Hoe sluit ik mijn laptop aan op een 5.1 home cinema-set?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315632

Topicstarter
Hoi,

Ik denk eraan een middelmatig geprijsde (100-300 euro) home cinema-set aan te kopen, samen met een projector (Acer X1161p). Zo kan ik films etc die op de laptop staan bekijken via de projector, en hoopte ik het geluid dat van de laptop komt naar een 5.1 surround sound home cinema te sturen.

Nu is mijn vraag, hoe maak die aansluiting tussen laptop en home cinema? De laptop (Packard Bell Easynote LM-serie) heeft geen S/PDIF-uitgang, wel een gewone aansluiting voor een 3.5 mm headphone jack, usb en een hdmi-slot.

Ik heb hier al gelezen dat men een externe sound card kan kopen dat toelaat een 5.1 signaal te krijgen van de home cinema, maar kan dat vanuit een gewone headphone jack?

En als je de home cinema aansluit via hdmi op de laptop, kan je dan het geluid overbrengen in 5.1 (eventueel ook via zo'n externe sound card)?

En tenslotte, ik zag dat sommige sets van LG (zoals de vrij goedkope LG HT 304SQ) ook een speciale 'portable-ingang' hebben. Heeft er iemand daat ervaring mee? Kun je hiermee probleemloos geluid overbrengen tussen laptop en home cinema?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Je kan geluid prima via de HDMI uitgang versturen. Je home cinema set zal dit dan om moeten zetten in een VGA signaal voor beeld (enige wat je beamer heeft) en er zelf de 5.1 af moeten plukken.

Of ze bestaan die dat kunnen (en dan voornamelijk hdmi naar vga omzetten) geen idee, maar dit lijkt mij wel de enige werkende oplossing.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de info!
En wat als ik nu de laptop via bga kabel aansluit op de projector en via hdmi op de home cinema, zou dat dan moeten werken? Of moet er ook een kabel tussen projector en home cinema? (Sorry als dit een domme vraag is) :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02:29

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 315632 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 20:58:Ik denk eraan een middelmatig geprijsde (100-300 euro) home cinema-set aan te kopen, samen met een projector (Acer X1161p).
Voor 100 - 300 euro heb je echt geen middelmatige home cinema. Dan heb je de laagste vorm van instap home cinema en zou er dan ook zeker niet te veel van verwachten.
Nu is mijn vraag, hoe maak die aansluiting tussen laptop en home cinema? De laptop (Packard Bell Easynote LM-serie) heeft geen S/PDIF-uitgang, wel een gewone aansluiting voor een 3.5 mm headphone jack, usb en een hdmi-slot.
Welke uitgang heeft die Packard Bell nog meer? Want van HDMI (laptop) naar VGA (beamer) gaat niet zomaar werken. Of heeft de laptop ook nog VGA uit?
Ik heb hier al gelezen dat men een externe sound card kan kopen dat toelaat een 5.1 signaal te krijgen van de home cinema, maar kan dat vanuit een gewone headphone jack?
Er zijn 3,5mm jacks welke een zogenaamde flexi-jack zijn en dus ook digitale signalen door kunnen geven. Echter geef jij al aan dat jouw laptop geen S/PDIF heeft en dus niet over die optie beschikt. Dat is de enige manier om uit één jack een compleet 5.1 signaal te krijgen. Analoog is één 3,5mm jack maximaal 2 signalen.
En als je de home cinema aansluit via hdmi op de laptop, kan je dan het geluid overbrengen in 5.1 (eventueel ook via zo'n externe sound card)?
Dat ligt aan de laptop. Sommige laptops versturen alleen beeld via de HDMI-uitgang, anderen doen er ook geluid bij. Hoe dat geluid is verschilt ook per laptop, sommige laptops doen maximaal 2.0 geluid maar er zijn ook laptops die gewoon 5.1 over HDMI uit kunnen sturen.

