Toon posts:

welke router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal
ik heb een d link dir 855 router en heb upc fiber power 120 verbinding, toch haal ik bekabeld met router maar matige upload....max 5,5 MB, toen ik pas fiber power had en deze router behaalde ik gemakkelijk 8,5 soms 9 mb.
Ik heb net getest zonder router ertussen en kabel rechtstreeks dan haal ik bijna 8.5 MB.
Dus het word ergens flink afgeremd...heb al zitten denken aan een nieuwe router maaarrrrrrrr welke?
Ik heb dacht ik al haast het beste wat er is voor mijn verbinding.
Welke pc ik ook neem, heb een Imac en w7 laptop en desktop...het blijft maar matig.
Upc zegt uiteraard dat het aan mij ligt maar vraag me dan wel af waarom ik in het begin van mijn fiber periode het wel makkelijke haalde qua de extreme snelheden.
Wie heeft de gouden tip qua het sneller maken of een nog betere router?
Bedankt alvast!

Verwijderd

Ik zei niks

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2011 21:45 ]

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23-02 18:51
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 21:31:
Via Fiber Power zou je gewoon 15MB moeten kunnen halen (volgens mijn berekening dan 120Mb/8=15MB).

Topic naam is fout, want je vraagt ook of we een andere oplossing voor je hebben.

Maar voor zover ik weet, is de regel dus dat als je de 120 Mbit deelt door 8 heb je de snelheid in MBytes.

Standaard levert UPC een Coax-kabel mee, deze mag jen iet verlengen, want dan is de garantie niet gegarandeerd, weet niet of je dat hebt gedaan, maar dan kan je dat alvast nakijken. De kabel die UPC Leverd is +/- 1M lang.

Heb je de kabel tussen je router en het model al eens vervangen en hoe lang is deze kabel?

Verder is info over welke router het is, welke speedtest je hebt gebruikt e.d. ook geen overbodige info.

Het kan ook zijn dat je word afgeknepen door UPC.
Bericht wel gelezen? Het gaat over de UPload.

Geef de router eens een reset en kijken even in je QoS instellingen. Daar staat ook iets over de upload. Heb zelf een 655 gehad.

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

Verwijderd

Topicstarter
Heb daarnet de router reset gegeven en alles overnieuw ingesteld maar helaas geen verbetering.
Het mooie is dat ik mooit niks veranderde heb en met de tijd de snelheid wat matigd alsof ik word genepen, elke maand ietjes minder.

Router heb ik al vermeld de d link dr 855.
En het gaat idd om de UPload.

Wat wil je weten qua de instellingen Kip? Kan ik dat zo lezen als ik inlog op de router?

Verwijderd

Excuus wel gelezen, alleen over upload heen gelzen |:(

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2011 @ 21:45:
Router heb ik al vermeld de d link dr 855.
En het gaat idd om de UPload.
Met 5.5MBps zou ik blij zijn hoor je krijgt immers maar ~1,25MBps van UPC volgens mij... :+ Iets met Bits en Bytes enz.

Je uploadt naar? Met welk programma en wat voor een bestanden (klein/groot)? De DIR-855 is (was) inderdaad één van de duurste maar zeker niet de "beste" (meer). Desalniettemin meer dan toereikend voor jouw verbinding (120/10 Mbps).

Verwijderd

Topicstarter
Sorry ik test dus via www.speedtest.net
en soms via upc zelf...

Upload moet voor mijn verbinding fiber power 120 dus rond de 10mb zijn.....das niet de helft dus die ik sinds een paar maanden nog maar krijg....

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2011 07:59 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:19

lier

MikroTik nerd

Je zou eens bij wijze van test (voor zover dat nog niet ingesteld is) de WAN poort op 1Gbit/s FD kunnen fixeren. Wellicht dat daar winst te behalen is.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• MegaTronics
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

lier schreef op donderdag 28 april 2011 @ 08:19:
Je zou eens bij wijze van test (voor zover dat nog niet ingesteld is) de WAN poort op 1Gbit/s FD kunnen fixeren. Wellicht dat daar winst te behalen is.
Bij mijn weten is gigabit sowieso alleen maar full-duplex, tenminste in de driver settings kun je nergens gigabit half-duplex kiezen.

