Bose Lifestyle V35? Of beter?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 404865

Topicstarter
Hallo iedereen!

Ik volg dit forum al een tijdje passief, maar ik zie eerlijk gezegd door de bomen het bos niet meer. Ik ga binnenkort verhuizen naar een nieuw huis, hierbij heb ik wat geld opzij gehouden om mijn home theater volledig tip top in orde te krijgen. Ik heb hier al vele systemen mooie systemen bekeken maar gezien mijn woonkamer behoorlijk strak is passen hier enkel kleinere speakers. Dit vind ik behoorlijk jammer, maar goed.

Daarvoor ging ik naar de lokale HiFi-winkel om even te horen wat die met te bieden had. De bedoeling is dat ik meerdere bronnen heb zijnde een Digitale TV decoder, een Home Theater PC en BluRay-speler/PS3. Deze had ik graag allen met één bediening bediend. In winkel raadde men mij de Bose Lifestyle V35 aan. Dit systeem bevat een Acoustimas 15 set en een AV reciever van Bose. De Bose Acoustimas 15 zijn designsgewijs een goede keuze, gezien ze een behoorlijk geluid weten te produceren voor hun minieme en strakke uiterlijk. Maar alleen trok ik mijn ogen behoorlijk open bij het zien van het prijskaartje van zo'n Lifestyle V35 systeem. Als je weet dat je de Accoustimas 15 ruw voor zo'n 1600 euro kan kopen is dit behoorlijk wat geld voor een AV Receiver. Bovendien zou ik sowieso opteren voor een Logitech Harmony 1100 om alles aan te spreken.

Dus ging ik op zoek naar wat andere AV receivers, eventueel rond dezelfde prijsklasse (lees: geld speelt niet in zo'n grote mate een rol, maar dat wil niet zeggen dat ik wil afgezet worden door Bose). Hierbij kwamen Onkyo, Pioneer en Sony vaak als goed alternatief uit de bus. Deze zijn navenant tov de Bose Lifestyle receiver van een hogere kwaliteit en hadden meer te bieden inzake functionaliteit en aansluitingen. Alleen kwam hierbij een kleine bedenking wanneer ik gebruikersmeningen las betreffende het gebruik van dergelijke systemen in combinatie met een acoustimas 15 set. Bij het gebruiken van dergelijke 'goede' receivers zou pas echt duidelijk worden dat de Bose acoustimas 15 op bepaalde niveaus te kort schieten.

Dus nu ben ik volledig het noorden kwijt. Ga ik voor het overpriced Bose Lifestyle V35 systeem of zoek ik een high end AV Receiver uit die meer te bieden heeft? Maar dewelke dan? Want ik las vele ervaringen met de Onky recievers dat deze al eens durven te oververhitten? Daarnaast is er zoveel keuze uit receivers dat het wel erg moeilijk wordt de goeie te onderscheiden, daar ik niet echt supergelimiteerd ben qua prijs. En is er een goed alternatief voor de accoustimas 15? Ik kwam vaak de Harman Kardon HKTS 60 tegen als alternatief, dewelke een beter geluid zouden weten te produceren en er navenant lang niet slecht uitzien. Al zoek ik hier bevestiging van mensen die het systeem effectief al hebben gehoord. Bovendien bezit Onkyo behoorlijk wat degelijke systemen, al weet ik niet in hoeverre deze een goede geluidskwaliteit bieden. Bovendien heb ik graag een erg stevig geluid, waarvan ik niet weet of deze systemen dit bieden. Iemand hier ervaring mee? Of zou ik dan toch gaan voor de accoustimas 15 gezien mijn 'designbeperking'?

Wat me bovendien opviel is dat alle 'betere' AV receivers 7.1 configuraties en hoger aanbieden, 5.1 is echter mijn maximum mogelijk voor de woonkamer. Maar wanneer ik dan kijk naar receivers in die klasse zie ik dat er behoorlijk wat functionaliteit tov de andere 'grotere' receivers wegvalt. Kan ik bijvoorbeeld een 7.1 receiver ook gaan gebruiken in een 5.1 setup? Geeft dit geen problemen met bepaalde codering of dergelijke? Op dit vlak ben ik nog ietwat een leek.

