Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Engelse google, standaard nederlandse resultaten, mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:05
Ik zit dit nu al een hele tijd te proberen, maar ik krijg het niet voor elkaar, terwijl ik bijna zeker weet dat het kan of kon.

Situatie:
Een aantal oude kamergenoten (buitenlandse) vroegen me of dit kon.
Ze willen graag de engelstalige google interface gebruiken, maar wel de nederlandstalige resultaten in de results terug zien.
Deze mogelijkheid is er wel bij "advanced search" maar werkt alleen bij één zoekopdracht, en dat is niet erg handig. (Language > Dutch)
Is er een manier om dit toch te doen?

Bijvoorbeeld:
Zoeken op box spring in de NL google levert een aantal .nl winkels op, terwijl op de .com versie buiten de sponsor links om, alleen engelstalige sites tevoorschijn komen.

Kijk ik er nou ongelooflijk langsheen? 8)7 of kan het gewoon niet :?

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Verwijderd

www.google.nl/ncr

Werkt ook met .com en .de en ... De interface is gewoon in de ingestelde taal, mits je bent ingelogd (denk ik... Ik ben altijd ingelogd)

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2011 23:43 ]

• Felyrion
op die manier kom ik inderdaad op de nederlandse google site, met engelse taal, maar als ik vervolgens ga zoeken, bijvoorbeeld op "test" krijg ik alsnog als eerste resultaat test.com etc. terwijl bij mij in het nederlands daar test.nl terecht komt.

Ik vermoed dat het met de taalinstellingen van de PC te maken heeft (alles engels). In de search query in de balk komt ook:
"http://www.google.nl/#hl=en"
als je dat vervolgens van "en" naar "nl" zet, komen wel de juiste resultaten, net alsof je bij advanced specifiek de taal op "dutch" zet.

Verwijderd

Je hebt gelijk. Als ik naar google.fr/nrc ga en ik zoek op 'paris' krijg ik nog steeds de engelse zoekresultaten. Wat raar dat ze dat zo hebben geïmplementeerd :?

• Felyrion
Ik meen me ook te herrinneren dat het ooit wel gewoon kon, door een vinkje te zetten bij je voorkeurstaal, maar ze hebben die advanced search pagina omgegooid toen ze ook dat live-search geïmplementeerd hebben :-(

edit:

[disclaimer]
maar dat kan ook aan mijn geheugen liggen

[ Voor 15% gewijzigd door Felyrion op 28-04-2011 00:24 ]

Verwijderd

fout...sorry

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2011 00:44 ]

Pagina: 1