Storing op netwerk bij veranderingen in stroomgebruik

Pagina: 1
Acties:

• Joostp1
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:38
Wij hebben een beetje een raar probleem.
Bij veranderingen in het stroomgebruik treedt er storing op in ons netwerk. Dit merk je het beste op de digitale televisie van Tele2, deze gaat dan haperen voor een korte periode. Wanneer je bijvoorbeeld de laptop openklapt of een lamp uitschakelt treedt er storing op bij de televisie. Dit gebeurd ook als ik de laptop op een andere groep aansluit! Ik dacht eerst dat het aan de lader van de laptop lag, maar die is inmiddels vervangen en de problemen treden dus inmiddels ook bij lampen op.

Heeft iemand tips om de oorzaak te achterhalen? Bv. bepaalde metingen?

PS. Excuses als dit niet het goede forum is, ik wist niet precies waar ik het topic kwijt moest.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:47

heuveltje

KoelkastFilosoof

EN wat voor netwerk gebruik je ?
bedraad, wifi, of netwerk over stroom kabels, of........... ?

Bij dat laatste kan ik me er wel iets bij voorstellen iig :)

[ Voor 33% gewijzigd door heuveltje op 27-04-2011 20:29 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Joostp1
De decoder van de televisie is bedraad aangesloten op de modem/router (ADSL), die is aangesloten op het aansluitpunt in de meterkast. Het netwerk loopt verder niet over de stroomkabels.

Mijn laptop is wireless. Maar ook als ik de airport van mijn laptop uitschakel blijft het probleem.

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 00:45
Tele2 is IPTV, die is daar heel gevoelig voor.
Je kan zo een stekkerblok kopen die spanningsverschillen opvangt.
Ben je ook gelijk (tot op bepaalde hoogte uiteraard) beschermd tegen de bliksem.

• Joostp1
Dank!
Heb hier een goede optie gevonden. Die ga ik maar eens testen.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:47

heuveltje

KoelkastFilosoof

Yippie schreef op woensdag 27 april 2011 @ 20:32:
Tele2 is IPTV, die is daar heel gevoelig voor.

Je kan zo een stekkerblok kopen die spanningsverschillen opvangt.
Ben je ook gelijk (tot op bepaalde hoogte uiteraard) beschermd tegen de bliksem.
Das wel heel kort door de bocht lijkt me !!!
Wat is dan Waar erg gevoelig voor ?

Stekkerblokken(van het type wat TS hierboven noemt) vangen geen spanningsverschillen op, maar alleen (grote) spanningspieken.
En wat je zou verwachten als ik de lampen aanzet is een zeer korte spanningsdip, dus net het tegenovergestelde. insteken van een trafo kan ik me ook nog wat voorstellen, aangezien die een elco hebben die relatief snel veel stroom kan opslurpen.

Om dat tegen te gaan heb je een ups achtig iets nodig
Maar dat eigenlijk is zo kort dat geen enkel app dat echt zou mogen merken, dat moet gewoon opgevangen worden in de voeding.

Dan denk ik nog eerder aan een brakke telefoonkabel of netwerkkabel die langs de stroomleiding is getrokken of over een TL-Balk OID.

Maar dan nog kan ik me weer niks voorstellen bij het openklappen van een laptop. das zo miniem dat dat geen invloed op iets mag hebben.

Sowieso zit het in het netwerk, of puur in de digitv module ? (ik begrijp dat die gewoon via een utp kabel op het modem is aangesloten ?) Als je met gewoon een continu ping opzet van pc naar iets, word die dan ook beinvloed door het licht aan te zetten ?

Is trouwens misschien een optie om dit ook eens in het electro gedeelte na te vragen :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Joostp1
Ik heb net even een ping-test gedaan. Toen ik mijn oplader aan mijn macbook deed zag ik geen verschil in mijn ping, maar ging mijn tv wel weer storen.

Ik heb dat beveiligde stekkerblok toch maar gekocht, kan in ieder geval geen kwaad.
Pagina: 1