Alvast bedankt voor nemen van de tijd om deze ietwat lijvige tekst te lezen en voor eventuele reacties. Ik zal u eeuwig dankbaar zijn gezien ik momenteel wat in de war ben.

PS: Bovendien krijgt de Lifestyle V35 als pluspunt dat het erg handig is in installatie, maar dit is voor mij geen punt gezien ik behoorlijk handig ben op technisch vlak.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 404865 op 28-04-2011 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-06 13:13
Veel 7.1 receivers werken prima in een 5.1 setup. Op de mijne kan ik simpel instellen of ik 5.1 of 7.1 gebruik. Ik kan me ook niet voorstellen dat iedereen 7.1 kwijt kan ;)

Wat betreft de Bose, persoonlijk zou ik zowel speakers als receiver van een ander merk aanschaffen. Voor die prijs is er zoooveeel anders en vaak beter, al zal het bose systeem ook weer niet slecht zijn:

http://archive.avsforum.c...hread.php?threadid=488376
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1262976
http://answers.yahoo.com/...qid=20100526222900AAfmnFU

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Laten we één ding duidelijk maken: Bose is duurder. Maar geniet wel een goede naamsbekendheid en ziet er goed uit. Voor veel mensen zijn deze alles in één setups gewoon makkelijker en de betere optie.
Je zegt dat je geen grote speakers in de huiskamer wilt? Nou, dan zijn deze speakertjes een goede optie. Of deze echt minder goed werken zonder de Bose versterker durf ik niet te zeggen. Je zou even kunnen gaan luisteren ergens en dan beslissen. Ook kun je zoeken voor andere kleinere speakertjes. Je noemt zelf al de HKTS 60. Ikzelf heb de HKTS11 staan en er zit tussen de series zo goed als geen verschil (behalve de prijs). Dit zijn ook zeer mooie speakertjes die in de meeste huiskamers niet zouden misstaan.

Anyway, eigenlijk geld voor jou hetzelfde advies die wordt gegeven aan alle anderen: ga ergens luisteren en beslis zo. Jij weet zelf wat je eisen zijn en wat er op aangesloten wordt en jij kan voor jezelf het beste bepalen wat het mooist klinkt. Het blijft altijd een afweging die alleen jij kunt maken. Succes!

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-06 11:04
Je zou ook eens naar de satellietjes van KEF kunnen kijken. http://www.kef.com/nl/surroundsound/satellite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Alvast bedankt voor jullie reacties!

Ik ga komend weekend de betere HiFi-en elektrozaken eens afschuimen en zien wat ze me daar te vertellen hebben en vooral zoveel mogelijk systemen proberen te beluisteren. Ik ken iemand die een Acoustimas 6 in zijn woonkamer staan heeft, er komt een behoorlijk geluid uit dergelijke kleine speakertjes maar ik heb het gevoel dat op vlak van muziek mijn 5.1 set aan men computer op bepaalde niveaus beter lijkt te presteren. KEF heeft inderdaad een sterke reputatie en die dingen zien er ook lang niet slecht uit, maar leveren deze dan ook een 'echte home theater sound' zoals men zegt?

