Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PenguinPower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:31

PenguinPower

May the SOURCE be with you

Topicstarter
Ik probeer al dagen mijn Remote Extender (Logitech RF extender) rechtstreeks aan te sluiten op de CIR pinout van mijn moederbord (DH67BL). Helaas ter vergeefs.

Het rechtstreeks aansluiten van de extender naar mijn AV receiver (IR IN) werkt prefect!

Gezien de pinout op het moederbord dacht ik pin 1 (ground) en pin 8 (CIR Input) nodig te hebben. Maar helaas reageert het moederbord daar niet op. Ik heb mijn logitech Harmony geprogrameerd als Microsoft Media Center Remote... Dit zou van wat ik heb kunnen lezen op internet gewoon werken icm met een willekeurige CIR Receiver... Echter gaat de PC niet aan, en onder linux zie ik niets met irw (als lirc gestart is) of mode2 --device=/dev/lirc0 en zelfs rechtstreeks cat /dev/input/event2 (is de event van de nuvoton cir driver) krijg ik niets te zien als ik wat remote knoppen indruk.
Nu kan ik natuurlijk een CIR Receiver kopen en deze in de buurt van een IR emitter leggen/vasttapen... maar hierbij krijg ik een beetje een microfoon-bij-luidspreker gevoel.

Ik ben helaas hierbij behoorlijk gehinderd door mijn electronische kennis...
Wanneer ik met een multimeter de gelijkspanning meet tussen de extender en mijn IR IN van mijn receiver zit dit rond de 0.5 en maximaal 1.4v wanneer ik een toets in druk.
Als ik pin1 en pin8 op de CIR poort meet staat daar gewoon constant 5v op. Dit reist bij mij het vermoeden dat ik de verkeerde pinnen heb. Alleen op internet en op GoT is buitengewoon weinig te vinden over CIR aansluitingen. Alleen http://www.versatek.com/S...Manuals/cir_datasheet.pdf
Helaas kan ik hier geen conclusies uit trekken aangezien mijn kennis hierin bij lange na niet voldoende is..

Wie kan mij verder op weg helpen? Kan het uberhaupt 1:1 (CIR naar Extender) zonder electronische schakelingen...
Heeft iemand hier ervaring in? En mijn meest belangrijke:
Heb ik met pin1 en pin8 wel de juiste pinnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-10 16:38
Heb je CIR ook in je bios geactiveerd? Hier staat de handleiding, zie pagina 46.

[ Voor 52% gewijzigd door LiquidSmoke op 04-05-2011 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accountabc
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-10 23:12
Ik heb gisteren een asrock moederbord besteld voor een HTPC waar ook een CIR header op zit. Nu heb ik ook zitten zoeken, en ben er inmiddels achter gekomen dat je vrij simpel zelf een IR ontvanger kunt maken met een 100ohm weerstand, een 10uf condensator en een 3 pins IR oogje (klik). Dit sluit je vervolgens aan op de +5V,Ground en RX pin van de CIR header.
Op Conrad kwam ik dit tegen, en *volgens mij* zou dat moeten werken icm een MCE remote. Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?

Het bordje van Conrad kost incl. verzenden wel 14 euro. Dat moet goedkoper kunnen :P. Die 3 componentjes zelf solderen moet wel lukken. Weet iemand een (goedkope) winkel waar je weerstanden, IR oogjes en condensatoren kan kopen?

sorry voor het enigszins kapen van je topic

[ Voor 3% gewijzigd door accountabc op 05-05-2011 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3xhaas
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09-2024
Je lokale elektroboer zal ongetwijfeld wel ir-receivers hebben.
Let wel goed op welke carrier frequency je moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• accountabc
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-10 23:12
Daar heb ik ook al op zitten googlen, en ben er inmiddels achter dat MCE remotes of 36Khz of 38Khz gebruiken. Iemand die weet welke :P?