Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gestolen laptop monitoren, is dat mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• keejoz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-10 07:33
Beste

Ik twijfelde nog even over waar ik dit topic zette maar na het lezen van het beleid dacht ik dat het tenslotte over het monitoren van het OS gaat en dus plaatste ik het hier maar!

Na het bekijken van een best grappige presentatie van een hacker die zijn computer gestolen was kwam ik op het idee om mezelf ook te bewapenen.

Ik ben namelijk een tijdje terug een laptop gestolen geweest op school. Ik wil nu op mijn laptop beveiligingsoftware installeren om bv. keylogs, IP en webcam en zelfs screenshots te nemen die ik dan van op afstand kan bekijken als hij gestolen is. En dit allemaal zonder dat de potentiele dief hier van af weet.

Ik heb wat google queries zitten proberen en ik kwam op allerlei software uit (007 Spy bv.) maar die vertrouw ik niet echt want die upload de data naar eigen servers.

Hoe doen jullie dat? Hoe doen bedrijven dat om clients te beveiligen tegen diefstal? (Kantoor/Openbaar)

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

keejoz schreef op donderdag 28 april 2011 @ 02:15:
maar die vertrouw ik niet echt want die upload de data naar eigen servers.
Wat voor alternatief had je in gedachten?
Hoe doen bedrijven dat om clients te beveiligen tegen diefstal?
Met een ketting. Als je software nodig hebt om je laptop op te sporen is de diefstal al gepleegd.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-11 12:09

M2M

medicijnman

8088 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 02:27:
Met een ketting. Als je software nodig hebt om je laptop op te sporen is de diefstal al gepleegd.
En bovendien hangt een beetje dief een gestolen laptop niet zomaar aan het internet... Eerst een format C voordat zo'n ding doorverkocht wordt.

-_-

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Inderdaad, niet iedereen is zo naïef als de nieuwe eigenaar in dit filmpje (ik vermoed dat keejoz daaraan refereert).

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-11 12:09

M2M

medicijnman

8088 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 02:40:
Inderdaad, niet iedereen is zo naïef als de nieuwe eigenaar in dit filmpje (ik vermoed dat keejoz daaraan refereert).
nu had de hacker ook wel een beetje geluk...
- geen format C
- dyndns
- ssh
- VNC

Maargoed, als je een laptop hebt met ingebouwde webcam, zou je dorgem kunnen installeren. Dat is een freeware tooltje dat van je webcam een beveiligingscamera maakt. Inclusief opnames. Voor de rest moet je enkel zorgen voor een tunneltje die automatisch reconnect en iets van remote login.

-_-

• keejoz
Ik geef toe dat ik gelachen heb om die ketting opmerking. En ik ben het ook akkoord. Maar het is voor mij niet te doen om een ketting mee te nemen naar de les :)

Voorkomen doe ik al door wat oplettender te zijn. Maar als het dan toch van dat is wil ik wel weten wie het is en wat hij doet. Niet geschoten is niet altijd mis!

En ik had verwacht dat ik zelf een ftp server oid kon instellen of zelfs via e-mail.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

keejoz schreef op donderdag 28 april 2011 @ 13:38:
Ik geef toe dat ik gelachen heb om die ketting opmerking. En ik ben het ook akkoord. Maar het is voor mij niet te doen om een ketting mee te nemen naar de les :)
Tja.
Als je niet eens aan fysieke diefstalpreventie wil doen door een Kensingtonslot of iets dergelijks te gebruiken...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:19
Wat beter is dat is gewoon een wachtwoord op je laptop zetten en je hd encrypten. Dan hebben ze je laptop, maar niet je data.

Wie zegt dat de oorspronkelijke dief de laptop als eerste aanzet? Misschien heeft iemand je laptop op marktplaats gekocht en dan zit jij foto's te verspreiden van een persoon die niets van de diefstal af weet. Dus wat zou je met die gegevens willen doen?

Daarbij zou ik het erger vinden als de dief al mijn gegevens heeft en daarmee meer dan alleen mijn laptop kan jatten (denk aan identiteitsdiefstal van een of ander contract wat je in de mijn documenten hebt staan).

Als je de laptop kwijt bent kun je maar beter denken: ze hebben gelukkig alleen maar de laptop en niet de rest.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik ben 'm zelf liever helemaal niet kwijt.