Los van de speakers zelf dan, hebben jullie een bepaalde raad als het neerkomt op AV receivers. Ik heb al wat research gedaan, maar overal lees je zoveel tegensprekende reacties, simpelweg omdat je meestal gebruikersreacties leest die niets negatief willen zeggen over hun 'dure' aankoop. Bij Onkyo lees ik dat deze bij hoge niveaus durven te overhitten, bij Harman Kardon durft de audio prestatie tegen te vallen, enz. Ik lees dan wel weer goede dingen over Yamaha, Sony en Pioneer receivers. Iemand die hier ervaring mee heeft? Gezien dit moeilijk testbaar is in de winkel. Ik wil namelijk eerst weten wat mijn alternatieven zijn voor zo'n Lifestyle V35 systeem, en dan vooral voor de receiver die erbij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Let wel dat high-end receivers ruim over de 1500 euro kosten en de prijzen op kunnen lopen tot 2500 euro bij sommige merken, maar er zijn ook merken welke nog receivers hebben van 6000 euro. Maar dat heb je allemaal niet nodig. Als je namelijk naar receivers gaat kijken van dat soort prijzen dan is het zonde om daar (veel) mindere speakers aan te gaan hangen. Als je een beetje een goede verdeling maakt qua budget waarin een receiver van 2500 euro zit dan zal een gehele 5.1 set welke er qua prijs bij matched zeker zo'n drie tot vier keer hoger liggen.

"Probleem" is ook dat een high-end receiver veelal opties hebt waar je niets aan hebt of welke je nooit zal gebruiken. Zonde om er dan geld voor neer te leggen. Als is minder niet altijd verkeerd: als jij voor 100% zeker een 5.1 set-up wilt dan maakt het eigenlijk niet uit als je maar een 5.1 receiver neemt in plaats van een 7.1. Echter is een 7.1 receiver vaker wel wat beter uitgerust qua ingangen omdat 5.1 echt instap is. Maar zo te lezen zou jij al genoeg hebben aan een receiver welke beschikt over vier HDMI-ingangen en meer niet. Alle apparatuur is zo te zien met HDMI aan te sluiten en meer heb je dan niet nodig. Dat kan tegenwoordig al met een Onkyo TX-SR308 of 309 welke je voor een paar honderd euro kan kopen.

Ikzelf zou dus lekker voor een mid-end receiver gaan en er dan een leuke set bij kopen. Mid-end is meer dan genoeg als je toch voor minieme en strakke speakers wilt gaan. High-end is dan gewoon zonde. Want een mid-end receiver heeft al meer mogelijkheden dan die Bose en kwalitatief ligt het nog beter ook. Alleen zou ik persoonlijk wel merken als Sony laten liggen. Onkyo is ook niet mijn favoriet, maar die maken nog wel leuke spullen. Pioneer, Denon, Marantz, NAD, en dergelijke zouden dan een betere keuze zijn.

Overigens is overhitten bij receivers een groot woord. De ene wordt warmer dan de andere en als het echt te erg wordt dan wordt er door de fabrikant wel iets van een ventilator ingebouwd zodat deze de receiver koel kan houden. Of er worden andere maatregelen genomen door het gemiddelde vermogen wat te knijpen zodat de receiver niet te warm wordt. Dat laatste doet bijvoorbeeld Onkyo bij bij de hogere modellen als de TX-NR3008 en TX-NR5008. Pioneer gebruikt de laatste tijd Klasse D-versterkers waardoor warmte al helemaal geen probleem meer is.

Op dit moment is het nog een speld in een hooiberg omdat je budget niet echt duidelijk is en je alleen nog maar een Bose-set hebt weten te zien. Maar ik kan me wel meteen een beeld vormen van die lokale Hifi-winkel als ze meteen met Bose aan komen zetten. Ga liever naar een echte winkel waar er ruimte keuze is uit speakers en receivers. Dat zal je vele malen meer helpen.

[ Voor 15% gewijzigd door FeaR op 28-04-2011 13:26 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Anoniem: 404865 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 12:20:
KEF heeft inderdaad een sterke reputatie en die dingen zien er ook lang niet slecht uit, maar leveren deze dan ook een 'echte home theater sound' zoals men zegt?
Ga maar luisteren naar de 3005 serie icm een Denon receiver :) de meeste KEF's zijn wel iets groter dan de bose melkpakjes. Wat is je budget?

