Windows start niet meer op herinstallatie ook niet mogelijk

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvU
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 10:28
Hallo,

Ik heb een probleem. Sinds kort start mijn pc niet meer op. Hij doet alles normaal totdat je het inlogscherm hoort te krijgen. Dan gaat hij naar Windows Autorepair.
Als je dan heel lang wacht (soms wel een paar uur) zegt hij dat het niet mogelijk is deze pc te repareren.
Nu heb ik bijna geen informatie op mijn pc staan die ik nodig heb, en anders heb ik die ook online staan, dus wilde ik hem graag opnieuw installeren.
Maar ik heb het eerst geprobeerd met een bootable usb stick maar dan krijg ik schijffout als ik hem wil booten vanaf de usbstick!
Ook met een cd werkt het niet er staat nu windows 7 ultimate op maar daar heb ik geen cd van. Ik had nog wel een installatie cd liggen van XP proffesional. Maar als ik die probeer geeft hij na het laden van alle bestanden een blauwscherm met een fout.

iemand die mij verder kan helpen?

Alvast bedankt,
NvU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke fouten zie je op het scherm? heb je al een andere USB stick geprobeert? Wat zijn je verdere specs...word anders wel erg gissen zo van hoe en wat er mis kan gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Als je een andere pc tot je beschikking hebt, kun je daarmee je hdd formatteren. Vervolgens kan je dan proberen om windows te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NvU schreef op donderdag 28 april 2011 @ 10:36:
Ik had nog wel een installatie cd liggen van XP proffesional. Maar als ik die probeer geeft hij na het laden van alle bestanden een blauwscherm met een fout.
Voortaan even vermelde welke fout, Windows kent vele fouten ;)

Aangezien je W7 had, denk ik wel een gok te kunnen doen welke fout het is. In je BIOS even de IDE Modes inschakelen i.p.v. AHCI. Dan kan je Win Xp gewoon installeren.

EDIT: of de AHCI drivers even op een stickje zetten :)

Maar nogmaals, we vinden het niet erg als je informatie geeft over je systeem (bijv. de specs) en de fouten die hij geeft.

Zelf ook al iets geprobeerd???

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2011 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvU
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 10:39:
Welke fouten zie je op het scherm? heb je al een andere USB stick geprobeert? Wat zijn je verdere specs...word anders wel erg gissen zo van hoe en wat er mis kan gaan :)
Ik krijg een blauw scherm met deze meldingen als ik XP installeer: 0x0000007B (0xF78D2524, 0xC00000034, 0x00000000, 0x00000000) Andere usb stick werkt ook niet!
Ik heb een Acer X3200 deze: hier
VantageR schreef op donderdag 28 april 2011 @ 10:39:
Als je een andere pc tot je beschikking hebt, kun je daarmee je hdd formatteren. Vervolgens kan je dan proberen om windows te installeren.
Umm ik heb nog een laptop tot mijn beschikking maar bedoel je daarmee harde schijf eruit halen in een andere pc doen en zo formatteren of zijn er ook andere manieren (ik heb nogal een noob op het gebied van PC's)
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 13:24:
[...]

Voortaan even vermelde welke fout, Windows kent vele fouten ;)

Aangezien je W7 had, denk ik wel een gok te kunnen doen welke fout het is. In je BIOS even de IDE Modes inschakelen i.p.v. AHCI. Dan kan je Win Xp gewoon installeren.

EDIT: of de AHCI drivers even op een stickje zetten :)

Maar nogmaals, we vinden het niet erg als je informatie geeft over je systeem (bijv. de specs) en de fouten die hij geeft.

Zelf ook al iets geprobeerd???
Ik heb hierboven de fout bij het installeren van XP genoteerd maar als het betekent dat ik de verkeerde drivers heb zou het dan betekenen dat ik wel gewoon een Win7 cd opnieuw kan installeren?
Want ik wil geen xp op mijn pc maar ik gebruikte die om te testen of ik nog wel windows opnieuw kan installeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Formatteren kan ook via een UBCD.

Ja, je kan wel gewoon Windows 7 installeren, hier zitten standaard de AHCI drivers al in.
Alleen Windows 7 van een cd is niet mogelijk, van een DVD wel.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2011 18:02 . Reden: HBCD is illegaal lees ik net UBCD niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 20:59

TommieW

Numa numa.

Zie onderstaand.

[ Voor 88% gewijzigd door TommieW op 01-05-2011 09:45 ]

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ TommieW

Zou je je post willen aan passen, het is niet toegestaan om Warez te promoten, dan zal dit topic worden gesloten, misschien wel voor de oplossing is gevonden, zou zonde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-09 20:59

TommieW

Numa numa.

Sorry. Maar als de serial wél legaal is, is volgens MS de eerstgenoemde methode wel legaal. (Dacht ik.)

[ Voor 6% gewijzigd door TommieW op 01-05-2011 09:47 ]

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TommieW schreef op zondag 01 mei 2011 @ 09:46:
Sorry. Maar als de serial wél legaal is, is volgens MS de eerstgenoemde methode wel legaal. (Dacht ik.)
Dat dacht ik ook, alleen ik had het zelf een keer voorgesteld in een ander topic en daar werd een hele discussie erover gevoerd en toen ging er een slotje op.

Laten we dat hier proberen te voorkomen :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2011 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Hier is wat Microsoft over die fout te zeggen heeft. Als ik jou was zou ik eerst mijn hardware eens gaan checken. Eerst de harde schijf testen met de tool van de fabrikant die je van hun website kunt downloaden. Dan je geheugen testen. Heb je een actieve Northbridge koeler? Draait die? Hoe stoffig is het systeem? Uitbreidingskaarten/geheugen verwijderen en opnieuw monteren kan soms helpen.

Begin met een zo kaal mogelijk systeem en kijk of dat wel werkt.

Overigens zul je bij het installeren van XP op een SATA drive evt. via F6 drivers daarvoor moeten installeren. Check je handleiding van je mobo daarover.

[ Voor 13% gewijzigd door CaptJackSparrow op 01-05-2011 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvU
Edit: Sorry probleem is verholpen

[ Voor 93% gewijzigd door NvU op 03-05-2011 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken G
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19-09 09:46
Niet meer op een toets drukken als hij vraagt "Druk op een toets om de pc op te starten van een CD of DVD"...

Dan start hij (hopelijk heb je als tweede boot device de harde schijf geselecteerd) op via de harde schijf en zal hij verder installeren...

EDIT: net te laat...blijkbaar heb je dit ook gevonden...

[ Voor 10% gewijzigd door Ken G op 03-05-2011 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvU
Ken G schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 16:57:
Niet meer op een toets drukken als hij vraagt "Druk op een toets om de pc op te starten van een CD of DVD"...

Dan start hij (hopelijk heb je als tweede boot device de harde schijf geselecteerd) op via de harde schijf en zal hij verder installeren...

EDIT: net te laat...blijkbaar heb je dit ook gevonden...
Haha ja klopt ik was idd zo dom geweest om elke keer snel op de toets te drukken!
En ik was nu te laat met klikken en ging het ineens goed!
Maar ik had in mn Bios staan dat hij moest booten vanaf de CD port! Dus vandaar!
Beetje dom dus snel maar weggehaald 8)7

Maar nog bedankt iig! ;)
Pagina: 1