[Mediaplayer] Mediaspeler met volwaardig scherm?

Pagina: 1
Acties:

• JVDE
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-12-2025
Goedendag!

Ik vroeg me af of er ook mediaspelers bestaan die een volwaardig schermpje ingebouwd hebben.
Dit lijkt mij handig als je bvb een muziekje wilt beluisteren zonder dat je de TV aan moet zetten om door de nummers te bladeren.

Of ik sluit mijn TV aan via HDMI en dan een klein 2de schermpje via de analoge gele cinch aansluiting.

Of is het maar 1 van de 2 uitgangen die werkt bij die mediaspelers?

Edit: Kun je die mediaplayers trouwens bedienen met een muis? Zo ja; dan zou ik van het 2de kleine schermpje een touchscreen kunnen maken :)

Bedankt voor jullie advies! :9

[ Voor 13% gewijzigd door JVDE op 27-04-2011 23:13 ]

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-02 18:30
Volgens mij kan bij mediaspelers maar van 1 video uitgang tegelijkertijd gebruik gemaakt.
Daarnaast zijn de bekende mediaspelers niet specifiek geschikt voor muziek.

Beter zou toch zijn om een echte muziekspeler als bijv een squeezebox te nemen. Deze werken voor muziek veel prettiger en bieden meer mogelijkheden.

Wil je een groot scherm, dan kom je gauw op een HTPC uit. Er zijn (dure) behuizingen met een groot scherm (5"of 8" volgens mij)

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:03

heuveltje

KoelkastFilosoof

Handiger lijkt me dan om iets van een el cheapo tablet te regelen, en dan lekker vanaf de bank door je muziek heen browsen. want op je knieen voor een 3" schermpje door 400 regels heen scrollen ben je ook snel zat lijkt me :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• JVDE
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-12-2025
Ja, dat lijkt mij ook wel handig zo'n tablet!

Een HTPC duurt te lang voor op te starten en de vriendin is niet zo voor complexigheden :P

Maar dan moet de mediaplayer zelf wel zo'n web interface hebben of hoe noemt men zo een toepassing waarbij men naar de url van de mediaplayer surft?

bedankt voor jullie inbreng!