen on all platforms? I'm just wondering if other platforms handle it better than the PS3.

A: As with Fallout 3 and Skyrim, the problems are most pronounced on the PS3 because the PS3 has a divided memory pool.
Q: "divided memory pool"?

A: The Xbox 360 has a unified memory pool: 512 megs of RAM usable as system memory or graphics memory. The PS3 has a divided memory pool: 256 megs for system, 256 for graphics. It's the same total amount of memory, but not as flexible for a developer to make use of.
Hoe je hieruit opmaakt dat de schuld bij de PS3 ligt is me echt een compleet raadsel.

[ Voor 53% gewijzigd door .oisyn op 06-12-2011 16:20 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Paul Hulsebosch
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 13-12-2025
Nou, zo'n raadsel lijkt me dat niet. Hij stelt overduidelijk dat met name de PS3-versie last heeft van het beschreven probleem doordat het geheugen van de PS3 minder flexibel ingezet kan worden. Maar om aan je klacht tegemoet te komen heb ik de kop inmiddels aangepast.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Klopt, maar is het dan de schuld van het ontwerp van de PS3 dat de problemen er zijn? De titel deed vermoeden van wel terwijl zoiets nooit is uitgesproken, en de reacties onder het artikel spreken vervolgens boekdelen. Iedereen interpreteert het alsof de developer zichzelf vrijwaart van elke schuld en alles op de PS3 afschuift. En je weet dat een dergelijke titel daar debet aan is.

Verwijderd

Zoals .oisyn al zegt suggereerde de titel een beschuldiging die nooit is uitgesproken. Ik denk dat het hier ook gaat om een interpretatie van een nuance. Als de beste man uitlegt dat het probleem zich vooral op de PS3 manifisteert is het niet heel onlogisch om dat te interpreteren als kritiek op de architectuur van het geheugen van de PS3. Voor een gameontwikkelaar is een schuldvraag echter totaal oninteressant, zeker bij consoles is de hardware een gegeven en zul je de game daarvoor moeten ontwerpen. Of jij nou iets verkeerd hebt gedaan of Sony maakt geen donder uit.

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik wil hier even op terugkomen sinds een nieuw bericht van vandaag, nieuws: Bethesda ontkent dat Skyrim-problemen door engine-ontwerp komen, wat de boel wel in perspectief zet (het gaat dus duidelijk om de engine, niet om de PS3). Er worden imho veel te snel conclusies getrokken. Je mag (of moet) als journalist best kritisch zijn, maar je moet ook objectief blijven en niet zomaar dingen erbij gaan verzinnen. Ditzelfde geldt ook voor het artikel wat ik eerder al aanhaalde (over DICE en de BF3 beta). Met de titel is de gehele toon voor het artikel al gezet, terwijl de werkelijkheid veel genuanceerder ligt. Met alle reacties tot gevolg.

Sterker nog, ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jullie het nieuwe artikel in hemelsnaam hadden moeten brengen als het vorige artikel zijn oorspronkelijke titel nog had gehad 8)7
Verwijderd schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 22:15:
Of jij nou iets verkeerd hebt gedaan of Sony maakt geen donder uit.
Nou ja, het maakt in zoverre uit dat jij degene bent die het verkeerd hebt gedaan, en niet Sony. Je kunt best kritiek hebben op de architectuur, maar je kan niet een game releasen dat issues heeft met die architectuur en dat vervolgens op de architectuur afschuiven - die bestond immers al :).

[ Voor 6% gewijzigd door .oisyn op 07-12-2011 22:37 ]

Pagina: 1