Uitvallende Speaker

Pagina: 1
Acties:

• wicked1980
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-01 13:36
Ik heb een HT-TZ212 van Samsung die de laatste tijd wat problemen geeft op de centerspeaker.
(deze dus: http://www.samsung.com/nl...pe=prd_detail&tab=feature)

Soms valt hij ineens weg, en komt hij spontaan weer terug. Soms helpt het even de kabeltjes uit de speaker te halen, soms niet.

Zat zelf eerst aan een kapotte speaker (aansluitpuntjes) of kabelbreuk te denken.

Maar van de week werd het nog gekker.

Eerst viel de speaker helemaal uit, daarna kwam het geluid over een tijd van 5 minuten heel langzaam weer terug op hoorbaar nivo, viel vervolgens weer uit, deed het daarna weer even normaal, en toen begon het weer van voren af aan.

Naar mijn idee kan dat alleen als er ergens een weerstand fluctueert?

Iemand een theorie?

• Glewellyn
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-01 19:41

Glewellyn

is er ook weer.

Klinkt naar mijn idee als een probleem in je aansturing. Ik zou het zoeken in de versterker of eventueel in het bronapparaat (DVD / CD player o.i.d.)

*zucht*

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Wat je anders even kan proberen; de kabels laten liggen maar de speaker omwisselen met een andere speaker (dus center naar left en andersom waarbij je huidige center als left gaat fungeren). Valt dan na enige tijd de nieuwe center (voorheen left) uit, dan kan je bedenken of je de kabel moet vervangen of dat je versterker er de brui aan gaat geven.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• wicked1980
MAX3400 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 13:24:
Wat je anders even kan proberen; de kabels laten liggen maar de speaker omwisselen met een andere speaker (dus center naar left en andersom waarbij je huidige center als left gaat fungeren). Valt dan na enige tijd de nieuwe center (voorheen left) uit, dan kan je bedenken of je de kabel moet vervangen of dat je versterker er de brui aan gaat geven.
Dat ga ik inderdaad eerst maar eens proberen, kijken wat hij doet. Al denk ik zelf ook dat het in de basisunit zit, maar goed, dit is de manier omdat te testen natuurlijk.

• wicked1980
Ok, boxen gewisseld, en het ging een hele tijd goed. Tot nu toe. Het is helaas weer terug.

Laatste wat ik nog kan proberen is de het snoertjes verwisselen

• supersnathan94
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 31-01 14:34
als in terug bij de center, of is het dit keer de left? in het eerste geval zou ik dan toch ff een extra weerstandje in serie met je box zetten, want het kan zijn dat er iets niet klopt met de weerstand van je speaker en dat je daarmee je versterker leegtrekt. niet ieder versterker heeft een beveiliging daarvoor.

• wicked1980
supersnathan94 schreef op zondag 01 mei 2011 @ 12:41:
als in terug bij de center, of is het dit keer de left? in het eerste geval zou ik dan toch ff een extra weerstandje in serie met je box zetten, want het kan zijn dat er iets niet klopt met de weerstand van je speaker en dat je daarmee je versterker leegtrekt. niet ieder versterker heeft een beveiliging daarvoor.
Op hetzelfde kanaal zeg maar, dus de centerspeaker (waar ik nu de left speaker op heb aangesloten).

Zou in plaats van een weerstand, een dikkere speakerkabel ook helpen? (Dikker is meer weerstand? )

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:11
wicked1980 schreef op maandag 02 mei 2011 @ 13:00:
[...]

Op hetzelfde kanaal zeg maar, dus de centerspeaker (waar ik nu de left speaker op heb aangesloten).

Zou in plaats van een weerstand, een dikkere speakerkabel ook helpen? (Dikker is meer weerstand? )
dikker is juist minder weerstand ;)

• wicked1980
maarud schreef op maandag 02 mei 2011 @ 13:02:
[...]

dikker is juist minder weerstand ;)
_O-

Elektrotechniek was nooit mijn sterkste punt :+

Langere kabel misschien :?

De centerspeaker is namelijk wel een heel eind korter als de overige speakers

[ Voor 21% gewijzigd door wicked1980 op 02-05-2011 13:11 ]

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
De weerstand van een normale luidsprekerkabel is (vrijwel) verwaarloosbaar.

• wicked1980
en 2 speakers aan 1 aansluiting hangen? Verhoogt dat de weerstand?

• FeaR
  • Laatst online: 15:44

FeaR

In GoT we trust

Ligt eraan hoe je ze aansluit: in serie of parallel.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• wicked1980
FeaR1986 schreef op maandag 02 mei 2011 @ 21:06:
Ligt eraan hoe je ze aansluit: in serie of parallel.
Ik neem aan in serie?

• FeaR
  • Laatst online: 15:44

FeaR

In GoT we trust

In serie zal je weerstand gewoon optellen. Dus twee speakers van 8 Ohm zal in serie 16 Ohm zijn.
Parallel zal de weerstand van twee speakers van 8 Ohm 4 Ohm worden.

Hier en hier wat meer uitleg van speakers in serie en/of parallel.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• wicked1980
Als ik de vorige posts dus goed lees, is het een poging waard om de weerstand te verhogen. Hetzij door een weerstand in serie erbij te zetten, of door een extra speaker in serie te schakelen? Waarbij de extra speaker als een soort weerstand fungeert
Pagina: 1