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-06 12:25

mr.paaJ

generatie cmd+z

Voor de €4500 die een V35 kost zou ik haast zeggen dat je dan toch eens wat beter moet zoeken naar een fatsoenlijke speaker (zuil/monitor) die wel in je interieur past ;)

[ Voor 3% gewijzigd door mr.paaJ op 29-04-2011 13:11 ]

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:00
Monitor audio radius serie + Marantz 5005

Voor de helft van de Bose heb je hier een lekker (vind ik) setje staan, dat er ook nog eens strak uitziet.
Heb je nog een paar euro over voor een AB en een lekker wijntje.
Taigu schreef op donderdag 28 april 2011 @ 12:46:
[...]

Ga maar luisteren naar de 3005 serie icm een Denon receiver :) de meeste KEF's zijn wel iets groter dan de bose melkpakjes. Wat is je budget?
Let op, er bestaat een 3005 en een 3005SE serie, waarbij 'men' zegt dat er een wezenlijk verschil in prestaties is.

[ Voor 37% gewijzigd door mcsluis op 29-04-2011 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:48

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 404865 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 00:19:
gezien mijn woonkamer behoorlijk strak is passen hier enkel kleinere speakers.
Ben ik de enige die deze redenering volstrekt onbegrijpelijk vindt?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
Exirion schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 15:22:
[...]

Ben ik de enige die deze redenering volstrekt onbegrijpelijk vindt?
Lees: De vriendin heeft liever geen zuilen/monitoren op stands. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:48

Exirion

Gadgetfetisjist

mcsluis schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 15:25:
Lees: De vriendin heeft liever geen zuilen/monitoren op stands. >:)
Ah ok. Wij (lees: ik en mijn vriendin) hebben namelijk ook een strak interieur, maar wel met 4 grote zuilen en een 12" sub :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Exirion schreef op vrijdag 29 april 2011 @ 16:10:
[...]

Ah ok. Wij (lees: ik en mijn vriendin) hebben namelijk ook een strak interieur, maar wel met 4 grote zuilen en een 12" sub :P
Er zijn dan ook meer dan genoeg zuilen te vinden die niet misstaan in een strak interieur. Vooral als je de fronts op de speakers laat zitten zijn behoorlijk wat speakers strak te noemen.

Maar heb zo het vermoeden dat TS dat ook wel in zal zien als hij de wat betere winkels op gaat zoeken. Want een winkel waar ze meteen Bose adviseren met een dergelijk budget doet me toch twijfelen aan de kwaliteit van een dergelijke winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zoals velen onder jullie al hadden aangeraden ben ik dit weekend eens bij de 'betere' audiozaken gaan kijken wat ze me daar te vertellen hadden. Laat ons zeggen dat er een geheel nieuwe wereld voor me open ging :p.

Hetgeen het meest mijn aandacht wist te trekken was de KEF 3005SE met afwerking in high gloss wit, wat bovendien perfect in mijn interieur zou passen! In de winkel stond deze opgesteld met een 7.1 receiver van Onkyo, dewelke voor mij een erg degelijk geluid wist te produceren. Hiertegen lijken de Bose speakers wel een cheap computersetje :p.

Hoewel ik best benieuwd ben om de hierboven genoemde Monitor Audio speakers in het echt te horen, ik lees op het internet enorm veel goede commentaren en deze zien er behoorlijk strak en lang niet groot uit. Vooral dan de R90DH speakers zien er erg goed uit! Deze ga ik eerst eens opzoeken vooraleer ik de knoop doorhak, dan gaat de keuze tussen deze en het KEF systeem :)

Persoonlijk ben ik trouwens enorm voorstander van zuilen en dergelijke maar het zou eenvoudig weg misplaatst staan in de woonkamer, dewelke geen ideale TV/speaker opstelling mogelijk maakt.

