• 0_0
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-02 16:26
Ik heb een samsung P2270HD scherm, dit is een TV en monitor in één. (ik gebruik hem als monitor)

Ik gebruikte hem eerst altijd via VGA, met aangepaste kleurinstellingen.

Nu heb ik hem aangesloten via HDMI, maar nu zijn bij de opties niet alle instellingen meer beschikbaar. Men gaat er nu blijkbaar vanuit dat hij voor televisie gebruikt wordt, want er zijn alleen nog maar presets beschikbaar als 'film' en 'dynamisch'.

Hoe krijg ik hem weer in de PC-mode zodat ik bijvoorbeeld de RGB kleuren aan kan passen? :)

B.v.d.

• HenkAjax
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-04-2024
Tijdelijk aansluiten via DVI.Opstarten in PC-modus.Als het goed is kun je dan weer bij de instellingen.Afsluiten en opnieuw opstarten met HDMI-kabel in de monitor.Dat tijdelijk opstarten via DVI zonder de HDMI-kabel erin.Goed opletten dat er een native resolutie wordt gebruikt.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21:37
Zodra je een monitor digitaal aansluit, dan zijn er al een hoop instellingen die automatisch 'goed' worden ingesteld, daardoor zijn de overige opties dus niet nodig (zoals sharpness e.d.). Eerst via DVI aansluiten gaat je ook niet helpen want hdmi = DVI + geluid.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 00:27

Quad

Doof

MicGlou schreef op donderdag 28 april 2011 @ 06:38:
Zodra je een monitor digitaal aansluit, dan zijn er al een hoop instellingen die automatisch 'goed' worden ingesteld, daardoor zijn de overige opties dus niet nodig (zoals sharpness e.d.). Eerst via DVI aansluiten gaat je ook niet helpen want hdmi = DVI + geluid.
Amen :+ .

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:47
MicGlou schreef op donderdag 28 april 2011 @ 06:38:
Klopt, bij mijn pure pc-monitor (LG W2261V) gebeurt hetzelfde. Al gebruik ik de HDMI voor de PS3 en XBOX360. Dus de HDMI stand heb ik op film staan. Levert mij imo het mooiste beeld voor gaming. Voor gewoon internetten is het imo nutteloos. (Pc zit via DVI), dan moet je m echt op 'web'preset of een user defined, waar alleen helderheid echt is in te stellen.. Verder staan de kleuren dan standaard op sRGB?

[ Voor 8% gewijzigd door GAIAjohan op 28-04-2011 09:22 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• HenkAjax
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-04-2024
Even voor de goede orde,ik bedoelde DVI-A (analoog).Excuses voor het misverstand.Ik gebruik zelf 6 monitoren van Samsung en dat instellingenprobleem los ik op deze manier op.BTW. ik geloof dat de DVI-A kabels zeldzaam aan het worden zijn.
Pagina: 1