Toon posts:

Upgrade ATI HD4200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik kan goedkoop aan nVidia videokaarten komen te weten: Geforce 8400 GS (512 MB) en de Geforce 9500 GT (512 MB)

Mijn huidige kaart is een onboard ATI Radeon HD4200.

Zijn de nVidia kaarten een verbetering t.o.v. de ATI? Qua prestaties en ontlasting van de configuratie?
Ik ben geen gamer maar ik kijk wel eens een HD film op de pc omdat ik geen hd tv heb...

Zijn er misschien andere betere alternatieven onder de 50 euro?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Grafische kaarten berekenen vooral beelden voor games. Voor HD tv geven ze uitsluitend het beeld in de juiste resolutie door, berekeningen worden gedaan door de CPU. Het heeft dus geen zin er een graka in te duwen.

Je krijgt dan alleen meer stroomverbruik en meer geluidsproduktie van de extra fan.

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:16
Da's nie waar he reepje, videokaarten kunnen hd decoderen en als ze snel genoeg zijn ook de deinterlacing en een 24 -> 30 fps conversie doen zodat het vloeiender draait op een 60 hz scherm.

de hd3200 kan blueray films iig niet deinterlacen, ik weet niet hoe snel een 4200 is maar denk dat dat hem ook niet gaat worden.

Maar goed, meer weet ik er ook niet van, google eens wat rond en stel je vraag in het bbg videokaarten topic.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:53
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 11:46:
Mijn huidige kaart is een onboard ATI Radeon HD4200. Zijn de nVidia kaarten een verbetering t.o.v. de ATI? Qua prestaties en ontlasting van de configuratie?
Op wiki kun je heel makkelijk zien wat de verschillende chipsets allemaal aan HD decoding ondersteunen:
Nvidia
ATI
Zijn er misschien andere betere alternatieven onder de 50 euro?
Voor drie tientjes heb je al een ATI 5450, tientje erbij en je hebt een 6450.