Ik heb echter nog andere plannen :p. In één van de winkels kwam ik een surround set B&W 683 speakers tegen icm met een Marantz versterker, man, wat was dat een heerlijk geluid! Velen durven Marantz & B&W 'wollig' te noemen, ik vond het net een erg helder geluid geven. Ik ben zinnes om me in de kelder van ons nieuwe huis een klein Home Theater te bouwen met projector en vermoedelijk deze B&W speakers. Zo is iedereen tevreden :p.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 404865 op 01-05-2011 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 404865 schreef op zondag 01 mei 2011 @ 14:44:
Persoonlijk ben ik trouwens enorm voorstander van zuilen en dergelijke maar het zou eenvoudig weg misplaatst staan in de woonkamer, dewelke geen ideale TV/speaker opstelling mogelijk maakt.
Ik ben toch wel benieuwd naar foto's van de woonkamer en/of foto's die aantonen dat zuilen niet kunnen. Zuilen hoeven niet perse minstens de oppervlakte van een A4-tje of meer te hebben. Er zijn ook zuilen - ook van de bekendere merken - welke ik bijna iel zou noemen.
Ik heb echter nog andere plannen :p. In één van de winkels kwam ik een surround set B&W 683 speakers tegen icm met een Marantz versterker, man, wat was dat een heerlijk geluid! Velen durven Marantz & B&W 'wollig' te noemen, ik vond het net een erg helder geluid geven.
Nu is geluid natuurlijk wel smaakafhankelijk en wat de één warm kan vinden kan een ander persoon weer anders benoemen. Maar als je de combinatie B&W 683 met Marantz helder vindt dan kan je je nog wel flink gaan verbazen als je wat meer merken speakers receivers en speakers gaat combineren. Want het kan vele malen helderder, zeker in het hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik zal zo snel mogelijk wat foto's online gooien, het probleem zit hem gewoon in het feit dat de TV niet in het midden van de 'hoofdmuur' kan hangen daar het linker deel bestaat uit een zo'n stylish open haard op gas met een raampje waar je de vlammen in kan zien. Hierdoor hangt de TV nagenoeg in de rechterhoek van de kamer. Het grote probleem zit hem in de plaatsing van de linkerzuil, dewelke als het ware links van de haard zou moeten komen. Maar daar is nou net het trapje om in het woonkamer gedeelte te komen. De woonkamer maakt namelijk deel uit van een groter geheel gescheiden door een klein trapje. Trapje op wordt de eetkamer, trapje af de woonkamer. Ik besef hoe onduidelijk deze tekst is, vandaar dat ik zo vlug mogelijk wat foto's op het net zal gooien om jullie een concreet idee te geven van de situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Luister de KEF's sowieso nog even op Denon, Marantz en NAD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
In dezelfde prijsklasse van de monitor audio's/ Kef's kan je dan ook luisteren naar de mordaunt short Alumni serie. Deze hebben ook een variant met zuiltjes. Nadeel van deze serie is het af en toe 'scherpe' hoog.

Deze serie is ook in het wit te verkrijgen. ;)

[ Voor 19% gewijzigd door mcsluis op 02-05-2011 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:29
Na heeel veel prutsen (Monitor Audio, KEF etc. en thuis mogen uitproberen !), ben ik gekomen op de volgende combi;

fronts : B&W CM5 (red cedar ofzo)
Center : B&W M1 (hoogglans wit)
Rears : B&W M1 (hoogglans wit)
Rel T5 sub bass systeem woofer (hoogglans wit)

Voor stereo gebruik ik de CM5 + Rel T5. Het voordeel van de Rel is dat je die kan aansluiten met "Hi Level Neutrik Speakon". Dat wil zeggen dat het signaal afgetapt wordt van de speaker-uitgang en de bas wordt dus "direkt vertaald" naar de subwoofer. Je maakt dus geen gebruik van de standaard subwoofer-uitgang.
Zo vult de Rel T5 het laag op een natuurlijke manier aan zonder dat je een level moet instellen (bijv. <80Hz ).
Ook de CM5's doen dan voor 100% mee.
De Rel T5 geeft een goede strakke bas voor muziek, beetje vol (kan je instellen op de Rel) maar ook echt een voelbare bass bij een neerstortend gebouw.

De fronts zou je kunnen vervangen door de wat kleinere CM1's, die in hoogglans wit zijn te verkrijgen. Of wellicht nog ene paartje M1's.
Het voordeel van de M1 is, is dat je die zowel vertikaal als horizontaal kan neerzetten/ophangen (alles zit erbij) en de het is perfect afgewerkt.