Mooiste zou zijn als je laptop over de HDMI beeld en meerkanaals geluid uit zou geven. En dan een home cinema kopen met HDMI-ingang en HDMI-uitgang. En dan een beamer met HDMI. Je verbindt dan de laptop met een HDMI kabel naar de home cinema set welke het geluid afspeelt. Vanaf de home cinema ga je dan weer met een HDMI kabel naar de projector welke het beeld weergeeft. Weet alleen niet of je dan voor het geld klaar bent wat jij er maximaal aan uit wilt geven.
En tenslotte, ik zag dat sommige sets van LG (zoals de vrij goedkope LG HT 304SQ) ook een speciale 'portable-ingang' hebben. Heeft er iemand daat ervaring mee? Kun je hiermee probleemloos geluid overbrengen tussen laptop en home cinema?
De "Portable Ingang" is gewoon een 3,5mm jack waar je dus direct elk apparaat met één 3,5mm jack kabel op aan kan sluiten. Let wel dat dit maximaal 2.0 geluid is.

Ook wel leuk dat er op de site van LG staat dat de LG HT 304SQ twee HDMI ingangen heeft, maar verder rept heel de manual niet over hoe deze ingangen werken en wat ze kunnen.

Hooglander1 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 21:05:
Of ze bestaan die dat kunnen (en dan voornamelijk hdmi naar vga omzetten) geen idee, maar dit lijkt mij wel de enige werkende oplossing.
Er zijn op dit moment niet eens receivers welke van HDMI terug kunnen converten naar een analoog signaal, dus lijkt me zéér sterk dat een kant-en-klaar setje dat wel kan. Analoog naar digitaal is nooit een probleem, maar de andere kant op wel. Dan moet je met externe converters gaan werken.

Anoniem: 315632 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 21:24:
En wat als ik nu de laptop via bga kabel aansluit op de projector en via hdmi op de home cinema, zou dat dan moeten werken? Of moet er ook een kabel tussen projector en home cinema? (Sorry als dit een domme vraag is) :-)
Laptop met VGA naar de beamer en met HDMI naar de home cinema kan op zich gewoon werken. Je moet alleen wel een paar dingen weten:
  • Stuurt de laptop überhaupt wel geluid uit via de HDMI uitgang en is dit geluid meerkanaals? Want als het maximaal stereo is dan heb je er nog niets aan.
  • Accepteert de home cinema set wel geluid over HDMI. Er zijn genoeg setjes welke wel een HDMI ingang hebben, maar welke niet beschikken over HDMI Processing. Dus dat het geluid niet van het complete HDMI signaal gehaald kan worden.
Pas als je laptop meerkanaals geluid via HDMI kan versturen én de home cinema geluid accepteert via de HDMI dan werkt het op die manier.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Welke uitgang heeft die Packard Bell nog meer? Want van HDMI (laptop) naar VGA (beamer) gaat niet zomaar werken. Of heeft de laptop ook nog VGA uit?
->Er zitten een HDMI-slot op, 3 USB-poorten, headphone en mic en vga-poort...
Er zijn 3,5mm jacks welke een zogenaamde flexi-jack zijn en dus ook digitale signalen door kunnen geven. Echter geef jij al aan dat jouw laptop geen S/PDIF heeft en dus niet over die optie beschikt. Dat is de enige manier om uit één jack een compleet 5.1 signaal te krijgen. Analoog is één 3,5mm jack maximaal 2 signalen.
->En met een setup als deze:
http://www.allekabels.nl/...rloopstekker-Verguld.html
Deze kan je in de 3,5mm uitgang stoppen (spdif)

http://www.allekabels.nl/...5/6444/Optical-Cable.html

Deze stop je in het plugje.