Bitlocker/TrueCrypt is dan wel een standaard oplossing om je data in ieder geval secure te houden, maar ondertussen ben je wel een laptop + een boel geld armer.
Een 2.5" HDD kost ook 3x niks dus dat ding wordt wel doorverkocht door een gelegenheidsdief (geen incentive om jouw data door te neuzen).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Ik heb ook zo iets gelezen zie onderstaande verhaal. is het dan niet mogelijk om via het macadres iets te kunnen achterhalen. dan maakt namelijk een format c niet uit....

Delen met vriendenWaarom je niet de computer van een hacker moet stelen! 30 dec, 16:29
Wat doe je als je geliefde Mac gestolen wordt? Aangifte bij de politie. En daarna zoek je met het serienummer op eBay of hij daar misschien te koop staat. In de meeste gevallen kan je dan gewoon fluiten naar je computer. Maar wat als je een hacker bent? Zoz, een hacker uit Boston, haalde wat foefjes uit. En na twee jaar vond hij online zijn computer terug in Las Vegas. Door de computer te volgen en te hacken vergaarde hij allerlei informatie over de nieuwe eigenaar, zoals zijn online datinggedrag (het copy-pasten van dezelfde berichten naar honderden vrouwen tegelijkertijd) en heel veel beschamende foto’s van de gebruiker. Uiteindelijk lukte het hem de naam en het adres te achterhalen van de man die zijn geliefde computer had gekaapt en zo kon hij de politie inschakelen.
-------
http://www.waarmaarraar.n...n_hacker_moet_stelen.html

• 8088
  • Niet online

8088

NaN

Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 16:30:
Ik heb ook zo iets gelezen zie onderstaande verhaal.
Zie het filmpje waar ik naar verwees. Daar gaat dat artikel namelijk over.
is het dan niet mogelijk om via het macadres iets te kunnen achterhalen.
Nee.

• ThePrutser
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-12-2024

ThePrutser

Doet zijn nickname eer aan... :P

Veni Vidi Verprutst!

M2M schreef op donderdag 28 april 2011 @ 02:35:
[...]

En bovendien hangt een beetje dief een gestolen laptop niet zomaar aan het internet... Eerst een format C voordat zo'n ding doorverkocht wordt.
Een beetje dief weet in principe niet zo heel veel af van computers en verkoopt dat ding meestal door. Wij tweakers zouden een (legaal) overgenomen laptop wellicht eerst opschonen (of eerst kijken of er iets interessants op staat en dan opschonen), maar een dief niet zo snel imho.

Maar kom je dus bij het punt dat de koper waarschijnlijk de eerste is die de laptop aanzet en dan heb je dus niet de echte dader (hoewel de koper zich dan ook, al dan niet bewust, schuldig heeft gemaakt aan heling).

offtopic:
Voorbeeld waaruit blijkt dat dieven niet altijd even snugger zijn:
Enorm veel gereedschappen gestolen bij Strukton (bedrijf waar mijn broer werkt). Binnen een week stonden de gereedschappen te koop op marktplaats met als merk Strukton |:(

[ Voor 14% gewijzigd door ThePrutser op 29-04-2011 16:49 ]

MasterFlirt - Leiders in verleiding sinds 2001
Mark Manson - Personal Development That Doesn't Suck

• keejoz
Prey Project heb ik gevonden!

Heeft wel geen keylogs maar wel screenshots, webcam en zelfs GeoIP op basis van WiFi etc :) Lekker hoor

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Natuurlijk is dat mogelijk.
LoJack: http://www.absolute.com/en/lojackforlaptops/technology.aspx
CompuTrace: http://www.absolute.com/en/products/computrace/features.aspx
http://www2.kumc.edu/security/MobileSecurity/computrace.html

De keerzijde is dat je het activeren van zulke software vaak niet terug kan draaien. Ook vind ik dat je hiermee de controle over je laptop uit handen geeft.

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

• Roman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-11 08:20

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Er zijn toch ook laptops waar het in de bios is ingebakken, dacht dat HP en Apple dat al hadden (misschien nog meer). En dat gaat dan via hun eigen servers, je geeft serienummer door en klaar. En dat is ook via een format niet te verhelpen.

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Pagina: 1