[ Voor 10% gewijzigd door MegaTronics op 28-04-2011 08:24 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Verwijderd

Topicstarter
ok maar geen advies qua een betere router?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 09:42:
ok maar geen advies qua een betere router?
Kan het sterker vertellen; ik heb een 120/10 abbo bij Ziggo met "maar" een DLINK 655 erbij en haal zonder problemen de beloofde snelheden; sneller hoeft dus niet beter te zijn. Aangezien je al enkele dingen getest hebt (kabel rechtstreeks, geen router, etc), zou je allicht nog eens kunnen bekijken om de router opnieuw te voorzien van dezelfde of nieuwere firmware en zien of met de standaard-instellingen dan wel de snelheden worden gehaald.

[ Voor 3% gewijzigd door MAX3400 op 28-04-2011 09:46 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

En je bent niet zelf je upload aan het vullen met p2p software toevallig ?
of is er een draadloze gast die er niet thuishoort ?

btw mijn 825 duwd met gemak 50 mbit up naar de wan

[ Voor 17% gewijzigd door Fish op 28-04-2011 10:07 ]

Iperf

• lier
  • Laatst online: 00:19

lier

MikroTik nerd

fish schreef op donderdag 28 april 2011 @ 09:58:
En je bent niet zelf je upload aan het vullen met p2p software toevallig ?
of is er een draadloze gast die er niet thuishoort ?
Ik neem aan dat je (ook) op de router kijkt om je snelheid vast te stellen!?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
als ik zou weten hoe...dan graag

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Kidding right ? de 855 is toch zo'n waus ding compleet met display en allerlei info
Afbeeldingslocatie: http://www.megakeuze.nl/images/product/1070_D-Link-DIR-855-display.jpg

Iperf

• MAX3400

MAX3400

fish schreef op donderdag 28 april 2011 @ 11:16:
[...]

Kidding right ? de 855 is toch zo'n waus ding compleet met display en allerlei info
[afbeelding]
En anders staat de up/downstream ook op de webinterface vermeldt... Weet je in ieder geval of dat ding wel correct communiceert met het modem en/of de upc-lijn.

Verwijderd

Topicstarter
Fish het zijn niet allemaal nerds hier anders vroegen ze geen advies....en aangezien hij hier in de gangkast staat...zit ik echt niet in mijn gangkast met mijn neus erop als ik via de directe link in kan loggen...

• MAX3400

MAX3400

Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 13:09:
Fish het zijn niet allemaal nerds hier anders vroegen ze geen advies....en aangezien hij hier in de gangkast staat...zit ik echt niet in mijn gangkast met mijn neus erop als ik via de directe link in kan loggen...
Dat we niet allemaal "nerds" zijn, tot daar aan toe... Maar ons vragen over hoe je iets kan uitlezen wat eenvoudig in de handleiding staat, dat is dan wel weer de andere kant van het spectrum.

Desondanks; ik hoop dat je op de DLINK kan zien wat de up/downstream is en dat je kan troubleshooten of het aan de router ligt (hardware of software) of dat er toch iets anders aan verbindingen open staat op dat ding wat zorgt voor een lagere gemeten snelheid.

Ik vind het trouwens opvallend dat als je via UPC zelf test, dat je ook lagere snelheden krijgt. Gebeurt dit ook zonder de router ertussen? Zo ja, dan moet je UPC eens aan hun mouw trekken.

Verwijderd

Topicstarter
euhm nee sorry het staat niet in de handleiding hier....ik heb er alleen 2 pagina superbeknopte tekst van...mare evengoed bedankt voor het meedenken

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ok whatever waar denk je dat dat display voor zou kunnen dienen. Voor kerst ofzo.
Dan nog blijft de vraag onbeantwoord
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2011 @ 13:39:
euhm nee sorry het staat niet in de handleiding hier....ik heb er alleen 2 pagina superbeknopte tekst van...mare evengoed bedankt voor het meedenken
De manual welke ik bij dlink online gewoon kan vinden telt honderd en één uitgebreide pagina's.