http://www.allekabels.nl/...els/5/1426/Converter.html

Hier gaat de andere kant in

http://www.allekabels.nl/...essional-Audio-Cable.html
Mooiste zou zijn als je laptop over de HDMI beeld en meerkanaals geluid uit zou geven. En dan een home cinema kopen met HDMI-ingang en HDMI-uitgang. En dan een beamer met HDMI. Je verbindt dan de laptop met een HDMI kabel naar de home cinema set welke het geluid afspeelt. Vanaf de home cinema ga je dan weer met een HDMI kabel naar de projector welke het beeld weergeeft. Weet alleen niet of je dan voor het geld klaar bent wat jij er maximaal aan uit wilt geven.
-> Is er een manier waarop ik dit nu al kan testen? Door mijn laptop via hdmi ergens anders op aan te sluiten (hdtv ofzo?)
Pas als je laptop meerkanaals geluid via HDMI kan versturen én de home cinema geluid accepteert via de HDMI dan werkt het op die manier.
-> Waar zou ik die info kunnen vinden?
(Sorry voor mijn noob-vraagjes)

[ Voor 0% gewijzigd door FeaR op 27-04-2011 22:37 . Reden: Quotes gemaakt, dat leest vele malen makkelijker ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Geen enkele link van allekabels.nl werkt bij mij, ik kom telkens weer terug op de beginpagina van die site. Maar aan de url te zien link je naar optische kabels en converters. Dat is niet nodig, want je laptop heeft geen S/PDIF dus je hoeft/kan nooit met optisch werken. Zo te zien heeft je laptop maximaal twee uitgangen: sowieso de analoge mini-jack waar je dus maximaal 2.0 uit kan halen met een gewone 3,5mm jack kabel én wellicht ook audio via de HDMI-uitgang.

Als je je laptop inderdaad op iets van een TV met HDMI aansluit dan kan je al zien of de laptop geluid over HDMI kan sturen. Al kan je veelal in het configuratiescherm van de laptop wel vinden welke apparaten je hebt voor uitvoer van audio. Als daar HDMI tussen staat dan weet je al dat je laptop geluid uit kan sturen via HDMI. Dan is het alleen nog de vraag of het alleen stereo is wat de laptop uit kan sturen of ook 5.1 geluid.

[ Voor 4% gewijzigd door FeaR op 27-04-2011 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als je je laptop inderdaad op iets van een TV met HDMI aansluit dan kan je al zien of de laptop geluid over HDMI kan sturen. Al kan je veelal in het configuratiescherm van de laptop wel vinden welke apparaten je hebt voor uitvoer van audio. Als daar HDMI tussen staat dan weet je al dat je laptop geluid uit kan sturen via HDMI. Dan is het alleen nog de vraag of het alleen stereo is wat de laptop uit kan sturen of ook 5.1 geluid.
-> Ok, dat zal ik morgen eens testen! Bedankt.

En nog een ander vraag wat de aansluiting van de laptop naar projector betreft. Op de projector staan de volgende aansluitingen: Composite Video (RCA), Pc-in (VGA), VGA out, S-Video, D-Sub. Met welke aansluiting zal ik de best mogelijke beeldkwaliteit krijgen? Is gewone VGA genoeg? Of heeft het nut van een converterkabel te zoeken die hdmi van de laptop omzet naar iets dat in de projector past?

http://www.projectorcentr...projector_manual_5151.pdf

[ Voor 0% gewijzigd door FeaR op 27-04-2011 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

In de topicstart haal je de Acer X1161P aan, die is anders dan de projectoren uit de manual die je linkt. Volgens vele sites heeft de X1161P alleen een S-Video, Composiet en VGA ingang. Op deze afbeelding ook goed te zien:
Afbeeldingslocatie: http://www.beamershop24.nl/images/product_images/info_images_new/8368_4.jpg

Die projector kan maximaal 800 x 600 aan zo te lezen, de maximale input is wel 1080p maar dat zal de beamer nooit op het scherm krijgen aangezien er intern wel terug gescaled zal worden. Met alle drie de ingangen die de beamer heeft kan je 800 x 600 krijgen, maar van de drie types is VGA wel de beste.

