Tweakers,
een vraag over een nieuw systeem met een RAID configuratie van onboard RAID controller van de MSI P67A-GD65 plank.
voor mij de keuze om bij een nieuw systeem 1 nieuwe snelle SSD te kopen OF een raid opstelling in RAID 0 van 3x corsair X32 32 GB per stuk.
het systeem zal er ongeveer zo uitzien
mobo: MSI P67A-GD65
processor: intel 2600K
GPU: MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC
8 GB geheugen dual channel (kingston oid)
2TB HDD voor opslag
de eis is iets an 90 GB ruimte voor OS en games ed.
dus het is fijn als het beetje vlot is.
ik heb al 1 corsair SSD in mn huidige pc zitten, en kan nog voor iets van 110 euro 2 erbij krijgen.
dit in RAID0, is dat dan fijner dan iets van 200 uitgeven aan 1 snelle SSD?
er staat niks boeiend op wat niet wegkan, enkel OS en games dus niet echt een probleem als 1 van de 3 eruit knalt...
graag jullie opinie:)
alvast bedankt
een vraag over een nieuw systeem met een RAID configuratie van onboard RAID controller van de MSI P67A-GD65 plank.
voor mij de keuze om bij een nieuw systeem 1 nieuwe snelle SSD te kopen OF een raid opstelling in RAID 0 van 3x corsair X32 32 GB per stuk.
het systeem zal er ongeveer zo uitzien
mobo: MSI P67A-GD65
processor: intel 2600K
GPU: MSI N560GTX-Ti Twin Frozr II/OC
8 GB geheugen dual channel (kingston oid)
2TB HDD voor opslag
de eis is iets an 90 GB ruimte voor OS en games ed.
dus het is fijn als het beetje vlot is.
ik heb al 1 corsair SSD in mn huidige pc zitten, en kan nog voor iets van 110 euro 2 erbij krijgen.
dit in RAID0, is dat dan fijner dan iets van 200 uitgeven aan 1 snelle SSD?
er staat niks boeiend op wat niet wegkan, enkel OS en games dus niet echt een probleem als 1 van de 3 eruit knalt...
graag jullie opinie:)
alvast bedankt
14.5 kWP op Zuid, 4x24 CPC heatpipes op Zuid, 1000L Hygienebuffervat met Panasonic WH-MDC09J3E5, Gasloos sinds 2018.