Heren/dames developers,
ik heb een gridview waarbij het voor de gebruiker mogelijk moet zijn om, waar dan ook, op een rij te kunnen klikken om het record te selecteren. De rijen hebben geen select-commandfield om grafisch design redenen.
Om dit bovenstaande te bereiken heb ik onderstaande code in het RowDatabound event staan:
Dit werkt naar behoren!
Echter, zitten er records in het gridview die een bepaalde conditie* hebben waardoor de website eerst een javascript Confirm moet tonen alvorens het record geselecteerd word. * een record kan 'vergrendeld' zijn, doordat een andere gebruiker dit al in gebruik heeft
Dus als een gebruiker op een 'vergrendeld' record klikt, moet de website een confirm tonen. Bevestigd de gebruiker deze confirm, mag de website verder zoals voorheen, anders mag er niets gebeuren.
ik dacht dit te kunnen bereiken door eerder genoemde code aan te passen naar:
javascript functie:
Maar dit mocht niet baten. Iemand een idee hoe dit op te kunnen lossen?
Het plaatsen van een command-field is helaas geen optie.
ik heb een gridview waarbij het voor de gebruiker mogelijk moet zijn om, waar dan ook, op een rij te kunnen klikken om het record te selecteren. De rijen hebben geen select-commandfield om grafisch design redenen.
Om dit bovenstaande te bereiken heb ik onderstaande code in het RowDatabound event staan:
code:
1
| e.Row.Attributes.Add("onclick", Page.ClientScript.GetPostBackEventReference(this.gvOrders, "Select$" + e.Row.RowIndex)); |
Dit werkt naar behoren!
Echter, zitten er records in het gridview die een bepaalde conditie* hebben waardoor de website eerst een javascript Confirm moet tonen alvorens het record geselecteerd word. * een record kan 'vergrendeld' zijn, doordat een andere gebruiker dit al in gebruik heeft
Dus als een gebruiker op een 'vergrendeld' record klikt, moet de website een confirm tonen. Bevestigd de gebruiker deze confirm, mag de website verder zoals voorheen, anders mag er niets gebeuren.
ik dacht dit te kunnen bereiken door eerder genoemde code aan te passen naar:
code:
1
2
| string OnClick = Page.ClientScript.GetPostBackEventReference(this.gvOrders, "Select$" + e.Row.RowIndex); e.Row.Attributes.Add("onclick", "return ConfirmUnlock();" + OnClick); |
javascript functie:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| function ConfirmUnlock() { var answer = confirm("Ontgrendelen?"); if (!answer) { return false; } return true; } |
Maar dit mocht niet baten. Iemand een idee hoe dit op te kunnen lossen?
Het plaatsen van een command-field is helaas geen optie.