Het nut om van HDMI te gaan converten naar VGA is echt nul komma nul. Aan het einde van de kabel heb je altijd nog steeds VGA. En of dat nu direct uit de VGA-uitgang van de laptop komt of via HDMI met een converter maakt niets uit. Komt nog bij dat je niet zomaar een kabel van HDMI naar VGA kan kopen: HDMI is digitaal en VGA analoog. Er zal dus een actieve converter tussen moeten wat je zeker tientallen euro's zou kosten.

Het is overigens ook het testen waard of je laptop wel beeld via VGA weer kan geven en daarnaast audio uit de HDMI-poort. Kan goed dat het gewoon werkt naast elkaar, maar zou me voor kunnen stellen dat het niet helemaal lekker gaat aangezien je twee uitgangen naast elkaar gebruikt welke beide voor video zijn. Dat HDMI naast video ook nog geluid kan doen is dan een tweede.

Mocht je op safe willen spelen dan neem je dus een beamer welke je met HDMI aan kan sluiten. Dan wordt het al een stuk makkelijker en een mindere kabelbende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok, net even snel de laptop op onze Sony HD tv aangesloten via hdmi. Resultaat: zowel beeld als geluid verschenen op de tv, wat wel goed nieuws is, neem ik aan?

Stel dat ik een aantrekkelijke geprijsde projector vind met twee hdmi poorten (sommige BenQ's hebben dat zag ik net), dan zou het misschien makkelijker worden?

Dan kan ik laptop aansluiten op projector via hdmi en misschien koop ik gewoon beter een goed 2.1 speakersetje dat ik rechtstreeks op de laptop kan aalsuiten via de headphone jack.

Of kan een hdmi gesplit worden zodat ik én een signaal kan sturen naar de projector voor het beeld als naar een home cinema voor het geluid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Niet om flauw te doen maar waarom pak je niet gewoon voor 100 euro extra een mediaplayer erbij? Die hebben vrijwel allemaal HDMI, SPDIF etc etc... alles wat je nodig hebt in feite. Je sluit het zonder problemen snel aan op een beamer met HDMI of een home theatre versterker met 49201.20 kanalen.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 315632 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 23:30:
Ok, net even snel de laptop op onze Sony HD tv aangesloten via hdmi. Resultaat: zowel beeld als geluid verschenen op de tv, wat wel goed nieuws is, neem ik aan?
Dan geeft de laptop dus gewoon geluid over HDMI, dat is al één ding wat goed gaat. Nu alleen nog zien of het ook 5.1 geluid is of dat het maximaal 2.0 is.
Stel dat ik een aantrekkelijke geprijsde projector vind met twee hdmi poorten (sommige BenQ's hebben dat zag ik net), dan zou het misschien makkelijker worden?
Projector met HDMI is sowieso makkelijker. Maar zoals gezegd: een projector met VGA kan ook werken, maar dan moet je wel zeker weten dat de laptop tegelijk beeld over VGA kan geven én audio via HDMI.
Dan kan ik laptop aansluiten op projector via hdmi en misschien koop ik gewoon beter een goed 2.1 speakersetje dat ik rechtstreeks op de laptop kan aalsuiten via de headphone jack.
Maar dat kan je nu ook al: laptop met VGA aansluiten naar de projector. En er dan een losse speakerset naast welke je gewoon op de 3,5mm jack van de laptop aansluit.
Of kan een hdmi gesplit worden zodat ik én een signaal kan sturen naar de projector voor het beeld als naar een home cinema voor het geluid?
Dat splitsen is juist hetgeen wat een receiver of een home cinema doet. Audio en video gaan over HDMI de home cinema in. Geluid wordt door de aangesloten speakers afgespeeld en het beeld wordt doorgestuurd naar het apparaat wat aan is gesloten op de HDMI-Out. Dat scheelt nogal wat aan kabels aangezien je dan het volgende hebt: laptop - HDMI kabel - home cinema - HDMI kabel - projector

Maar dan moet de home cinema dus wel beschikken over HDMI Processing, de techniek om audio van het HDMI signaal te halen. En de projector over HDMI ingangen.

