Draadloos internet op bedrijfsnetwerk

Pagina: 1
Acties:

• neggix
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-12-2025
Ik heb op m'n werk een klein netwerkje.
Eerst een caiw modem die aangesloten staat op een linksys router. Die router heeft alleen verbinding naar een switch waar een server op staat.
Nu heb ik een speedtouch 780 (met wifi) aangesloten op de linksys zodat iedereen in het pand op wifi kan maar zonder dat het in het bedrijfsnetwerk komt.

Nu heeft de linksys een 192.168.1.1 adres en heb ik de wifi router (DHCP uit en eigen ip adres 192.168.1.200) aangesloten zodat je verbinding zou moeten hebben. Alleen nu heb ik wel verbinding met wifi, maar geen internet.

Heb al heel veel met settings in de modem geprobeerd maar het werkt niet.

Heb hiervoor al wel werkend gehad op het bedrijfsnetwerk, maar dat leek me niet zo veilig. Iemand een idee waarom ik wel wifi heb maar geen internetverbinding via wifi

Mario Kart FC 1590-4774-1019

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Je moet je speedtouch instellen als accespoint: o.a. dhcp-server uit.
Zie: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Daarnaast mist dit topic allerhande informatie om een conclusie te kunnen trekken over wat er mis is.
Kom je er met dat topic niet uit kom dan met relevante ip gegevens (ip, subnet, gateway, dns) van: de linksys router, speedtouch, bedrade pc en draadloze pc.

[ Voor 87% gewijzigd door job op 28-04-2011 02:04 ]

• neggix
Ok, heb het topic die doorgestuurd was doorgelezen en dat had ik allemaal al gedaan. Hier dan meer relevante info.

Modem van Caiw: werkt perfect
Router van Linksys BEFSR41V3 (hier kan ik niet inkomen want dat is de bedrijfsrouter) 192.168.1.1
Daarop staat een switch en een server waar ik ook niet op wil komen maar die krijgen een 192.168.10 range.
met dit laatste heb ik dus niets te maken.

Nu heb ik de nieuwe draadloze router (Speedtouch ST780) aangesloten via een utp kabel met de Linksys.
Van de Speedtouch heb ik DHCP uitgezet en zelf 192.168.1.100 ip gegeven, subnet: 255.255.255.0.
DNS heb ik niks ingevuld

Verder is de pc waar ik nu op zit via een domein (die server) en kan ik gewoon in de 192.168.1.100 komen met draad.
Wil ik het met een iPhone proberen, zie ik wel het draadloze netwerk(speedtouch), maar bij ip blijft ie een 169.254 adres aangeven.

In de speedtouch router blijft ie ook zeggen dat ik geen internetverbinding heb. Weet niet of dit ook hoort als je het als accespoint gebruikt?

meer info heb ik niet denk ik dat relevant is.

Verwijderd

De ST780 is een ADSL modem/router en verwacht standaard WAN op de DSL lijn.

Lees dit ff door; http://www.marcel-xl.nl/2...ch-st780wl-gebruiken.html

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:02

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

neggix schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 14:37:
[...]
Router van Linksys BEFSR41V3 (hier kan ik niet inkomen want dat is de bedrijfsrouter) 192.168.1.1
[...]
Meer is ook niet nodig denk ik. Je krijgt gewoon geen IP van de Linksys, omdat die beveiligd is. Wil je dit regelen, neem het dan op met je lokale netwerkbeheerder.

[ Voor 19% gewijzigd door Mad Marty op 11-05-2011 15:15 ]

Rail Away!

• neggix
Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 15:11:
De ST780 is een ADSL modem/router en verwacht standaard WAN op de DSL lijn.

Lees dit ff door; http://www.marcel-xl.nl/2...ch-st780wl-gebruiken.html
Dat is het niet. Heb em al wel in het 192.168.10 gehangen maar daar mag die niet omdat iedereen bij de server kan komen. Daar heeft hij het overigens wel gedaan.
Mad Marty schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 15:13:
[...]

Meer is ook niet nodig denk ik. Je krijgt gewoon geen IP van de Linksys, omdat die beveiligd is. Wil je dit regelen, neem het dan op met je lokale netwerkbeheerder.
Maar ik weet wel dat de DHCP aanstaat en dat als je er een pc aanhangt hij automatisch een IP krijgt.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:32
Kijk eens in mijn sig... dan weetje wat je moet doen (van een LAN poort, een WAN poort maken). Heb je nog steeds de melding dat je geen internet hebt op de speedtouch, maar die gewoon negeren. Hij verwacht namelijk internet op de telefoonpoort ipv de LAN poort.

edit: heuj wacht, zelfde principe als hierboven natuurlijk.

Dit vind ik zelf het makkelijkst, heb je geen geklooi met instellingen, want de ST780 krijgt dan gewoon via DHCP een adresje en je kan internetten (en zelfs nog voip gebruiken)

offtopic:
@hieronder: als mijn website dan nog bestaat :+

[ Voor 85% gewijzigd door maarud op 11-05-2011 15:35 ]

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
maarud schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 15:31:
Kijk eens in mijn sig... dan weetje wat je moet doen (van een LAN poort, een WAN poort maken)
En dit is zijn sig, mocht iemand dit over een paar dagen/weken/maanden/jaren nog eens willen teruglezen:
Experiabox ombouwen naar ST780 en gebruiken als SIP ATA? Dit en nog meer Speedtouch how-to's hier
;)

Lekker aan het fotograferen? 📸
Check mijn V&A voor een upgrade!

Pagina: 1