Ik stuur het zaakje overigens aan met een Marantz NR1601, en vindt dat eigenlijk wel voldoende wb sound.
Mijn persoonlijke mening is dat de B&W M1 wat beter zijn in de stemmen dan een Monitor Audio.
Het geluid is gewoon helder en transparant.

KEF : ook hier is een soortgelijke combinatie mogelijk met een REL T5. Ik weet niet of ze in hoogglans wit zijn te verkrijgen. Je zou ook deze even moeten beluisteren (zover dat gaat).
Sommige mensen houden liever van het KEF-geluid ( no offence :+ )

Het bovenstaande is slechts een goedbedoeld advies, maar met wat "design" zoals hoogglans wit en netjes afgewerkt( wat dat zijn de B&W's wel!). Je zou er dus eens naar kunnen kijken.

budget:
fronts CM1 (kleine hoogglans wit) : 399 pstuk
M1 center / rears : 199 pstuk
REL T5 : 599

Totaal : 2000,- voor de speakers incl, subwoofer.
Dan een receivertje erbij ( circa 500 euri) en dan kom je netjes op 2500,- uit. Maar dan heb je wel een behoorlijke basis staan, die zowel muziek als film goed kan weergeven. En met wat modern design, want daar zocht je naar.

Succes met kiezen.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Shocked schreef op dinsdag 03 mei 2011 @ 14:37:
Het voordeel van de Rel is dat je die kan aansluiten met "Hi Level Neutrik Speakon". Dat wil zeggen dat het signaal afgetapt wordt van de speaker-uitgang en de bas wordt dus "direkt vertaald" naar de subwoofer. Je maakt dus geen gebruik van de standaard subwoofer-uitgang.
Zo vult de Rel T5 het laag op een natuurlijke manier aan zonder dat je een level moet instellen (bijv. <80Hz ).
Ook de CM5's doen dan voor 100% mee.
De Rel T5 geeft een goede strakke bas voor muziek, beetje vol (kan je instellen op de Rel) maar ook echt een voelbare bass bij een neerstortend gebouw.
High-level aansluiten kan je met 99,99% van alle subwoofers die nu op de markt zijn, dus zo bijzonder is dat niet van de REL. Plus dat er ook receivers zijn waarbij je in kan stellen dat de subwoofer in stereo mee mag doen. Die wordt dan gewoon via de standaard pre-out vanaf de receiver aangestuurd. Zo heb ik mijn subwoofer met één RCA aan de receiver vast zitten via de subwoofer pre-out. Maar ik kan gewoon alles instellen wat ik wil. Dus wel of geen subwoofer met stereo muziek. Mooie van dat alles is dat ik de crossover kan regelen via de receiver en het niet op de subwoofer hoef te doen (wat je dus wel moet doen als je high-level aansluit).

Verder wordt REL nogal de Bose onder de subwoofers genoemd. Als in dat je voor dat geld veel meer subwoofer kan krijgen bij andere merken. Groot voorbeeld is bijvoorbeeld BK waar je voor €549,- al een hele mooie subwoofer hebt die de een REL T5 helemaal wegspeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:29
Dank U voor het terecht wijzen en de aanvullingen.

Inderdaad heeft REL een negatieve naam en eigenlijk soms wel terecht.
Maar de T5 is wel ietsjes beter dan de "oude" T3.
Ik heb ook gekeken naar de BK xls200, maar kan 'm niet in het wit krijgen en vond het design wat oubollig.
Dus, de T5 gewoon tegendraads - zoals het hoort - thuis uitgeprobeerd met de optie om 'm terug te mogen brengen ( want ook ik was wat huiverig).
Maar het viel allemaal reuze mee. Hij vult mooi aan, is niet te overheersend en past bij mooi in de woonkamer.. Voor "normaal" gebruik verder prima volgens mij.
Wil je echt wat hebben : PV1 van B&W. Kijk, dan buig ik ook nederig.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Pagina: 1