Dus mogelijkheden genoeg, maar het is maar net hoe veel geld je uit wilt geven en welke ingangen de gekochte apparaten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 04-05 12:22
FeaR1986 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 23:38:
[...]

Dan geeft de laptop dus gewoon geluid over HDMI, dat is al één ding wat goed gaat. Nu alleen nog zien of het ook 5.1 geluid is of dat het maximaal 2.0 is.
Sorry dat ik dit topic nou kaap, maar hoe kan je zien of de hdmi poort 5.1 geluid kan versturen?
Of moet je dat gewoon testen dmv een filmpje oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Sibrand schreef op woensdag 27 april 2011 @ 23:45:
[...]Sorry dat ik dit topic nou kaap, maar hoe kan je zien of de hdmi poort 5.1 geluid kan versturen?
Of moet je dat gewoon testen dmv een filmpje oid?
Sommige TV's geven dat aan. Zo laat mijn TV bijvoorbeeld "Dolby Digital 3/2" zien als ik een Dolby Digital 5.1 afspeel. Maar snap dat het lastig kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
redfoxert schreef op woensdag 27 april 2011 @ 23:35:
Niet om flauw te doen maar waarom pak je niet gewoon voor 100 euro extra een mediaplayer erbij? Die hebben vrijwel allemaal HDMI, SPDIF etc etc... alles wat je nodig hebt in feite. Je sluit het zonder problemen snel aan op een beamer met HDMI of een home theatre versterker met 49201.20 kanalen.
Daar had ik nog niet aan gedacht. Hoe werkt dat dan precies? Ik zet al m'n films etc op de harde schijf van de mediaplayer en verbindt die dan (ipv de laptop) met home cinema en projector? Of moet de laptop daar toch nog tussen?

Hebben we het dan over iets als dit:
http://www.opus.nl/Eminen...yer-Full-HD/d/foto/16765/

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 315632 op 28-04-2011 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
FeaR1986 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 23:38:
[...]

Dat splitsen is juist hetgeen wat een receiver of een home cinema doet. Audio en video gaan over HDMI de home cinema in. Geluid wordt door de aangesloten speakers afgespeeld en het beeld wordt doorgestuurd naar het apparaat wat aan is gesloten op de HDMI-Out. Dat scheelt nogal wat aan kabels aangezien je dan het volgende hebt: laptop - HDMI kabel - home cinema - HDMI kabel - projector

Maar dan moet de home cinema dus wel beschikken over HDMI Processing, de techniek om audio van het HDMI signaal te halen. En de projector over HDMI ingangen.

Dus mogelijkheden genoeg, maar het is maar net hoe veel geld je uit wilt geven en welke ingangen de gekochte apparaten hebben.
Kan er iemand toevallig een suggestie geven voor zo'n projector/home cinema die zo iets zeker zou kunnen? Anders zou ik misschien ook met m'n laptop richting speciaalzaak kunnen stappen en vragen of ik die verbindingen mag uittesten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
FeaR1986 schreef op woensdag 27 april 2011 @ 23:54:
[...]

Sommige TV's geven dat aan. Zo laat mijn TV bijvoorbeeld "Dolby Digital 3/2" zien als ik een Dolby Digital 5.1 afspeel. Maar snap dat het lastig kan zijn.
Maar het staat dus verder nergens op de laptop/pc aangegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-05 11:38
Sibrand schreef op donderdag 28 april 2011 @ 10:30:
[...]
Maar het staat dus verder nergens op de laptop/pc aangegeven?
Nee, meestal zie hje het pas in Windows als je de TV/receiver daadwerkelijk aansluit via HDMI. Je zou wel vooraf even kunnen googlen, je bent waarschijnlijk niet de eerste die dit probeert. Ik had bijvoorbeeld dezelfde vraag over een Dell e6500, Google weet het antwoord.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
Taigu schreef op donderdag 28 april 2011 @ 11:09:
[...]