Vragen over p2p (achtige) software die je eventueel draaid blijven onbeantwoord

Mijn conclusie, ik heb er al meer moeite in gestoken dan jij

[ Voor 6% gewijzigd door Fish op 28-04-2011 21:33 ]

Iperf

• MAX3400

MAX3400

fish schreef op donderdag 28 april 2011 @ 21:27:
[...]

De manual welke ik bij dlink online gewoon kan vinden telt honderd en één uitgebreide pagina's.
Klopt, ben alleen te lui om te posten... :|

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

MAX3400 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 21:46:
[...]

Klopt, ben alleen te lui om te posten... :|
Ik ben er zeker niet te lui voor, maar ik vertik het gewoon.

Iperf

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Goed, het moge de TS duidelijk zijn dat ie de handleiding ook online kan vinden, hoeven we verder geen woorden meer aan te verspillen.
Fish het zijn niet allemaal nerds hier anders vroegen ze geen advies..
Kleine misvatting even uit de weg ruimen: de Tweakers.net FAQ en de Forum FAQ maken duidelijk genoeg dat enige eigen inzet - en daaronder mag het opzoeken van een manual wel verstaan worden - een niet al te veel gevraagde basishouding is.
Om je medeforummers dan gelijk maar voor nerd uit te gaan maken is een ietwat merkwaardige houding als je zelf aankomt met een vraag.

Doe er je voordeel mee zou ik zeggen :)

[ Voor 9% gewijzigd door alt-92 op 28-04-2011 22:58 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Log in op je router, ga naar Advanced, dan QoS Engine en disable Automatic Uplink Speed.

Stel daarna Automatic Uplink Speed in op 10480 ofzo en reboot je router.

Test daarna nog eens zou ik zeggen.

(ik heb ook een DIR855 en had hetzelfde probleem met Ziggo)

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

Topicstarter
Red keibedankt voor je uitleg ik ga er gelijk mee aan de slag.

En nee ik heb geen p2p programma's ...verder merk ik dat hier mensen zitten die heel wat meer van deze materie afweten en als ze dan met een hoop technische info gaan gooien dan maak ik idd de opmerking dat ik geen nerd ben. Verder lees jij de zin wel graag zoals je het wilt he qua dat nerd gebeuren...ik noem helemaal niet alle forumgebruikers een nerd.

Maar goed ik laat het hierbij....wat een berg vijandigheid en aangeval als je hier iets navraagt.

Kei bedankt voor alle tips en nuttige dingetjes.
Groetjes Katja

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Er is hier niks vijandigs gezegd, maar wanneer je je eigen luiheid te confronterend vind.
Iedereen die hier reargeert doet hier moeite voor je. Betekend dat dat je dan rustig achterover op je stoel moet gaan zitten?

Laat wel even weten of de oplossing van refoxert heeft gewerkt. Dan kunnen toekomstige mensen die hetzelfde probleem hebben en die het topic vinden er wellicht baat hij hebben

[ Voor 29% gewijzigd door Fish op 29-04-2011 11:49 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
dit heeft niets met luiheid te maken maar met onwetendheid
ik vraag advies...ben een complete leek met routers...vind je oordeel qua je luiigheid totaal niet terecht want ik ben alles behalve lui...
En ik laat verder hier geen reactie meer op geven...heb buik vol van dit gedoe, vraag voortaan wel advies elders ipv dit vijandige gedoe.

Nogmaals bedankt voor alle nuttige tips...

Katja

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik heb het over het voornamelijk feit dat je geen manual kan downloaden bij de fabrikant zelf notabene. heeft dus niets met routerskils te maken. Ik mocht er eigelijk geen woorden meer vuil aan maken maar kennelijk begrijp je het niet helemaal.

Aangezien je er gelijk mee aan de slag ging, Is het nog gelukt met de suggestie van redfoxert ?

[ Voor 6% gewijzigd door Fish op 29-04-2011 21:56 ]

Iperf

Pagina: 1