Nee, meestal zie hje het pas in Windows als je de TV/receiver daadwerkelijk aansluit via HDMI. Je zou wel vooraf even kunnen googlen, je bent waarschijnlijk niet de eerste die dit probeert. Ik had bijvoorbeeld dezelfde vraag over een Dell e6500, Google weet het antwoord.
Google weet het antwoord niet :(.
Denk dat het door de typenummers van Asus moeilijk is om het te vinden =/
En hier valt ook niks uit te halen?
HDMI - 19-pens HDMI type A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Oke, even terug naar de reden waarom ik dit topic opstartte... :-)

Als ik het zo goed hoor, zijn de meeste mensen niet zo heel enthousiast over een all-in-one home cinema set. Zeker als het om aansluitingsmogelijkheden gaat.

Ik ben dus beter af met een versterker en surround boxen?

Snel even eens gezocht wat ik kan doen met mijn budget, en vond deze:

http://www.vandenborre.be...NnKC8k#productdescription

http://www.vandenborre.be...=Liqace6ab.qaS.doQmNmTC8k

http://www.pixmania.be/be...cinema-systeem-ht-dd.html

http://www.pixmania.be/be...ome-cinem.html#pix-review

Vooral die Sony van Pixmania lijkt me prijs/kwaliteit een goeie koop?

Ik zag hier ook een review van:
productreview: Sony HT-DDWG800 review door Xardas

Ik weet ook niet welke merken tegenwoordig algemeen geaccepteerd worden als 'goed' als het gaat om receivers/speakers...

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 315632 op 28-04-2011 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Sibrand schreef op donderdag 28 april 2011 @ 11:25:
[...]En hier valt ook niks uit te halen?
HDMI - 19-pens HDMI type A
Nee, dat zegt niets. Dat geeft alleen aan dat het een gewone HDMI-aansluiting is en geen mini-HDMI of iets in die trant. Uit die informatie halen of er ook meerkanaals audio over die aansluiting kan is hetzelfde als vragen hoeveel PK een auto heeft als ik alleen zeg dat ik een Volkswagen heb.
Anoniem: 315632 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 12:11:Oke, even terug naar de reden waarom ik dit topic opstartte... :-)

Als ik het zo goed hoor, zijn de meeste mensen niet zo heel enthousiast over een all-in-one home cinema set. Zeker als het om aansluitingsmogelijkheden gaat.

Ik ben dus beter af met een versterker en surround boxen?

Snel even eens gezocht wat ik kan doen met mijn budget, en vond deze:

http://www.vandenborre.be...NnKC8k#productdescription

http://www.vandenborre.be...=Liqace6ab.qaS.doQmNmTC8k

http://www.pixmania.be/be...cinema-systeem-ht-dd.html

http://www.pixmania.be/be...ome-cinem.html#pix-review

Vooral die Sony van Pixmania lijkt me prijs/kwaliteit een goeie koop?

Ik zag hier ook een review van:
productreview: Sony HT-DDWG800 review door Xardas

Ik weet ook niet welke merken tegenwoordig algemeen geaccepteerd worden als 'goed' als het gaat om receivers/speakers...
Met dat soort setjes kom je een heel stuk verder dan zo'n setje van LG of wat dan ook. Zeker doordat Sony, Onkyo en Yamaha meer gedaan hebben op de audiomarkt dan een LG of JVC. Dus die setjes gaan zeker veel beter zijn. Zo te zien zijn het ook setjes waar je met één HDMI-kabel naar de receiver kan gaan. Echter moet je dan nog wel een beamer hebben welke HDMI ondersteunt om de keten compleet te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-05 11:38
offtopic:
De asus laptop heeft een Intel HM55 Express chipset die audio over hdmi ondersteunt, moet werken dus. haal anders een kabel voor € 2,- en test het zelf ;)

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Pagina: 1